Telefónica O 2 Business Solutions Your Reliable ICT Partner Projektový management ve státní správě Miroslav Vaverka 17.3. 2009 (prezentace pro projektový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
managementu znalostí podle
Optimalizace řízení informatiky Magistrátu města Brna
Jdeme do hloubky: týdenní report
Pracovněprávní vztahy v organizaci
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
CK – činnosti touroperátora
Facility management ČSN EN
Management kontinuity činností organizace
Proces řízení projektu
Hodnocení pracovního výkonu
X13PMT 2. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
Pracovní vztahy.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
1 Informační strategie Zlínského kraje a první etapa její realizace Hynek Steska David Melichar
Struktura personální směrnice
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Zavádění a údržba informačních systémů
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Politický kontext a řízení rizik v rámci PPP Školení na řízení rizik v projektech PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY Semestrální projekt 2013/2014 Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Ing. Jan Vitula -vrchní ředitel sekce SF MŠMT Ing. Vojtěch Doležal - poradce ministra MŠMT.
Jak předcházet finančním problémům Odbor: Finanční a strategické služby 2011.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
1KÚKK, ORR Krajský úřad Karlovarského kraje odbor regionálního rozvoje Ing. Jana Bělohoubková „Internetizace knihoven Karlovarského kraje“
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Vratislav Paulík ředitel projektů
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
ESF 3/EQUAL Rob Straver Koordinátor správy dotací Odbor práce, aktivace a dotací Úřad sociálních záležitostí a veřejného blaha Workshop A Administrativa.
Metodika řízení projektů
Helios Orange - Implementace systému
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Telefónica Czech Republic a.s.- co vše pro vás děláme Miroslav Hořejší
Lidé, procesy, partnerství
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Lidé, procesy, partnerství
Projekt KA3: ZPRACOVÁNÍ METODIK TVORBY NÁSTROJŮ PRO IMPLEMENTACI NÁRODNÍ STRATEGIE ELEKTRONICKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ (NSEZ)
Transkript prezentace:

Telefónica O 2 Business Solutions Your Reliable ICT Partner Projektový management ve státní správě Miroslav Vaverka (prezentace pro projektový underground)

Public Administration & Business Solutions Agenda 1.V čem jsou hlavní problémy projektů ve státní správě? 2.Modelový případ projektu 3.Návrh řešení 4.Diskuse

Public Administration & Business Solutions V čem jsou hlavní problémy projektů ve státní správě? Všechny větší SW a ICT dodávky jsou dodávány jako projekty. Každá ICT společnost používá vlastní projektovou metodiku. Žádná organizace státní správy nemá vlastní metodiku pro řízení projektů. Projekty řídí zcela nekompetentní osoby. Vedení organizací státní správy nevěnuje projektům žádnou pozornost. Náklady ani termíny zákazníka zpravidla netíží

Public Administration & Business Solutions Modelový případ projektu Společnost X se rozhodne dodávat do organizace Y produkt Z Společnost X připraví poptávku, předá nabídku a vyhraje výběrové řízení Požadavky na výsledný produkt jsou velmi obecné Zodpovědnou osobou za projekt je v organizaci Y jmenován referent bez zkušeností a pravomocí Smlouva je dodržována jednostranně – organizace Y se necítí nijak zásadně vázána Při žádostech o drobné změny dodavatel ustupuje (předcházení si zákazníka) Nefungují „gentlemanské dohody“ Management /obchod dohodne prvotní rámec, dále se ale na projektu neangažují ….

Public Administration & Business Solutions Řízení projektů ve státní správě Návrh řešení – shrnutí pro projektový underground: 1.Vlastní metodika v organizacích 2.Vytvoření projektové kanceláře. 3.Předložení plánu projektu zákazníkovi ke schválení 4.Důsledný change management 5.Kalkulace rizik

Public Administration & Business Solutions Návrh řešení Projektová metodika 1 MetodikaProjektová kancelářPlán projektuChange mngŘízení rizikDalší postup Vlastní metodika – k čemu je to dobré?  Každá organizace státní správy má více dodavatelů. Většina z nich má své vlastní metodiky (někteří je nemají vůbec)  Zaměstnanci se neorientují ve standardech  Vlastní metodiku může organizace využít pro interní i externí projekty  Metodika by měla být obsahem každé zadávací dokumentace  Pracovníci zákazníka budou zvyklí na postupy a formuláře

Public Administration & Business Solutions Návrh řešení Projektová kancelář 2 KalkulaceProjektová kancelářPlán projektuChange mngŘízení rizikDalší postup Projektová kancelář – proč jí podporovat?  Projektová kancelář by měla být vyčleněna mimo běžnou organizační strukturu a spadat přímo pod vedení organizace (např. přímo řízena ředitelem)  Po několika projektech jsou pracovníci PK schopni působit jako partneři implementačního týmu  Projektová kancelář může být i poolem pro klíčové uživatele  Potenciální „kádry pro přetažení“

Public Administration & Business Solutions Návrh řešení Plán projektu 3 MetodikaProjektová kancelářPlán projektuChange mngŘízení rizikDalší postup Plán projektu  Zákazník by měl být detailně seznámen nejen s project charterem, ale i s plánem projektu  Plán projektu by měl obsahovat: Harmonogram (detailní) Komunikační plán/RAM/organizační schéma Plán řízení rizik Plán kvality Plán alokace zdrojů Zákazník by měl projektový plán schválit a podepsat

Public Administration & Business Solutions Návrh řešení Change management 4 MetodikaProjektová kancelářPlán projektuChange mngKalkulace rizikDalší postup Důsledný change management – nepozlacovat! Jak vznikají plíživé změny? a.Změny se projednávají jen na úrovni TOP managementu b.Změny vznikají na úrovni koncový uživatel – vývojář c.Vlastní iniciativa vývojářů Sankcionovat nedodržení změnového řízení

Public Administration & Business Solutions Návrh řešení Řízení rizik 5 MetodikaProjektová kancelářPlán projektuChange mngŘízení rizikDalší postup Řízení rizik  Preventivní opatření Havarijní plány Alternativní strategie Rezervy Obstarávání Pojištění.  Řízení a řešení problémů – Opatření k nápravě

Public Administration & Business Solutions Návrh řešení Další možný postup 6 MetodikaProjektová kancelářPlán projektuChange mngŘízení rizikDalší postup Co se dá podniknout hned? Dát rámcovou metodiku ke smlouvě Přesvědčit zákazníka o užitečnosti projektové kanceláře Vytvořit pro zákazníka metodiku a zaškolit všechny zúčastněné

Public Administration & Business Solutions Diskuse