Píseň “Starý muž” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglická nejužívanější slova A. Able • Být schopen,moci,umět(able to do sIl ) • Are you able to do that? Jsi schopen to udělat? • She is not able to come.
Advertisements

Fonologie Cvičení číslo 6.
Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Verbs: Oni Forms & L-Participles For the following infinitives, give both the third-person plural conjugated form (i.e., the oni-form) and the masculine.
Sloveso BÝT – přítomný čas
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) Imagine there’s no Heaven Představte si, že není nebe.
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 6: se a si 1. Nepamatujeme __ každý obraz.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Fonologie Cvičení číslo 1. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Making predictions – how sure you are will definitely (100% sure) It will definitely happen. will almost probably It will almost probably happen. is /
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Fonologie Cvičení číslo 7. Otázky o zkoušce Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
 pondělí (n.)  úterý (n.)  středa (f.)  čtvrtek (m.)  pátek (m.)  sobota (f.)  neděle (f.)
Perfective v. Imperfective Choose the appropriate form of the verb (either perfective or imperfective) to complete the following sentences. For some sentences.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) Imagine there’s no Heaven.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
Eportfolio otázka 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Konverzace Co jsi dělal/dělala ve sněhu?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Future – going to Budoucí čas – vyjádřený pomocí vazby „going to“
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
BE HAVE DO WILL SHOULD etc… 44.1 Auxiliary and modal verbs
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
TO BE – questions, short answers
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
PASSIVE II..
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
ANJ_Verbs TO BE PRESENT_01 Mgr. Filip Soviš
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Anglický jazyk 3.třída to be
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Budoucí čas – neplánovaná budoucnost
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_03
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
JOHN LENNON ( ) Imagine wave.
Verbs: Aspect & Negation
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
JOHN LENNON ( ) Imagine wave.
Verbs: Aspect & Negation
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

Píseň “Starý muž” Reakce?

Fonologie Cvičení číslo 5

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

L3 ex 2 Napište na tabuli!

L3 ex 3 1. platit

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet, myslí, myslel 4. cvičit

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet, myslí, myslel 4. cvičit, cvičí, cvičil 5. napadnout

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet, myslí, myslel 4. cvičit, cvičí, cvičil 5. napadnout, napadnou, napadl 6. děkovat

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet, myslí, myslel 4. cvičit, cvičí, cvičil 5. napadnout, napadnou, napadl 6. děkovat, děkují, děkoval 7. znát

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet, myslí, myslel 4. cvičit, cvičí, cvičil 5. napadnout, napadnou, napadl 6. děkovat, děkují, děkoval 7. znát, znají, znal 8. trnout

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet, myslí, myslel 4. cvičit, cvičí, cvičil 5. napadnout, napadnou, napadl 6. děkovat, děkují, děkoval 7. znát, znají, znal 8. trnout, trnou, trnul 9. vyslovovat 10.

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet, myslí, myslel 4. cvičit, cvičí, cvičil 5. napadnout, napadnou, napadl 6. děkovat, děkují, děkoval 7. znát, znají, znal 8. trnout, trnou, trnul 9. vyslovovat, vyslovují, vyslovoval 10. nacházet

L3 ex 3 1. platit, platí, platil 2. zajímat, zajímají, zajímal 3. myslet, myslí, myslel 4. cvičit, cvičí, cvičil 5. napadnout, napadnou, napadl 6. děkovat, děkují, děkoval 7. znát, znají, znal 8. trnout, trnou, trnul 9. vyslovovat, vyslovují, vyslovoval 10. nacházet, nacházejí, nacházel

There are only two tenses: Past and Not Past tense: –Imperfective: past –Perfective: past Not-past tense: –Imperfective: present –Perfective: Future

Tense and Aspect pastpresentfuture imperfectivePoslouchala jsem píseň I was listening to the song Poslouchám píseň I am listening to the song Budu poslouchat píseň I will be listening to the song perfectivePoslechla jsem píseň I listened to the song XXXXXXPoslechnu píseň I will listen to the song

Negation: ne- Not-past: add ne- to conjugated verb forms: nepracuju, nehledáš, neřekne, nevysvětlíme, neprominete, neztrácejí Past: add ne- to the main verb: nepracovala jsem, nehledal jsi, nekoupil, nestudovali jsme, neučily jste, nepsali Imperfective Future: add ne- to the auxiliary (“budu”) forms: nebudu kupovat, nebudeš mluvit, nebude říkat, nebudeme se učit, nebudete vědět, nebudou hledat

One irregular negation: nebýt Já nejsem Ty nejsi On, ona, ono není My nejsme Vy nejste Oni, ony, ona nejsou