Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace."— Transkript prezentace:

1 Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Základní matematické dovednosti Číslo DUMu : VY_42_INOVACE_23_05 Název DUMu: Násobení přirozených čísel Pro obor vzdělávání: 41-55-E/01 Opravářské práce Předmět: Matematika Ročník: 1. Autor: Bc. Vladimír Kopal Datum: 01. 10. 2013

2 Střední škola Oselce Násobení přirozených čísel

3 Střední škola Oselce Zopakujme si základní názvy a pravidla při násobení čísel: Příklad: 12. 2 = 24 Příklad: 12. 2 = 24 Činitel Součin

4 Střední škola Oselce 2. 12 = 24 1) Násobení nahrazuje sčítání stejných sčítanců: 2) Součin se nezmění, zaměníme-li pořadí činitelů: Je stejné, jako 12 + 12 = 24 5. 3 = 3. 5 = 15

5 Střední škola Oselce 3. 5. 0 = 0 3) Vynásobíme-li libovolné číslo nulou, je součin roven nule: 4) Součin je roven nule, rovná-li se aspoň jeden z činitelů nule: 7. 15. 0. 9 = 0 5. 0 = 0. 5 = 0

6 Střední škola Oselce 3) Součin se nezmění, když činitele libovolně sdružíme: 4) Součet vynásobíme tak, že postupně vynásobíme jednotlivá čísla v závorce: (3. 4). 2 = 3. (4. 2) 12. 2 = 3. 8 24 = 24 (2 + 3). 4 = 2. 4 + 3. 4 5. 4 = 8 + 12 20 = 20

7 Střední škola Oselce 2. Říkejte pouze výsledky: 3. 7 8. 6 3. 8 6. 9 7. 4 6. 6 9. 9 4. 8 8. 7 3.5 2. 9 5. 8 8. 9 4. 5 8. 2 5.6 4. 4 7. 2 4. 6 3. 9 5. 9 5. 5 9. 4 0. 9 1. 4 7³7³ 15 56 32 81 36 28 54 24 48 21 16 20 72 40 18 4 0 36 25 45 27 24 14 16 30

8 Střední škola Oselce 3. Vynásobte: 5. 12 7³7³ 60 50 + 10 = 5. 10 + 5. 2 = 5. (10 + 2) = 2 10 5. 12 = Řešení:

9 Střední škola Oselce 4. Vynásobte číslo 57 postupně čísly 10, 100, 1 000. 7³7³ 5 000 500 50 Řešení: 5. 10 = 5. 100 = 5. 1000 = PAMATUJTE: Čísly 10, 100, 1 000 …… násobíme přirozená čísla tak, že k danému číslu připíšeme 1, 2, 3 …… nuly.

10 Střední škola Oselce 5. Násobte: 517. 29 7³7³ Řešení: 517. 29 Postup: 1) násobíme devítkou 365 403 4 1 34919 3) sečteme součiny 2) násobíme dvojkou a součin píšeme pod dvojku

11 Střední škola Oselce Děkuji za pozornost!

12 Střední škola Oselce Zdroj materiálů: KEBLOVÁ, Alena; VOLKOVÁ, Jana. Matematika pro 1. až 3. ročník odborných učilišť: aritmetika-algebra. Praha: Septima, 2002, ISBN 80-7216-170-9. Není-li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí autor uvedený na titulním snímku.


Stáhnout ppt "Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, 335 01 Nepomuk, www.stredniskolaoselce.cz Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0801 Název: Modernizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google