Vize, Strategie, Cíle
vize / směrování / business plánu Vize, Strategie, Cíle Stanovení / přehodnocení stávající / budoucí vize / směrování / business plánu Otázky : Zda business plán je ten správný jaké marketingové nástroje použít na které cílové skupiny se orientovat jaký informační systém využít jakou kvalifikaci mají mít zaměstnanci a další
Vize, Strategie, Cíle Kroky efektivního vedení Vize: Strategie: Cíle: provázena konkrétními cíli a strategií Strategie: způsob, jak chceme dosáhnout Vize Cíle: popis, co konkrétně a měřitelně musí se splnit na cestě k naplnění Vize
Vize, Strategie, Cíle Vize Představa o budoucnosti = ideálu v reálně dosažitelné představě Vize definuje kým chce organizace být kam se chce dostat jaké postavení na trhu chce dosáhnout Potřeba vize Pomáhá firmu vést Má inspirovat a podněcovat
Vize, Strategie, Cíle TVORBA STRATEGIÍ stanovuje konkrétní cíle podnikání na delší období (3-5 let) a cesty jak těchto cílů dosáhnout tři základní složky: - poslání (mise) - dlouhodobé cíle (vize) - vlastní strategie
Vize, Strategie, Cíle Přínosy tvorby strategie dosažení dlouhodobé konkurenční schopnosti - návratnost kapitálu, vloženého do podniku bude dlouhodobě vyšší, než je průměr v daném oboru podnikání avšak záleží na celkové úrovni řízení jak jsou záměry společnosti pochopeny jak jsou záměry převedeny do reálného života
Vize, Strategie, Cíle Kroky Stanovení / přehodnocení stávající vize Zhodnocení prostředí pro podnikání Výběr cesty, jak vize dosáhnout Definování konkrétních cílů Hledání kritických míst Revize a pravidelné přehodnocení vize
Vize, Strategie, Cíle . Stanovení / přehodnocení stávající vize Zhodnocení prostředí pro podnikání Získat maximum informací o segmentu, ve kterém se podniká Zhodnotit rivalitu na trhu Zhodnotit silné a slabé stránky Uvědomit si, co máme rádi Definovat si vlastní hodnoty
Vize, Strategie, Cíle Stanovení / přehodnocení stávající vize Výběr cesty, jak vize dosáhnout Uvažovat a popsat strategie Srovnat varianty Vybrat strategii pro dosažení vize
Vize, Strategie, Cíle . Stanovení / přehodnocení stávající vize Definování konkrétních cílů Definovat konkrétní cíle Rozdělit do snadno a postupně dosažitelných cílů, měřitelných s určením odpovědné osoby s jasným termín splnění stanovit jasné etapy, kdy bude plnění cílů kontrolováno
Vize, Strategie, Cíle . Stanovení / přehodnocení stávající vize Hledání kritických míst kriticky vše ještě jednou zhodnotit hledání kritických míst, přehodnocení, propočítání ev. přizvání poradce, nezávislého odborníka
Vize, Strategie, Cíle Stanovení / přehodnocení stávající vize Revize a pravidelné přehodnocení vize Minimálně jednou za rok podrobit vizi a strategii novému zkoumání a hodnocení. Lze postupovat stejně a realizovat již uvedené kroky. Někdy třeba jen kritické zhodnocení.