Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
Propagace Podpora prodeje
Propagace Je forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím Informuje, přesvědčuje nebo připomíná spotřebitelům vlastnosti a dostupnost produktu
Propagační mix 1. Podpora prodeje 2. Reklama 3. Public relations 4. Přímý marketing 5. Osobní prodej
Podpora prodeje Je forma komunikace, která se snaží podpořit prodej pomocí různých podnětů Zaměřuje se pouze na distribuční síť (velkoobchod a maloobchod) a na konečné zákazníky Zahrnuje krátké stimuly, které mají povzbudit nákup či prodej výrobku nebo služby
Nástroje podpory prodeje Reklamní dárky Vzorky Ochutnávky Kupóny Cenové stimuly Vystavování zboží Soutěže a loterie Prémie
Reklamní dárky Tvoří je drobné předměty většinou každodenní potřeby se značkou firmy Cílem je rozšířit počet kupujících a odměnit zákazníky věrné značce
Vzorky Poskytují kupujícímu bezplatné vyzkoušení výrobku Jsou nabízeny zdarma prostřednictvím pošty, časopisů, při příležitosti výstav, veletrhů nebo osobním kontaktem v obchodě
Ochutnávky Poskytují kupujícímu bezplatné vyzkoušení potravin Realizují se nejčastěji v obchodech s cílem zaujmout zákazníka novým výrobkem
Kupóny Kupón je poukázka umožňující získat při nákupu výrobku určitou výhodu Hlavním záměrem je motivovat kupujícího k opětovnému nákupu
Cenové stimuly Mohou být iniciovány prodejce nebo výrobcem Např. zvýhodněná balení, množstevní slevy, akční ceny
Vystavování zboží Vystavení zboží v regálech má velký vliv na rozhodnutí o nákupu Tomu napomáhá i i vhodné umístění poutacího plakátu Např. vystavení zboží u pokladen, atrapa zboží ve velké zvětšenině
Soutěže a loterie Nejčastěji se realizují přímo v obchodě Podstatou soutěže je hra s danými pravidly Podstatou loterie je náhodné losování
Prémie Je to forma peněžité i nepeněžité odměny zákazníkovi Např. věrnostní programy čerpacích stanic, vkládání dárků do výrobků
Zdroje: Ing. M. Moudrý, Základy marketingu, ComputerMedia, 2008