I.HUDBA ARTIFICIÁLNÍ A NONARTIFICIÁLNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

Název Dělení moderní hudby
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Markéta Jelínková PC_ák 2013
vypracovala: Mgr. Květa Stejskalová
VÝVOJ ČESKÉ POPULÁRNÍ HUDBY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Hudba a tanec (music and dance)
Obsah  Co to vlastně je ? Co to vlastně je ?  Vznik Vznik  Dělení hudby Dělení hudby  Žánry Žánry  Hudební nástroje Hudební nástroje  Nejprodávanější.
Senioři a společnost Mezigenerační solidarita v praxi Jiří Hrabě, Elpida, o.p.s.
Vážná hudba 2. polovina 20. století.
Americká hudba Petra Kloudová.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
HUDBA.
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Téma: Koncert Klíčová slova: Koncert, hudba, skladba, nástroje Anotace: Žák je seznámen.
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Hudební výrazové prostředky
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Písničkáři 2. poloviny 20. století
-jak vypadala prvotní hudba? -proč se hudba objevuje - důvody?
Hudba.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_853_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Periodizace nonartificiální hudby
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
V bludišti stylů Igor Stravinskij a jeho hudba 20. století
 Vývoj dějin ovlivněn Velkou francouzskou revolucí → dobytí Bastily  Rozvoj ekonomiky podporoval víru v neomezené možnosti a schopnosti člověka.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/01 Název materiálu: Artificiální a nonartificiální hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová MUSIC REGGAE RAP PUNK FOLK ROCK ´N ROLL DRUMS ELECTIC GUITAR FLUTE TRUMPET.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_14:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 70. léta ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem a přehledem české populární hudby. S jejím významem pro současnou kulturu a hlavně pro její posluchače. Během.
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_17:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: konec 80. let ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
POP Ventrubová Eva Kvarta.
Music Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
VY 32 INOVACE 551.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 8. ročník
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Filip Tarant Můj web Hudba Filip Tarant Můj web
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Music, bands and theatres
Moderná hudba Mgr. Dana Zajícová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

I.HUDBA ARTIFICIÁLNÍ A NONARTIFICIÁLNÍ -HUDBA UMĚLECKÁ -HUDBA NEUMĚLECKÁ Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova Ostrov

- hudba artificiální ars (artis) – z latiny – umění hudba, která si klade vysoké umělecké a estetické cíle vážná, klasická – např. W.A.Mozart, L.van Beethoven, B. Smetana, atd. je prokomponovaná a složitá, proniknout do jejích tajů není lehké vyžaduje značnou posluchačskou a hudební zkušenost silný umělecký zážitek bývá nadčasový – není to na 1 měsíc či 1 rok, ale na staletí

- hudba nonartificiální non – ne nevážná, populární, módní – např. jazz, rock, country, šansony, dechovka, folk a folklor, atd. neklade si tak vysoké umělecké cíle je součástí života nás všech nevyžaduje zvláštní přípravu orientujeme se v ní podle citu, nálady, líbivosti bývá často „zbožím“ v „šoubyznysu“, není všem nutně znám autor textu či melodie dává možnost odlišit se od ostatních generací či skupin společnosti

- vzájemné prolínání a ovlivňování hudby artificiální a nonartificiální např.u Igora Stravinského – Piano rag music u George Gershwina – opera Porgy a Bess ovlivněna jazzem u Leonarda Bernsteina – muzikál West Side Story také ovlivněn jazzem proč se tak děje? – hledají se nové inspirace, zdroje hudby z exotických kultur Indie, Tibetu nebo počítačů či elektroniky/ Chic Corea, Frank Zappa, John Cage /