Pravděpodobnost 11  Zásobník úloh  Opakování, procvičení VY_32_INOVACE_21-12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní typy rozdělení pravděpodobnosti diskrétní náhodné veličiny
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZÁKLADY PRAVDĚPODOBNOSTI
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
Zabývá se různými způsoby výběru prvků z daného souboru.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
PERMUTACE a VARIACE 2.1 Permutace 2.2 Variace bez opakování
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
Zdroj: Kombinatorika Zdroj:
VY_32_INOVACE_21-14 Test č.2 Podmíněná pravděpodobnost Nezávislé jevy.
Největší společný dělitel
Generování náhodných veličin (1) Diskrétní rozdělení
VY_32_INOVACE_21-01 PRAVDĚPODOBNOST 1 Úvod, základní pojmy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
25. října 2004Statistika (D360P03Z) 4. předn.1 Statistika (D360P03Z) akademický rok 2004/2005 doc. RNDr. Karel Zvára, CSc. KPMS MFF UK
VY_32_INOVACE_21-13 Pravděpodobnost 12
VY_32_INOVACE_21-06 Pravděpodobnost 6 Zásobník úloh Opakovací lekce.
Binomická distribuce Při zjišťování p je nutné znát:  a) celkový počet možných jednoduchých jevů  b) počet jednoduchých jevů který spadá do jevu/třídy.
8. listopadu 2004Statistika (D360P03Z) 6. předn.1 chování výběrového průměru nechť X 1, X 2,…,X n jsou nezávislé náhodné veličiny s libovolným rozdělením.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
XIV. Průsečík přímky s rovinou - užití
VY_32_INOVACE_21-08 Pravděpodobnost 8 Podmíněná pravděpodobnost – II.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
VY_32_INOVACE_21-10 TEST č. 1.
Pravděpodobnost 10 Binomické rozdělení pravděpodobnosti neboli
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
VY_32_INOVACE_21-03 PRAVDĚPODOBNOST 3 Zásobník úloh.
Pravděpodobnost a genetická prognóza
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Nezávislé pokusy.
Celá čísla Násobení.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Test č.3  Binomické rozdělení pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_21-17.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
POČET PRAVDĚPODOBNOSTI
Pravděpodobnost. Náhodný pokus.
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
Definice stochastického procesu jako funkce 2 proměnných
PRAVDĚPODOBNOST NEZÁVISLÉ JEVY Jevy A,B nazýváme nezávislými, jestliže
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_M4r0113 Mgr. Jakub Němec.
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Pravděpodobnost 7  Podmíněná pravděpodobnost. Definice  Podmíněná pravděpodobnost náhodného jevu A je pravděpodobnost jevu A, ale v závislosti na dalším.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Pravděpodobnost.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
SZŠ a VOŠZ Zlín ® předkládá presentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
VY_32_INOVACE_33-15 XV. Rovnoběžné roviny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Pravděpodobnost 5  Pravděpodobnost při jevech disjunktních a nedisjunktních VY_32_INOVACE_21-05.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Příklad 1 Urči pravděpodobnost získání výhry ve Sportce pro 4 uhodnutá čísla. Řešení: Ve Sportce se losuje 6 výherních čísel ze 49 čísel v osudí. Výherní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
TESTY א 2 (CHÍ-kvadrát) TEST DOBRÉ SHODY TEST DOBRÉ SHODY TEST NEZÁVISLOSTI TEST NEZÁVISLOSTI Testy pro kategoriální veličiny Testy pro kategoriální veličiny.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Podmíněné pravděpodobnosti
Některá rozdělení náhodných veličin
Matematika Pravděpodobnost
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Pravděpodobnost. Náhodný pokus.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Pravděpodobnost 11  Zásobník úloh  Opakování, procvičení VY_32_INOVACE_21-12

Příklad 1  Určete pravděpodobnost, že rodina se 4 dětmi má  a) právě dvě dívky P(A 4,2 )  b) aspoň tři dívky P(A 4,3 )  c) nejvýš jednu dívku P(A 4,1 )

Příklad 1

Příklad 2  Lék léčí úspěšně v 85 % případů. Jaká je pravděpodobnost, že při užití léků 10 pacienty se aspoň 7 vyléčí ?

Příklad 2

Příklad 3  Který z následujících jevů má větší pravděpodobnost?  a) jev A – padnutí aspoň jedné šestky při hodu 6 kostkami  b) jev B – padnutí aspoň dvou šestek při hodu 12 kostkami  c) jev C – padnutí aspoň tří šestek při hodu 18 kostkami ?

Příklad 3

  Největší je tedy pravděpodobnost jevu A.

Příklad 4  Na skladě je 1000 výrobků stejného druhu, z toho 100 druhé kvality. Z těchto výrobků vybereme náhodně 5 kusů.  Jaká je pravděpodobnost, že  mezi nimi budou nejvýše dva druhé kvality ?

Příklad 4  Řešení:  Pravděpodobnost vytažení výrobku první jakosti je P(A) = 0,9.  Pravděpodobnost vytažení výrobku druhé jakosti je P(A´) = 0,1.  Nejvýše dva znamená… ( žádný, jeden, dva)

Příklad 4

 = 0,59 + 0, ,073 = 0,99

Příklad 5  Správce mincovny dává do každé kazety se 100 mincemi jednu falešnou. Král dá prověřit 100 kazet tak, že z každé vybere po jedné minci a ta se přezkoumá.  Jaká je pravděpodobnost, že správce bude přistižen ?

Příklad 5  Řešení:  Pravděpodobnost vytažení falešné mince je P(F) = 0,01  Pravděpodobnost vytažení dobré mince je 1 – P(F) = 0,99. Správce nebude přistižen, když bude nula krát vytažena falešná mince a 100 krát dobrá mince, tzn.

Příklad 5

Příklad 6  V garáži je 10 autobusů. Pravděpodobnost, že je provozuschopný je 0,8.  Jaká je pravděpodobnost, že  a) v daném dni bude právě 6 autobusů použitelných ?  b) aspoň 4 budou provozuschopné ?

 Děkuji za pozornost  Autor DUM: Mgr. Jan Bajnar