Média, PR a virtuální svět 24. 4. 2014, VŠB – TU Ostrava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Organizace řízení společnosti
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Jak psát tiskovou zprávu?
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Nabídka personálních služeb
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA PROJEKT: Rozvoj klíčových kompetencí zaměstnanců členských podniků sdružení KPKV, reg. č. CZ.1.04/1.1.06/ Období realizace: 1.
Hodnocení škol a školských zařízení
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Popularizace vědy a výzkumu – Svět vědy , VŠB – TU Ostrava.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA PROJEKT: Rozvoj klíčových kompetencí zaměstnanců členských podniků sdružení KPKV, reg. č. CZ.1.04/1.1.06/ Období realizace: 1.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Komunikace.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
Tvorba dokumentů – kritéria Obsah a forma –aktuálnost a správnost informací, variabilní data, –forma adekvátní příjemci, estetika, –účelná struktura, členění.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Destinační management TO Těšínské Slezsko
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Bezpečnostní politika
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Zkušenosti s činností ROPu Střední Morava a náhled na implementaci v příštím programovém období aneb od administrace k řízení EU fondů Roztoky.
Téma 13: Finanční plánování
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Ostravská univerzita (1991 → )
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Jak na PR (absolutní základ)
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Projev a image prezentujícího
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Psychologické působení propagace
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentační a komunikační dovednosti
Transkript prezentace:

Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava

Obsah a cíle semináře Obsah: 1.Místo médií v komunikaci s veřejností 2.Autoři vs. čtenáři tiskových zpráv 3.Co, kde, kdy a jak je zpráva?

Obsah a cíle semináře 5.Mýty a fakta 6.Co jiného, když ne tisková zpráva? Kam míří PR? 7.Zprávy v krizích a o krizích 8. Souhrn a diskuze

Obsah a cíle semináře Cíle: 1.Pochopení reality médií 2.Best practices v komunikaci s médii

Místo médií v komunikaci s veřejností  Elektronizace na všech frontách  Rychlost přenosu dat především  Každý přece umí číst a psát  Kdo je co na mediální scéně –

Autoři X čtenáři zpráv Kdo jsou ti, kteří píší (tiskové) zprávy? Ovlivňovatelé (PR, lobbing, odborníci) Kdo jsou ti, kteří čtou zprávy? Vlivní „neovlivnitelní“ (zaměstnanci, vydavatelé)

Co je zpráva?  Co? (Klíčové sdělení 1 větou)  Kde? (Na místě a zasazení do reálií záleží)  Kdy? (Aktuálně, nebo vůbec)  Jak? (Popis nutný) unikatni-operaci-pacient-zije-zcela-bez-srdce.html  Proč?(Bez souvislostí to nemá smysl)  S kým nebo proti komu? (Konflikt posiluje)

Co je zpráva? Struktura zprávy -titulek aneb prvních 5 vteřin pro čtenáře/diváka -čelo (1. odstavec) – 10 – 15 vteřin „v obraze“ -tělo zprávy a citace -background (pozor na vlastní paměť!)

Tvorba zprávy Pohled médií - ČTK jako vzor vyjadřování? -stručně -jasně -bez příkras -s maximem faktů

Tvorba zprávy Pohled zadavatele – Ogilvy jako vzor? -kreativně -v superlativech -s důrazem na produkt David Mackenzie Ogilvy

Tvorba zprávy Pohled autora (PR) – Přežít! -stručně -věcně -s možným množství faktů a dat -s trochou hodnotících výrazů -s kontaktem na školenou osobu

Mýty a fakta  Svět čeká na naše sdělení  V médiích se musí dát prostor všem a všemu  Veřejnost je potřeba vzdělávat  Novináře je potřeba vychovávat (a volat jim)  Angličtina (latina) je světová

Mýty a fakta  Virtuální svět médií?!

Kam míří komunikace a PR?  Na internet  Do integrovaných systémů komunikace  Do vedení firem  Do vedení státu  Do krizových a projektových týmů

Komunikace v krizích TZ - rychlý a spolehlivý komunikační nástroj Sebereflexe a kontrola komunikace Získávat čas Rozdílné reakce přísně zakázány Strategie - nutný základ pro pozdější rozvíjení komunikace

Krize a média Krize (obecně) = událost, která ohrožuje nejdůležitější hodnoty subjektu Krize (firma) = událost, která ohrožuje hodnotu značky, ekonomickou či personální stabilitu = má nebo může mít masivní dopad

Krize a média Typy krizí z hlediska času a lhůty pro reakci: Náhlé = nečekané, 0 čas na přípravu Rozvíjející se (vynořující se) = impuls + další a další skutečnosti, čas na přípravu v řádu max. dní Vleklé (fatální) = trvale poškozující skutečnosti, relativně dlouhý čas, ale nejsložitější reakce

Krizové řízení – řízení krize Předpokladem úspěšného řízení a zvládání krizí je: 1.Koordinace 2.Určení kompetencí s „právem veta“ 3.Zajištění podmínek pro realizaci kroků a jejich finanční krytí 4. Zajistit zpětnou vazbu a příp. korekci postupu

 Právo veta – proč je důležité, aby bylo v krizi využíváno  Realita redakcí - proč není důležitý šéfredaktor Krize a média

Média, a to i tištěná, jsou účinný komunikační nástroj Úspěšnost komunikace závisí na znalosti prostředí – poznej virtuální svět Jazyk médií je jazykem většiny populace Souhrn

Gabriel Laub: „To, co stojí za sdělení, se vejde do dvou, tří řádků. Zbytek jsou vysvětlivky k nejasným formulacím.“ Souhrn

Mgr. Eva Kijonková