Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Lean management.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
7. Přednáška KM a výkonnost podniku Přínosy KM a intelektuálního kapitálu pro podnik Problémy s měřením znalostí a IK Důvody měření investice do znalostí.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Cenová strategie Eduard Andráši.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vybrané metody analýzy
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Analýza vlastního podniku
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
MARKETING.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Systém řízení kvality.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Vítejte na Marketingu.
V.Prosperita organizace
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Ekonomika malých a středních podniků
Vítejte na Marketingu.
Principy inovace.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Transkript prezentace:

Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen

Filozofie KAIZEN kontinuální či neustálé zlepšování, kdy se malými kroky se zapojením všech zaměstnanců, pokud možno bez velkých investic snažíme dosáhnout zlepšení překlad: kai = změna, zen = lepší filozofie Kaizen- způsob myšlení lidí, chápání práce i života strategie Kaizen – základ firemní kultury

KAIZEN první zavedení ve výrobních firmách (výrobna/dílna/gemba - výrobku je přidána hodnota) => optimalizace výrobních procesů X prodleva v administrativě, službách => řešení model TSM vyjadřuje určitou metodickou posloupnost kroků

TOTAL SERVISE MGM

KAIZEN a zaměstnanci vytváří společné cíle a hodnoty výrobní proces = přidávání hodnoty a ztráty (muda) tzn. naučit zaměstnance toto vnímat a rozlišovat seznam muda je prakticky nekonečný služby - především plýtvání s pracovním časem, se zaměstnanci, v rámci pracovního systému, v rámci pracovních postupů rozpoznání, následné odstraňování „mud“ => 1.krokem managementu změn => každodenní aktivitou všech zaměstnanců.

KAIZEN a pracoviště zlepšení podmínek na pracovišti zviditelnění problému zlepšení efektivity práce sami se naučí více -> návrhy změny ke zlepšení -> změna okolí -> změna jich samotných => změna firemní kultury

KAIZEN zahrnuje orientace na zákazníka Kanban (systém štítků) absolutní řízení kvality zdokonalování kvality just-inTime (metoda „právě včas“) kroužky řízení kvality žádné vadné zboží systém zlepšování aktivity malých skupin automatizace dobré vztahy managementu – zaměstnanci disciplína na pracovišti zvyšování produktivity absolutní údržba výrobních prostředků vývoj nových produktů

Kontrola kvality kontrola kvality (QS), statistická kontrola kvality, kroužky QS, absolutní kontrola kvality Demingův cyklus - klíčový nástroj pro zajištění neustálého zlepšování - cyklus PDCA( plan,do, check, action) - interakce mezi výzkumem, projekcí, výrobou, prodejem => vyšší kvalita, spokojenost zákazníků

Kroužky kvality skupinka zaměstnanců, kteří provádí různé činnosti vedoucí ke kontrole kvality zaměřují se na oblast nákladů, bezpečnost práce a produktivitu součástí celopodnikového programu kontroly kvality, sebezdokonalování, vzájemného vzdělání a kontroly toků od mgmtu se očekává zavedení hodnocení kritérií zaměřené na proces a ne na výsledek: Počet prav.schůzek Míra účasti jednotlivých členů Počet předložených zpráv k vyřešeným problémům Jak se členové staví k jednotlivým problémům Zda berou v úvahu stávající situaci v podniku atd…

KAIZEN a konkurence Normální okolnosti - hybná síla cena kvalita úroveň služeb Japonsko rozhodující příčinou konkurenční soutěže je soutěž samotná

KAIZEN smět x chtít x znát jednoduchost nejsou zapotřebí znalosti, technologie uplatnitelné ihned v praxi jsme vždy krůček před konkurencí předpokladem změna = smět x chtít x znát

KAIZEN