Praktické dovednosti absolventa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Přijímací řízení.
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
ERASMUS+ (2014 – 2020) Petra Riou ZO DIFA JAMU
ECVET v Programu celoživotního učení
Cyklus seminářů „Musíš chtít sama“ Jdeme s kůží na trh.
Řízení lidských zdrojů
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
Jak se uplatnit na trhu práce
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Nabídka personálních služeb
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Proč je důležité studovat Principy
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Vzdělávací obor: Svět práce
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 8. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.6.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
ESF - rovné příležitosti pro všechny CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Přijímací pohovor nanečisto
Jak na pracovní pohovor?
Logo společnosti Název společnosti Jméno a příjmení přednášejícího společnosti.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Personální řízení Cvičení 1
Workshopy se studenty SŠ PhDr. Blanka Bendlová, MBA JCI West Bohemia.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Personální mamagement
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Copyright © 2005 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Představení společnosti.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Absolventi na trhu práce
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE osnova. PRÁCE A PRACOVNÍ SÍLA  Trh práce  Pracovní síla  Potřeby  Pracovní kapitál  Lidský kapitál.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
-MOTIVAČNÍ DOPIS- OV 9. ročník, ZŠ.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Praktické dovednosti absolventa z praxe do praxe CZ.1.07/2.2.00/15.0308 5.4.2017

PRAKTICKÁ PŘÍPRAVA NA PŘIJÍMACÍ POHOVOR (PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ) PhDr. Maria Řičánková Studio CTC s.r.o., Olomoucká 19, 796 01 Prostějov ctc@studioctc.cz www.studioctc.cz mobil: 736 606 682 5.4.2017

„IDEÁLNÍ ZAMĚSTNANEC“ (výzkum University of New York in Prague – UNYP / DHL, Nestlé, Unypetrol...) Střední management začíná být klíčový (předávají vize, zajišťují realizaci projektů a plnění obchodních cílů) Multikulturní vzdělání a zkušenosti (jazyky, vedení a práce v multikulturních týmech, schopnost adaptace na cizí prostředí a jiné kultury, mobilita) Měkké dovednosti jsou nezbytné (komunikace, řešení konfliktů, teambuilding, obchodní jednání, vyjednávání) Praktické zkušenosti z místních i mezinárodních sfér Kreativita – chápání a schopnost řešit komplexní problémy jinak než zaběhnutými způsoby bez odbočování od tématu, vlastní iniciativa a nápaditost Emoční zralost a zodpovědnost, schopnost převzít vedoucí roli Schopnost chápat pravidla fungování podniku – všeobecný podnikatelský duch, zájem o obchodní cíle, schopnost vnímat přidělené úkoly v širším pojetí, než je jen vykonat, 5.4.2017

CO MÁ ZNÁT A UMĚT ABSOLVENT VŠ? (Česká studentská unie – ČSeSU – průzkum „ČSeSU TOP studenti) Anglický jazyk – 93% (57% požaduje zlepšení) Vyšší než průměrný plat pro VŠ – 61% (z toho 19% 32 – 36 tisíc) Pracovní zkušenost či praxe z oboru – 93% Zahraniční zkušenost formou Erasmus – 75% Zahraniční stáž – 52% Účast na případových studiích a workshopech pořádaných samotnými společnostmi – 55% Zkušenost ze studentské organizace či projektu – 43% Zkušenost mimo obor studia – 36% Zájem o studijní výsledky – 13% Schopnost týmové spolupráce Ochota a zájem se dál vzdělávat 5.4.2017

proč by to tedy u přijímacího pohovoru mělo být jiné? Každý začátek je těžký... proč by to tedy u přijímacího pohovoru mělo být jiné? 5.4.2017

CO VŠE PATŘÍ DO TÉMATU PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ? ŽIVOTOPIS + OSTATNÍ VYHODNOCENÍ PŘÍPRAVA VÝBĚR ZAMĚSTNAVATELE AKCE VÝBĚR PROFESE SEBEANALÝZA 5.4.2017

ŠANCE VÝZNAMNĚ OVLIVNÍ: CO OVLIVNÍ VAŠE ŠANCE? ŠANCE VÝZNAMNĚ OVLIVNÍ: OPTIMISTICKÝ A POZITIVNÍ POSTOJ DEFINICE SILNÝCH A SLABÝCH STRÁNEK ODPOVĚĎ: KDO JSEM? CO UMÍM? CO CHCI? CO MOHU? STANOVENÍ OSOBNÍ STRATEGIE REALISTICKÉ VYHODNOCENÍ TRHU 5.4.2017

OTÁZKY K SEBEANALÝZE Co umím zvláště dobře? Které z těchto činností, mne baví a motivují mě? Jakou hodnotu přisuzuji své pracovní síle? Kde jsou moje priority? Kde cítím prostor pro další potřebný odborný i lidský růst? Jak spojím své osobní zájmy a přání s požadavky budoucího zaměstnání? Znám alespoň orientačně kulturu oblasti/firmy, o kterou se zajímám? Jsem schopen se jí přizpůsobit? Jsem připraven dělat v profesní oblasti kompromisy? Co už je pro mne hranice, za kterou nechci jít? 5.4.2017

SEBEANALÝZA KTERÉ MOJE SILNÉ STRÁNKY VNÍMÁ MOJE OKOLÍ? a) b) c) ... KTERÉ SVÉ SILNÉ STRÁNKY VNÍMÁM JÁ OSOBNĚ? KTERÉ MOJE SLABÉ STRÁNKY VNÍMÁ MOJE OKOLÍ? KTERÉ SVÉ SLABÉ STRÁNKY VNÍMÁM JÁ OSOBNĚ? 5.4.2017

JAK NAJÍT OPTIMÁLNÍ PROFESI? Která oblast mne zajímá? Která je pro mne optimální? Chci pracovat ve velké firmě nebo ve střední, příp. malé rodinné firmě? Je pro mne důležité, aby to byla firma ryze česká nebo má být naopak se zahraničním majitelem? Jakým způsobem se chci v práci prosadit a seberealizovat? Jak důležitý je pro mne úspěch a jakou má mít podobu? Co vnímám v profesní oblasti jako úspěch? Jaké požadavky mám na svou profesní a manažerskou kariéru? Jak důležitý je pro mne status vykonávané práce v zastávané pozici, její uznání okolím nebo obecné vnímání dané práce či pozice? Jaký typ firemní kultury hodnotím jako motivující? Jaká je moje představa odměny za vykonanou práci? 5.4.2017

JAK HLEDAT BUDOUCÍHO ZAMĚSTNAVATELE? 2 MOŽNOSTI aktivní nabídka své pracovní síly (“vy hledáte jeho“) reakce na poptávku budoucího zaměstnavatele („on hledá vás“) 5.4.2017

KDE HLEDAT BUDOUCÍHO ZAMĚSTNAVATELE? internet personální agentury inzeráty v denním tisku nebo odborných časopisech zprávy a články o úspěšných firmách v masmédiích různých veletrhy pracovních příležitostí osobní prezentace firem na vysokých školách studentské spolky – asociace vaše okolí, přátelé, rodina, známí, kolegové studenti, kteří již své pracovní místo našli hospodářské komory profesní sdružení Úřad práce 5.4.2017

NEJČASTĚJŠÍ ZDROJE INFORMACÍ O PRACOVNÍCH PŘÍLEŽITOSTECH 5.4.2017

PODLE ČEHO POSUZOVAT NABÍDKU ZAMĚSTNAVATELE? Co o sobě zaměstnavatel říká? Jaká je to firma? (obor, velikost, forma, domácí/zahraniční...) Požadavky zaměstnavatele, které: musí zájemce splňovat: by měl zájemce splňovat: by mohl zájemce splňovat: Jak poptávka vypadá – jak na mne působí? Co vše zaměstnavatel nabízí kromě mzdy? Benefity Kde bude moje pracovní místo? Nabízí zaměstnavatel podporu pro můj další profesní nebo kariérový růst? Prezentuje se zaměstnavatel jako společensky odpovědná firma? 5.4.2017

PROČ KONTAKTOVAT ZAMĚSTNAVATELE? získám informaci o tom, zda se vůbec o práci u dotyčného zaměstnavatele ucházet získám nebo si upřesním informace o budoucím zaměstnavateli rozhovorem si mohu „otevřít vrátka“ k případnému osobnímu kontaktu vyšlu předem pozitivní signál o své osobě a svém zájmu na pracovní pozici právě u tohoto zaměstnavatele 5.4.2017

MŮJ OSOBNÍ INZERÁT co znám, co umím“ – studium a obor, další kvalifikace „co mohu, jaké jsou možnosti“ – praxe, jaké jsou možnosti na trhu práce „jaký jsem“ – nejdůležitější osobní vlastnosti „co chci, co hledám“ – oblast, pozice, obsah práce kam umístit inzerát (která média, kde na internet) nejvhodnější doba pro umístění finanční náklady grafická forma 5.4.2017

PRAVIDLO PRO ŽIVOTOPIS + OSTATNÍ „Jasně + přehledně + úplně = komfort pro čtenáře“ 5.4.2017

CO POSLAT ZAMĚSTNAVATELI? Motivační – průvodní dopis Životopis Kopie vysvědčení a diplomů Kopie osvědčení o dalším vzdělávání Doporučující – referenční dopisy 5.4.2017

ŽIVOTOPIS osobní údaje údaje o základním vzdělání údaje o dalším doplňkovém vzdělání údaje o praxi v rámci školy v průběhu studia údaje o praxi mimo školu další možné aktivity v průběhu studia další znalosti a dovednosti případná publikační činnost případná účast ve studentských odborných soutěžích (zájmy, zdravotní stav), (referenční osoby včetně kontaktu) (fotka) 5.4.2017

FORMÁLNÍ ÚPRAVA – „papírová podoba“ vhodná obálka správně a čitelně napsaná adresa správného příjemce (příp. značka inzerátu) i odesilatele správné poštovné forma odeslání – obyčejně nebo doporučeně uložení písemností do vhodné složky pouze bílý kvalitní papír velikosti A4 standardní typ písma, černá barva pravopis a překlepy vlastnoruční podpis vše psané na PC s výjimkou vyžádaných rukopisů správné pořadí písemností (životopis, vysvědčení, další různá osvědčení), průvodně-motivační dopis volně jako úvodní materiál celého obsahu 5.4.2017

FORMÁLNÍ ÚPRAVA – „E-mailová podoba“ adresa – komu to pošlu? předmět E-mailu –správně bez chyb forma odeslání – důležité, chci potvrzení o přijetí? text mailu – motivační dopis nebo jen info standardní typ písma, černá barva pravopis a překlepy podpis přílohy – dobře oscanované správné pořadí příloh (životopis, vysvědčení, další různá osvědčení) 5.4.2017

FORMY PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ rozhovor pouze s personalistou rozhovor s vedoucím útvaru, kde byste v případě úspěšného přijetí pracovali výběrové řízení před výběrovou komisí výběrové řízení před komisí doplněné psychologickými nebo znalostními testy výběrové řízení formou Assessment Centre 5.4.2017

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRVNÍ DOJEM ZAHÁJENÍ ROZHOVORU POSLEDNÍ DOJEM OSOBNÍ SCHŮZKA OTÁZKY UCHAZEČE PŘEDSTAVENÍ ZAMĚSTNAVATELE OTÁZKY ZAMĚSTNAVATELE OSOBNÍ PREZENTACE 5.4.2017

PŘÍPRAVA zjistit formu přijímacího řízení přečíst znovu životopis + ostatní připravit se na doplňující otázky k životopisu doplnit si informace o firmě, o průběhu přijímacího řízení (forma, obsah, trvání) příprava vlastních dotazů dress code + společenská etiketa poznámkový blok duševní hygiena + životospráva dochvilnost 5.4.2017

OTÁZKY ZAMĚSTNAVATELE doplňující otázky otázky na váš soukromý život otázky na váš volný čas otázky na vaše silné a slabé stránky otázky na vaše jazykové schopnosti otázky na vaši představu o platu otázky k vašemu hodnocení obsahu a formy výběrového řízení provokativní otázky 5.4.2017

VAŠE OTÁZKY otázky ke všemu, co potřebujete ještě znát a vědět, abyste se i vy mohli správně rozhodnout, otázky k pracovnímu místu otázky organizačního rázu 5.4.2017

VYHODNOCENÍ Co se mi povedlo x co se mi nepovedlo? Co musím příště udělat lépe? Jak mi pomohla příprava? Co jsem se dozvěděl o zaměstnavateli? Reakce na informace od zaměstnavatele o výsledku výběrového řízení Dotazy na výsledek z vaší strany 5.4.2017