 Rozsáhlé pohoří na hranicích Česka, Rakouska a německého Bavorska.  Rozkládá se v nadmořské výšce mezi 600 m ( údolí Otavy u Rejštejna ) a 1378 m (

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_02.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_12 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Národní park Šumava Autor: Eliška Korábková Johana Černá 8.A
Rozloha chráněných území na ploše ČR
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
Národní parky v ČR Lenka hajzlerová.
,,Šumava“ zachycuje ve svém názvu šumění větru v lesích, které se zdají nekonečné  Vývěsním štítem Šumavy jsou rozlehlé přírodní lesy  Šumava je.
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Ochrana přírody 5. Ročník LI.
Ochrana přírody a krajiny v ČR
POHRANIČNÍ POHOŘÍ.
Střed Čech Vyhledávejte ve své příruční mapě.
ŘEKY ČESKÉ REPUBLIKY.
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Chráněná území České republiky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_03.
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Národní parky v České republice
Česká republika: Českobudějovický kraj Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Evropa ochrana přírody
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_01.
Ochrana přírody ČR.
Předmět: Regionální turistické služby Ročník: IV. Téma: Regiony ČR
Darek Matwikow Jan Jelínek
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Vypracovaly:Martin Šebrle a Honza Melezínek 9.A 8.prosince.
PŘÍRODNÍ POMĚRY Zpracovala: Klára Schindlerová
SÍDELNÍ STRUKTURA ČESKÁ REPUBLIKA.
Česká Republika a její kraje
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_66.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Šumavská subprovincie
Základní data Rozloha kraje –7 561 km² Srovnání krajů - ???
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Anotace Materiál je určen žákům 3.třídy k seznámení s učivem o ochraně přírody v nejvyšším pohoří naší vlasti, také v nejbližším okolí naší obce. Materiál.
Příroda,Povrch a Nerostné suroviny v Jihočeském Kraji
Šumava. Šumava se nachází na jihozápadní hranici České republiky u hranic s Německem a Rakouskem. Šumava se nachází na jihozápadní hranici České republiky.
Ochrana přírody - legislativa Martina Sobotková, B 775 Konzultační hodiny: dle dohody Katedra hydromeliorací a krajinného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Ochrana přírody v České republice ochrana vod ochrana ovzduší ochrana rostlin.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_CHKO+NP.
Jižní Čechy VY_32_Inovace_17KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Praha – hl- město ČR Praha je největší a nejvíce obydlené město České republiky Patří mezi nekrásnější města světa Je sídlem prezidenta, vlády a parlamentu.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS Téma: Hlavní město Praha Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
Jihočeský kraj Tereza Lérová Martina Závodná. Symboly kraje:  Vlajka  Znak.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_45_Šumava
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodní společenstva v České republice
Krajina České republiky
VY_32_INOVACE_43_Ochrana přírodního bohatství
Ústecký kraj.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Dana Motyčková Číslo
CHŘIBY.
Právní režim ochrany přírody a krajiny
ŠABLONA 3/2 NÁRODNÍPARKY ČR
Střed Čech Vyhledávejte ve své příruční mapě.
Transkript prezentace:

 Rozsáhlé pohoří na hranicích Česka, Rakouska a německého Bavorska.  Rozkládá se v nadmořské výšce mezi 600 m ( údolí Otavy u Rejštejna ) a 1378 m ( vrchol Plechého - nejvyšší hory české části Šumavy ).  Šumavské klima je velmi drsné - průměrná roční teplota je od 3,5 - do 6,5 °C, srážkově bohaté - průměrné roční srážky od 800 mm do 1600 mm.

Nejvyšší horou Šumavy a Bavorského lesa je Velký Javor m n. m.

se nachází cca 5,5 km jihojihozápadně od obce Kvilda na Šumavě, 600 metrů od hranice s Německem.

Rostlinný endemit, který se nachází v oblasti Šumavy.

 1. zóna – Přísná přírodní zahrnuje nejcennější území s nejvýznačnějšími přírodními hodnotami. Je zde omezen zásah člověka na nejmenší míru a návštěvníkům je vstup povolen pouze po vyznačených turistických trasách.

 2. zóna – Řízená přírodní V této zóně probíhá hospodářská činnost, jejíž cílem je udržení přírodní rovnováhy s co nejširší druhovou rozmanitostí a postupné přiblížení lesních ekosystémů přirozeným společenstvím. Tato zóna je využívána k turistice a k rekreaci, pokud nejsou v rozporu s posláním NP.

 3. zóna – Okrajová území člověkem značně pozměněné a zahrnuje střediska soustředěné zástavby. Tato zóna je určena k trvalému bydlení, pro služby, zemědělství, turistiku, rekreaci při dodržování zásad ochrany přírody.

 Plavební kanály Vchynicko-tetovský plavební kanál a Schwarzenberský kanál.  Historické církevní stavby a objekty Kostely, kaple, mezníky, kříže, památníky.  Horské sídelní stavby Královské dvorce, volarské domy. Snahou vedení NP je část těchto staveb zrekonstruovat a obnovit.

Spojuje řeku Vltavu a Dunaj. Dříve sloužil k přepravě dřeva po vodě.

Hrad Velhartice Hrad byl založen mezi roky , jako rodové sídlo pánů z Velhartic.

Hrad Rabí Jádro hradu vzniklo patrně na počátku 13. století ve formě strážní, obytné věže. Předpokládá se, že jeho úkolem bylo chránit obchodní cestu spojující města Sušice a Horažďovice a také značně bohatá rýžoviště zlata podél řeky Otavy.

 Posláním Národního parku je uchování, zlepšení a ochrana nejcennějších lokalit s původní divokou nebo tomuto stavu blízkou přírodou, přísnou ochranu volně žijících živočichů a planě rostoucích rostlin, zachování typického vzhledu krajiny, naplňování vědeckých i výchovných cílů.

Vypracovali: Michal Horváth Roman Ryšavý Miroslav Polyák Prameny: - Vlastní vědomosti - wikipedia.cz - retour.cz - npsumava.cz - penzionvlukach.cz