Řád a jeho porušení Organizace prvků na pozadí. Oko si vybírá a kombinuje prvky, spojuje části tak, aby si vytvořilo pochopitelný celek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Znaky barokní architektury
Otáčení roviny.
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Základy práce s počítačem – lekce V. Zvyšování IT gramotnosti zaměstnanců vybraných fakult MU.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Osová afinita.
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
MATLAB LEKCE 5.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Zpracování senzorického materiálu a zrakové klamy
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
Zrakové klamy ŠKEBLOŇ 2009.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Přednáška 8 1.Souměřitené struktury 2.Ukázka řešení modulované struktury.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Vlastnosti stránky a tisk
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Generování sítě MIDAS GTS. Prvky pro generování sítě MIDAS má několik typů prvků, jež využívá pro generování sítě. Každý prvek je určen svými uzly (konstrukčně).
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Geometrické tvary kolem nás
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
VY_32_INOVACE_FOTF12060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Obvod a obsah trojúhelníku
wordart wordart wordart wordart wordart wordart
Co je kognitivní psychologie?
Funkční gramotnost III. -obrázky a fotografie J. Poddaná.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Školení CDV 1 Značení je vizuální prostředek komunikace pro vysílání sdělení cílové skupině použitím symbolů, znaků nebo obrázků. Základní principyviditelnosti.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
VÝZNAM ARCHITEKTURY SMYSL JEJÍCH DĚJIN Autor: Ing.arch.Petra Třebová listopad 2010.
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
E LEMENTARISTIKA ELEKTRONICKÝCH INFORMACÍ IV. T EXTOVÝ PROCESOR POSLOUPNOST ZNAKŮ, OBJEKTY V TEXTU Jiří Leipert.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Microsoft Word Využití tvarů na tvorbu obrázků
ČLOVĚK V PROSTORU Tematická oblast
Teplé a studené barvy Název školy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
vnímání velikosti a prostoru zpracování zrakové informace v mozku
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Digitální učební materiál
Technická mechanika – Skládání sil
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Najdi dva stejné obrázky
TÝDEN VĚDY A VÝZKUMU FA ČVUT WORKSHOP I
Potřebují knihovny LOGO?
Co je kognitivní psychologie?
Povrch krychle a kvádru.
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
Matematika a její aplikace
Orientace v realitě Edukační technika napomáhající zvládat kognitivní a behaviorální změny při demenci.
Transkript prezentace:

Řád a jeho porušení Organizace prvků na pozadí

Oko si vybírá a kombinuje prvky, spojuje části tak, aby si vytvořilo pochopitelný celek.

Vjemová zkušenost – pochopení fragmentu

Tvar – i abstraktní, má i jiné vlastnosti, než obrysy. Můžeme ho komponovat z částí, které se skládají a vytvářejí efekt „skupiny“.

Tento princip sounáležitosti můžeme posílit: blízkostí, příbuzností tvaru nebo velikosti, opakováním, orientací, symetrií, hierarchií.

BLÍZKOST PŘÍBUZNOST VELIKOSTI PŘÍBUZNOST FOREM

SPOLEČNÝ TVAR SPOLEČNÉ UZAVŘENÍ SPOLEČNÝ ZAKLAD

ROVNOBĚŽNOST ORIENTACE PODLE SVĚTOVÝCH STRAN ORIENTACE SMĚREM K SPOLEČNÉMU PRÁZDNU

Jedná se o prvky formální koherence, které jsou přítomné v architektuře a urbanismu.

Příjemné a nepříjemné vizuální pocity ve vztahu k vystavěnému prostředí jsou spojeny s mírou jednoduchosti jejich čitelnosti.

Cvičení AK na téma Organizace prvků na pozadí 1. Z barevných papírů nastříhejte: čtverce: 5 x 5 cm a 2,5 x 2,5 cm trojúhelníky: 3 x 3 x 3 cm 2. Vytvořte kompozici za použití principů koherence: městského prostoru – náměstí venkovského prostoru – návsi 3. Krátce popište, co jste vytvořili.