Procesy Informační proces

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ARBES FEIS [BI] ARBES Technologies, s.r.o.
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
S YTÉMOVÁ INTEGRACE Ing. Jiří Šilhán. S YSTÉMOVÁ INTEGRACE Jedná se o přístup, který přispívá k integraci nesourodých výpočetních systémů. Vyplývá ze.
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Pavel Pánek MaM FAPPZ Pavel Pánek
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Globální architektura IS/ICT
Význam informací a dat a znalostí
Tvorba dokumentů – kritéria Obsah a forma –aktuálnost a správnost informací, variabilní data, –forma adekvátní příjemci, estetika, –účelná struktura, členění.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Příprava tvorby reportingu
1.Obsah marketingového řízení
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Jako součást informačního systému podniku
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Reporting.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Business Inteligence 2. přednáška pro DS
ECM – Enterprise Content Management
1. Charakteristika IS Informační systém je soubor lidí, technických prostředků a metod, zabezpečujících sběr, přenos, uchování a zpracování dat za účelem.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Informační systémy v personálním řízení
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Model strategie marketingového mixu
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
V.Prosperita organizace
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty N_SD, tematický blok č. 6.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
MARKETING Přednáška P
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomika malých a středních podniků
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Procesy Informační proces Administrativní procesy Informační proces

Procesy Proces představuje ucelené aktivity, které obvykle vyžadují účast více činností U procesu lze určit: „Hodnotu“ Náklady na proces Vlastníka procesu Čas na realizaci Vnitřní uspořádání

Charakteristické vlastnosti procesu Definované vstupní a výstupní veličiny Zřetězení s předcházejícími a následujícími činnostmi Závislost na faktorech Možnost ovládání průběhu

Workflow systémy P K AH A

Workflow systémy A – administrativní, opakované činnosti administrativního charakteru P – produkční, podporují hlavní podnikové procesy ( likvidace pojistné události, žádost o poskytnutí úvěru) K – kolaborativní, podporuje týmové řešení ( zpracování smlouvy) AH – ad-hoc, náhodnost vzniku (vyřízení nestandardní reklamace)

Administrativní procesy Dobře strukturované, předem definované Využívány většinou uživatelů Procesy propojeny s formuláři a dalšími dokumenty Velká průchodnost

Produkční procesy Podrobně strukturovány a formalizovány Procesy složité Vysoká průchodnost Vyžadují integraci Cílem je vysoká produktivita Omezený okruh uživatelů

Kolaborativní procesy Méně strukturovány Řízená spolupráce Dynamická možnost změny procesu Průchodnost procesu

Ad-hoc Rychlá definice procesu Procesy definují koncoví uživatelé Dynamické modifikace procesů Průchodnost procesu

Charakteristika procesu

Definování procesu Činnostmi Rolemi a odpovědností Metrikami Výstupními produkty Návaznostmi jednotlivých činností Technikami, nástroji, dokumenty

Členění procesů Ortoprocesy – produkty pro externího zákazníka Paraprocesy – produkty pro interního zákazníka Metaprocesy – monitoring, reporting

Informační proces Informace - význam, který přisuzujeme údajům Údaj (data) – vhodně formalizovaný obraz vlastností objektu Informační systémy – veškeré informační procesy v organizaci

Informační systémy pro podporu: Strategického řízení – Executive Management System Taktického řízení – Management Information System Operativního řízení – Transaction Processing System Kancelářského informačního systému – Office Information System Elektronické výměny dat – Electronic Data Interchange

Datový sklad – Data Warehouse Systém předmětově orientovaných databází navržených za účelem poskytování informací Systém orientovaný na vyhledávání a přidávání dat Systém orientovaný na podporu řízení procesů

Přínosy: Dobře monitorovatelné prostředí Zajištění komplexního pohledu na data Snížení redundantnosti dat Zajištění kvality dat

Datové sklady Podnikový datový sklad – Enterprice Data Warehouse Datové tržiště – Data Mart – (specifické zaměření)

Komunikace Vztah mezi minimálně dvěma subjekty při reakci na určitou objektivní situaci Vnitřní komunikační systémy Formy komunikace (ústní a písemná) Komunikační kanály (formální, neformální)

Reporting Cíl: racionálnější provádění určité činnosti nebo procesu Budoucí vývoj: integrované systémy reportů se promítnou do struktury MIS Reporting: retrospektivní zaměřený na budoucnost

Model procesu komunikace

Problémy komunikace Překroucení informace Komunikační zahlcení Nevhodná forma předávání zpráv Nepřesné vyjadřování

Reporting Dílčí cíle: Reporting musí srovnávat musí vykazovat musí analyzovat musí syntetizovat

Reporting-oblasti Vnější rizikové prostředí Zákazníci Kategorizace zákazníků (spokojenost, doba spolupráce, dle reklamace) Míra realizace zboží Podíl specielních zakázek Obchodní toky

Trh Marketingový mix Podíl na trhu Konkurence Rozložení zákazníků Kategorizace výrobků dle tržní životnosti Náklady na reklamu Efektivnost obchodních cest Podíl služeb

Vnitřní rizikové prostředí Výkonová rizika Příprava výroby, vývoj Náklady Kvalita Finanční rizika Zdroje finančních prostředků Finanční pozice, ziskovost Podnikatelská rizika

Personální rizika Pracovní kapacita Struktura zaměstnanců Mobilita, fluktuace zaměstnanců Náklady práce Noví zaměstnanci - adaptabilita