MgA. Dalimil Vrtal, zástupce ředitelky
Střední škola Aloyse Klara vzdělává především žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Společně studuje mládež se zrakovým, sluchovým, mentálním postižením, se specifickými poruchami učení, mobility i jedinci zdraví, kterým vyhovuje práce v malém kolektivu.
Vycházíme vstříc zájmu o studium klasických řemeslných oborů. Studium těchto oborů je zakončeno závěrečnou zkouškou a výučním listem. Škola nabízí studium také v maturitních oborech.
vyučované obory Keramické práce Kartáčnické a košíkářské práce Keramik Čalouník Knihař Rekondiční a sportovní masér Masér sportovní a rekondiční Textilní výtvarnictví – tvorba dekorativních předmětů z textilních a přírodních materiálů Podnikání- nástavbové studium
Využití výsledků sebehodnocení práce školy při tvorbě ŠVP a hmotném zajištění výuky.
Autoevaluace- sledované oblasti Hodnocení vedení školy Plány a strategie Lidé Partnerství a zdroje Procesy Výsledky vzhledem k žákům/rodičům Výsledky vzhledem k zaměstnancům Výsledky vzhledem ke společnosti Klíčové výsledky výkonnosti
Plány a strategie vzdělávací program školy dle převážné většiny hodnotitelů (13) výborně vychází ze současných i budoucích potřeb, část hodnotitelů (7) tuto skutečnost vidí jako průměrnou plány a strategie školy jsou zaměstnancům známy a jsou do nich zapojeni
Procesy procesy jsou převážně průměrně zdokonalovány a inovovány podle potřeb žáků a aktuální situace v oboru, tím zvyšují jejich budoucí uplatnitelnost šíře a vyváženost vzdělávacího programu je stejným počtem zaměstnanců hodnocena jako výborná a stejným jako průměrná
Klíčové výsledky výkonnosti mimofinanční – dostatek žáků, zájem žáků chodit do této školy, zájem o nabídku akcí, programů školy jsou průměrné až výborné (10:8) finanční - výsledky hospodaření, jsou výborné až průměrné (7:6), výborně až nadstandardně se pečuje o budovu školy a vnitřní vybavení
Inovativní návrhy Součástí sebehodnocení práce školy jsou návrhy na zlepšení Zaměstnanci formou dotazníků navrhují oblasti pro inovaci, aktualizaci, rozšíření, modernizaci Oblasti návrhů kopírují ukazatele v dotazníkovém šetření
Inovativní návrhy I. (reforma kurikula) Požadavky na obsah kurikula: Více praxe (spolupráce se sociálními partnery) Zavedení moderních a alternativních technik do výuky Systematický rozvoj oborů poptávaných trhem práce
Více praxe : (spolupráce se sociálními partnery) Žáci v rámci odborných praxí procházejí celou řadou specializovaných pracovišť. Poskytují zde klientům klasické masáže. Jsou zohledněny jednotlivé diagnózy, kontraindikace a individuální potřeby klientů. Studenti se seznamují s přístupem k dětem, seniorům, tělesně a mentálně postiženými. V oblasti čalounické výroby se žáci účastní výroby a renovace současného a slohového nábytku, použití textilií pro dekorační účely v interiéru.
Zavedení moderních a alternativních technik do výuky masérské techniky- baňková masáž, reflexní a thajská masáž, Hydroterapie- hydromasážní vana pro klasickou podvodní masáž Termoterapie- sauna
Systematický rozvoj oborů poptávaných trhem práce nástavbové studium Podnikání od 2005, specializace v rámci oborů- točírenství, knihař ruční výroba
Inovativní návrhy II. Strategie informačních technologií (navrhněte, co byste chtěli, aby se v příštích dvou letech ve škole zlepšilo) Strategie informačních technologií Využití pozemku školy
Strategie informačních technologií interní datová síť, vlastní disk, příprava wifi, interaktivní tabule, NTB, kompenzační pomůcky
Využití pozemku školy realizace projektu zahrady, projekt na zastřešení venkovního hřiště a zázemí, projekt atletického hřiště, každoroční zahradní slavnost, mezinárodní běžecké závody handicapovaných
www.spsaklara.cz Střední škola Aloyse Klara, Vídeňská 28, Praha 4- Krč, 142 00