Právní vzdělání pro celý život reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/15.0290.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

Nakládání s částmi lidského těla, Ochrana lidského těla po smrti
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Jolana Těšinová Litomyšl 17. července 2012
Právní vzdělání pro celý život reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2007.
Evropská soukromá společnost s r. o
Vývoj člověka - postnatální
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_10.
SPOLEČNĚ PROTI LEUKÉMII
Předmět: Občanská nauka Ročník: 2. Téma: Člověk a právo
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nedostatek času pro nás důchodce by již neměl existovat. ČAS důchodců.
Obecná ustanovení © Vladimír Plecitý, Osobnost člověka = jedinečné spojení biologických, psychologických a společenských aspektů, přesněji hodnot.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.5.34 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Právo na duševní a tělesnou integritu
I.5. Demokracie přímá a nepřímá
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Právní stát, demokracie a sociální stát Katedra práva.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI OBLASTI PODPORY 1.5 „EU PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA_15.
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2011.
Právní vzdělání pro celý život reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
Etika Mgr. Blanka Chocová.
Integrovaná duchovní péče ve zdravotnických službách Rev. George Cobb Vedoucí kaplanského týmu Nemocnice Mount Vernon North West London, UK.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_5.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Evropská unie a lidská práva
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Všeobecná deklarace lidských práv
Principy etiky v medicíně ● Medicína – aplikace poznatků přírodních věd ve světě lidských vztahů ● Objektivita x Subjektivita ● Fakta x Hodnoty ● Vědění.
Lidská práva v dokumentech
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Epikurejská a stoická etika
Výchova jako součást duševního života Zuzana Svobodová.
Všeobecné osobnostní právo
Dělba moci Moc soudní.
VY_32_INOVACE_SVF33560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_06_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Jaký je naše tělo Kontrola
Teorie práva Subjekty práva JUDr. Petr Čechák, Ph.D.
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
Listina základních práv a svobod VY_INOVACE_32_OBN_913 Autor: Mgr. Marcela Šudichová Vytvořeno: listopad 2012 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední.
Jsem občanem Evropské unie
Přednáška K čemu je právní filosofie
Skutečná svoboda Bohumír Novotný, , AC Ivanovice n.H.
Rodinné právo Otázky manželství Vztahy mezi rodiči a dětmi Vztahy vznikající při NRP Zákon o rodině Zákon č. 94/1963 Sb. v platném znění.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Moderní etika Mgr. Marie Mikulcová.
 mezinárodní právní dokument  vymezuje pouze práva dítěte (občanská, politická, ekonomická, sociální a kulturní), nedefinuje jeho povinnosti, není zmíněna.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Trest smrti Mgr. Marie Mikulcová.
Mízní (lymfatická) soustava
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
Evropská unie. Pojem a význam Evropské unie Definice Evropské unie (dále jen EU) Aktuální počet členů EU Rok vstupu ČR do EU Cíle EU (čtyři základní svobody)
Liberec – Františkov, příspěvková organizace Domažlická 880/ Liberec 3 zřizovatelem je Liberecký kraj.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Voda + Vylučovací ústrojí.
Číslo v digitálním archivu školy
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
Úvod do problematiky sociální politiky
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Právní vzdělání pro celý život reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/

 Výhody: › Princip solidarity › Možnost získat více orgánů od více dárců › Rychlý a efektivní způsob › V praxi zaběhnutý a osvědčený systém  Nevýhody: › Narušení duševní stránky „člověka“ › Rozpor s vírou, přesvědčením, světonázorem???

 Výhody: › Větší svoboda rozhodování › Ochrana tělesné integrity „post morte“  Nevýhody: › Nerozhodnost lidí › Obava › Úbytek dárců › Obchodování s orgány › Lidský „hyenismus“ ???

 Souhlasíte s předpokládaným souhlasem k darování orgánu?  Je člověk schopen rozhodnout se o tak závažné otázce racionálním způsobem?  Je lidská bytost hodna ochrany i po smrti? V jakém rozsahu?  Má někdo právo vzít druhému život k záchraně jiného?  Končí lidský život smrtí těla nebo je to jen první etapa našeho „pravého“ života?

„… Smrt je lékem, který najdeme, kdy chceme, ale máme ho užívat co nejpozději…“ Moliére Ladislav © Bílý