Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_01 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
15. Stavová rovnice ideálního plynu
Advertisements

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
STRUKTURA A VLASTNOSTI plynného skupenství látek
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
IDEÁLNÍ PLYN.
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_13 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Významné osobnosti fyziky a chemie
Ideální plyn Michaela Franková.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_375 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_376 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_09 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_18 Tematická.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
TLAK PLYNU Z HLEDISKA MOLEKULOVÉ FYZIKY.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_10 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Elektromagnetické jevy
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
KINETICKÁ TEORIE LÁTEK
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_04 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_05 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Struktura a vlastnosti plynů
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_11 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského a se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
SKUPENSTVÍ LÁTKY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
IDEÁLNÍ PLYN Rozměry molekul IP jsou ve srovnání s jejich střední vzdáleností od sebe zanedbatelné. Molekuly IP na sebe vzájemně silově nepůsobí mimo vzájemné.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Termika, molekulová fyzika.
K INETICKÁ TEORIE LÁTEK Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Molekulová fyzika 2. Sada pomocných snímků „Teplota“
Struktura a vlastnosti plynů. Ideální plyn 1.Rozměry molekul ideálního plynu jsou zanedbatelně malé ve srovnání se střední vzdáleností molekul od sebe.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 11 Anotace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Molekulová fyzika a termika
Zákony plynů (Boyleův – Mariottův)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Termodynamické zákony v praxi
Děje s ideálním plynem Mgr. Kamil Kučera.
5. Děje v plynech a jejich využití v praxi
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
IDEÁLNÍ PLYN.
Transkript prezentace:

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_01 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika Téma: Ideální plyn, rozdělení částic podle rychlosti Autor:Mgr. Jan Rosecký Předmět: Fyzika Ročník: 2. ročník VG Využití: Prezentace určena k výkladu látky z molekulové fyziky a termiky na gymnáziu. Anotace:Prezentace se skládá z úvodního opakování, vyvození látky k tématům ideální plyn a rozdělení částic podle rychlosti a závěrečného shrnutí (procvičení učiva). Šedé texty a grafy jsou při výkladu na interaktivní tabuli dopisovány a dokreslovány. Před použitím prezentace je doporučeno je smazat.

Molekulová fyzika a termika Ideální plyn Rozdělení částic podle rychlosti Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě

Opakování Jaká jsou tři tvrzení kinetické teorie látek? Jaké je silové působení mezi částicemi plynu? Porovnejte vzdálenost částic plynu s rozměry těchto částic. Jak se částice plynu pohybují? Čím je to způsobeno? Pohybují se všechny částice plynu stejnou rychlostí?

Ideální plyn = zjednodušený model plynu 1.Rozměry molekul jsou zanedbatelné ve srovnání se střední vzdáleností molekul. 2.Molekuly na sebe mimo srážky nepůsobí. 3.Vzájemné srážky molekul a srážky molekul se stěnou jsou dokonale pružné. ↓ platí zákon zachování kinetické energie

Obr. 1

Ideální plyn a reálný plyn – málo srážek molekul → malá hustota částic – velká kinetická energie molekul → velká rychlost částic ↓ Jak se co nejvíce přiblížit vlastnostem ideálního plynu? malý tlak, velká teplota Mají za běžných podmínek reálné plyny vlastnosti ideálního plynu? ano, můžeme je považovat za ideální plyny

Obr. 2

Obr. 3

Rychlost částic ideálního plynu Maxwellovo rozdělení molekul podle rychlosti rozdělení pro různé teploty James Clerk Maxwell (1831–1879) skotský fyzik, profesor v Cambridge jeden z nejvýznamnějších teoretických fyziků částice se pohybují různými rychlostmi matematický popis elektromagnetického pole světlo je elektromagnetické vlnění změření rychlosti světla Obr. 4

Shrnutí Co je ideální plyn? Jaká tvrzení platí pro ideální plyn? Co jsou pružné srážky? Co platí pro potenciální energii částic ideálního plynu? Lze považovat reálný plyn za ideální plyn? Kdy se reálný plyn více přibližuje ideálnímu plynu? Jaký je fyzikální význam veličiny nejpravděpodobnější rychlost? Jakou hodnotu má řádově nejpravděpodobnější rychlost ideálního plynu za normálních podmínek?

Zdroje Obr. 1: GREG, A. Soubor:Translational motion.gif [online]. Wikipedie: Otevřená encyklopedie, 1995 [cit ]. Dostupné z: licence Creative Commons 3.0 Obr. 2, Obr. 3: autor Obr. 4: Soubor:James-clerk-maxwell 1.jpg [online]. Wikipedie: Otevřená encyklopedie, 2005 [cit ]. Dostupné z: volné dílo