Jak se (ne) stát závislákem! „Jak se (ne) stát závislákem !“ je interaktivní výchovný program pro „….náctileté“ s tématikou primární prevence některého.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nabídka aktivit pro mateřské školy Mezinárodní environmentální vzdělávací, poradenské a informační středisko ochrany vod Vodňany Nabídka služeb:
Advertisements

Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.06/
Zákon o sociálních službách
„EU peníze středním školám“
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Sdružení Podané ruce, o.s.
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rizikového chování v dospívání
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Hrou proti AIDS Je interaktivní projekt primární prevence HIV/AIDS, jehož cílem je dát mládeži možnost netradičním způsobem, tj. hrou, osvojit si základní.
Průřezová témata.
Krajská koordinátorka prevence rizikového chování
O.s. PREVENT působí v Jihočeském kraji od roku 1999 na poli protidrogové prevence a vzdělávání. Zastřešuje několik zařízení a projektů. Mezi jinými i Kontaktní.
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Hrou proti AIDS Vedoucí projektu: MUDr. Daniela Fránová
Aktivizační a vzdělávací centrum Masarykova univerzita.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
YMCA Young Men´s Christian Association Křesťanské sdružení mladých mužů.
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
MUDr. EVA VANÍČKOVÁ,CSc. Ústav zdraví dětí a mládeže
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
Prevence sociálně patologických jevů. Prevence  Prevence (z lat. praevenire, předcházet) znamená soustavu opatření, která mají předcházet společensky.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
PhDr.Václava Masáková1 Administrator Psychosociální programy s psychoterapeutickým prvkem pro děti a mládež.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Naše zařízení a služby o Terapeutická komunita ADVAITA v Nové Vsi o Centrum ambulantních služeb v Liberci o Program ambulantního poradenství o Doléčovací.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
Výchovné a vzdělávací programy se zaměřením na prevence Alžběta Černochová, David Holý.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Preventivní projekty zaměřené na problematiku AMOK - útok aktivního střelce.
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Aktuální informace o stavu
Sociální práce s rodinou 4
Klára Nezvalová Tomáš Fábin DeHy 2.ročník
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ALKOHOL
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Prvky edukačního procesu
Principy ochrany a podpory zdraví. Determinanty zdraví
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Jak se (ne) stát závislákem! „Jak se (ne) stát závislákem !“ je interaktivní výchovný program pro „….náctileté“ s tématikou primární prevence některého druhu návykového chování s rizikem vzniku závislosti (kouření, alkohol, drogy). Program má formu zábavné soutěžní hry s několika stanovišti. Hra je zaměřena nejen na získávání informací o možných tělesných, duševních a sociálních následcích působení návykových látek, ale také na rozvíjení osobnosti, seberegulačního chování a sociální zručnosti. Hra vznikla na oddělení podpory zdraví Zdravotního ústavu se sídlem v Brně jako reakce na potřeby a požadavky školských zařízení tak, jak se s nimi setkáváme při výkonu své praktické výchovné činnosti. Projekt je realizován již od roku 2004 Zdravotním ústavem v Brně a je mezi školami velmi populární. Škola si sama zvolí, která z problematik je pro ně aktuální.

Cíle: Hra je koncipována tak, aby minimalizovala faktory vedoucí k problémovému cho­vání a současně věnovala pozornost i posilování prvků ochranných. Je zaměřena nejen na získávání informací o možných tělesných, duševních a sociálních násled­cích působení návykových látek, ale také na rozvíjení osobnosti, seberegulačního chování a sociální zručnosti. Hra by neměla fungovat jako jednorázový, uzavřený akt. Měla by být iniciačním prvkem k otevření problematiky závislostí a poskytnout tak pedagogům příleži­tost ve výchovném procesu na toto téma navázat a v komunikaci mezi pedago­gem a žákem je dále rozvíjet. Cílová skupina: žáci 2. stupně základních škol studenti středních škol a učilišť další školská, výchovná a zájmová zařízení (domovy mládeže, zájmové kroužky apod.)

Účastníci hry (žáci) se rozdělí do stejně velkých skupin tak, aby počet skupin odpovídal počtu stanovišť (optimální počet členů jedné skupiny je ). Každé družstvo se umístí k jednomu stanovišti, kde pod vedením moderátora absolvuje ti minutový program. Poté se přesune k dalšímu stanovišti. Hra končí v okamžiku, kdy se všechny týmy vystřídají u všech stanovišť. Moderátor ohodnotí výkon každého družstva body (6 bodů za vědomosti, 4 body za aktivitu). Body zapíše do hrací karty, kterou obdrží každá skupina na začátku hry. Vítězí družstvo s nejvyšším počtem bodů. V závěru hry je vítěz oficiálně vyhlášen a odměněn. Technické zajištění - Prostorové nároky: tělocvična, sál, klubovna, příp. 2 učebny (cca 15m 2 na 1 stanoviště). Materiálové nároky – názorné pomůcky pro jednotlivé tématické celky Celá hra trvá cca 2 vyučovací hodiny.

Stanoviště: 1.Od experimentování k závislosti – informace o podstatě a mechanismu vzniku závislosti 2.Kouření 3.Alkohol 4.Drogy 5.Virtuální realita – závislost na informačních technologiích 6.Poruchy příjmu potravy 7.Jsem takový? – test sklonu k rizikovému chování 8.Jak se (u)bránit – asertivita, nácvik odmítání 9.Rozhodování – nácvik procesu rozhodování, odpovědnost 10.Jak nenaletět – reklama, mechanismy nátlaku společnosti