Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Advertisements

Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
ENERGETIKA ZÁKON č. 458/2000 Sb.o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon)
Registr výškových objektů a národní databáze překážek
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Podklad pro veřejné projednávání PÚR ČR září 2008 Brno.
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Provoz a údržba vodních toků
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
LETIŠTĚ.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Nástroje územního plánování
Vybrané základní pojmy stavebního zákona.
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Nová koncepce a změny v činnosti Státní energetické inspekce v souvislosti s novelami zákonů č. 458/2000 Sb. a č. 406/2000 Sb. Činnost územního inspektorátu.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
P RACOVNĚPRÁVNÍ VZTAHY ÚŘEDNÍKŮ ÚSC Prameny právní úpravy.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Stavební úřady Obecné stavební úřady
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Vládní neziskové organizace
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Vykonavatelé vlastnického práva státu
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Approach Procedure with Vertical guidance
JUDr. Jana Tká č iková, PhD. Právní režim pozemků sloužících dopravě.
Pozemky sloužící dopravě
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
Rodinné domy.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Právní režim pozemků sloužících dopravě
Současná pravidla regulace hazardu na území obcí a připravované změny od roku 2016 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Ostrava 9. 4.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Podzim 2006, I.Průchová 1 Právní režim pozemků sloužících dopravě teze přednášky z PP.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Stavební právo. NOVÝ STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k , velká novela k
Zkušenosti se zaváděním vyhlášky MV č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb do praxe plk.Ing. Rudolf Kaiser plk.Ing. Rudolf Kaiser.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Stavební právo.
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Správa dopravy VOSPaVS I sylabus k tématu přednášky
Odbor životního prostředí MHMP
Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu
Plochy a pozemky veřejných prostranství
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
zřízen Upraven : - zákonem č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích - zákon č. 406/2000.
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Stavební právo.
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Transkript prezentace:

Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze Úřad je podřízen Ministerstvu dopravy. Druhy letišť Letiště se rozdělují a) podle technických podmínek, provozních podmínek a základního určení na letiště 1. vnitrostátní, jimiž jsou letiště určená a vybavená k uskutečňování vnitrostátních letů, 2. mezinárodní, jimiž jsou celní letiště určená a vybavená k uskutečňování vnitrostátních letů a letů, při nichž je překročena státní hranice České republiky, b) podle okruhu uživatelů na letiště 1. veřejná, jimiž jsou letiště, jež přijímají v mezích své technické a provozní způsobilosti všechna letadla, 2. neveřejná, jimiž jsou letiště, u nichž okruh uživatelů letiště stanoví na návrh jeho provozovatele Úřad, 3. vojenská, jimiž jsou letiště pro potřeby Armády České republiky.

Plochy určené k vzletům a přistáním Územně vymezené plochy v územně plánovací dokumentaci nebo v územním rozhodnutí o využití území, určené k vzletům a přistáním letadel a s tím souvisejícím činnostem mohou být využívány k vzletům a přistáním pouze za podmínek stanovených prováděcím předpisem. K vzletům a přistáním stanovených druhů letadel při vymezených leteckých činnostech lze použít jakékoliv plochy, pokud zajišťují bezpečný vzlet nebo přistání. Letecká stavba je stavba letiště a stavba v prostoru letiště, stavba sloužící k zajištění letového provozu mimo prostor letiště, kterými jsou stavby pro radiolokační, radionavigační, telekomunikační a radiokomunikační služby, leteckou meteorologickou a leteckou informační službu, pro službu pátrání a záchrany a denní, světelná a rádiová návěstidla. Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví.je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze Úřad je podřízen Ministerstvu dopravy. Speciálním stavebním úřadem pro letecké stavby je Úřad.

Ochranná pásma Kolem letiště a kolem leteckých staveb se zřizují ochranná pásma, která vznikají dnem nabytí právní moci územního rozhodnutí. Ochranné pásmo letiště se dělí na ochranné pásmo vzletových a přistávacích drah ochranné pásmo vzletových a přibližovacích prostorů. V ochranném pásmu vzletových a přistávacích drah a předpolí je zakázáno zřizování staveb s výjimkou podzemních staveb a staveb nezbytných pro zajištění leteckého provozu. V ochranném pásmu vzletových a přibližovacích prostorů nesmí výška pevné překážky přesáhnout rovinu vymezenou podle technického vybavení letiště Ochranné pásmo leteckých staveb sloužících k zajištění bezpečnosti leteckého provozu je prostorově vymezeno čtyřmi sektory ve tvaru soustředných kružnic se středem v ose anténního systému letecké stavby. V ochranném pásmu letišť a ochranném pásmu leteckých staveb lze zřizovat zařízení a provádět činnosti jen se souhlasem Úřadu.

Ochranné pásmo vzletových a přistávacích drah letiště je a) u letiště s dráhovým systémem pro přiblížení podle přístrojů, kde délka nejdelší vzletové a přistávací dráhy je 1800m a větší, činí ochranné pásmo 300 m od osy každé dráhy po obou stranách dráhy a 400 m za oba konce každé vzletové a přistávací dráhy a předpolí, b) u ostatních letišť činí ochranné pásmo 150 m od osy vzletové a přistávací dráhy po obou stranách každé dráhy a 200 m za oba konce každé vzletové a přistávací dráhy a předpolí. Ochranné pásmo vzletových a přibližovacích prostorů je a) u letiště s dráhovým systémem pro přiblížení podle přístrojů, kde délka nejdelší vzletové a přistávací dráhy a předpolí je 1800 m a větší, navazuje ochranné pásmo vzletových a přibližovacích prostorů na ochranné pásmo vzletových a přistávacích drah v prodloužené ose každé dráhy a na obou jejích koncích; má tvar rovnoramenného lichoběžníku, jehož šířka činí u každé dráhy 600 m a délka m s rameny rozevírajícími se 15 st. na každou stranu od směru osy každé dráhy; rovina ochranného pásma stoupá od konce ochranného pásma drah a předpolí ve sklonu 1:70 do stanovené vzdálenosti m, b) u ostatních letišť má tvar rovnoramenného lichoběžníku, jehož šířka činí 300 m a délka 5000 m u každé dráhy s rameny rozevírajícími se 15st na každou stranu od směru osy každé dráhy; rovina ochranného pásma stoupá od konce ochranného pásma vzletových a přistávacích drah ve sklonu 1:40 do vzdálenosti 5000 m.

V ochranném pásmu vzletových a přistávacích drah a předpolí je zakázáno zřizování staveb s výjimkou podzemních staveb a staveb nezbytných pro zajištění leteckého provozu. V ochranném pásmu vzletových a přibližovacích prostorů nesmí výška pevné překážky přesáhnout rovinu vymezenou podle technického vybavení K umístění staveb a zařízení mimo ochranná pásma je nutný souhlas Úřadu, jestliže jde o a) stavby nebo zařízení vysoké 100 m a více nad terénem, b) stavby nebo zařízení vysoké 30 m a více na přirozených nebo umělých vyvýšeninách, které vyčnívají 100 m a výše nad okolní krajinu, c) zařízení, která mohou rušit funkci leteckých palubních přístrojů a leteckých zabezpečovacích zařízení, zejména zařízení průmyslových závodů, vedení vysokého napětí a velmi vysokého napětí, energetická zařízení a vysílací stanice. Ochranné pásmo leteckých staveb je prostorově vymezeno čtyřmi sektory ve tvaru soustředných kružnic se středem v ose anténního systému letecké stavby, kdy poloměry činí u prvního sektoru do 25 m, u druhého sektoru 60 m, u třetího sektoru 200 m, u čtvrtého sektoru 600 m. V prvním sektoru nesmí být umísťovány žádné pevné překážky; výšky a druhy povolených překážek v druhém až čtvrtém sektoru stanoví prováděcí předpis.