Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Personální řízení a jeho úloha v podniku
Životní cyklus organizace Strategická rozhodnutí Strategická rozhodnutí.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Organizační struktury
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Lenka Zahradníčková
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Reforma systému výzkumu, vývoje a inovací v ČR  změny v pravidlech pro podporu VaV v právu ES  reforma VaVaI v ČR Inovační potenciál ČR Praha,
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Poradenství v obecném řízení
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Odpovědnostní účetnictví
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management - Organizování
Management - Organizování
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Digitální učební materiál
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úloha marketingu v řízení organizace
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Ing. Veronika Dostálková MBA
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Digitální učební materiál
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Ekonomika malých a středních podniků
Informační systémy podnikové systémy CRM
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU

Co je to SBU? strategická podnikatelská jednotka v rámci určitého podniku SBU jsou zakládány především v podnicích, které působí v několika různých oborech jedná se o formu organizace, která je orientovaná na decentralizaci

Charakteristika SBU každá SBU má svojí strategii svoje plánování svoje řízení svoje pole působnosti své zaměstnance jsou nezávislé v rámci podniku jsou zaměřeny na růst zisku jsou silně orientovány na trh

Přednosti SBU možnost lépe se přizpůsobit požadavkům zákazníků je v nich rychlejší (pružnější) rozhodování mají větší flexibilitu (pružnost) existuje v nich větší motivace

Zodpovědnost SBU zodpovídá za provádění strategické analýzy, která je pak základem pro strategii provádění nezávislé realizace této strategie

Podmínky pro fungování SBU co nejméně řídících úrovní mezi vrcholovým vedením a vedením SBU musí mít jasně vymezené poslání musí mít volnost v kontraktech musí mít autonomii primárních funkcí a měla by mít i svůj vlastní vývoj měla by mít volnost ve výběru pracovníků i manažerů musí mít vytvořený vlastní motivační systém musí mít propracovaný informační systém, která musí umožnit srovnávání výkonu všech SBU v rámci podniku

Přístupy k vymezení SBU organizační – do určité míry je kopírováno již existující organizační uspořádání strategicko-marketingový – rozhodující je dosažení strategických cílů; vymezení SBU může jít napříč existujícími organizačními jednotkami, které spolupracují na realizaci strategií; SBU se může podílet na realizaci několika strategií projektový – vznik za účelem realizace určitého projektu

Organizační typy SBU funkční organizace ředitelství trh prodej výroba vývoj administrativa personalistika

Organizační typy SBU funkční organizace výrobkových týmů t ý m 1 t ý m 2 trh prodej ředitelství výroba vývoj administrativa personalistika

Organizační typy SBU marketingová organizace t ý m 1 t ý m 2 trh M2 prodej výroba M1 vývoj ředitelství administrativa personalistika