Analýza zdrojů a schopností organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

2. přednáška.
Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
2.Vnitřní analýza.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
MANAGEMENT a MARKETING
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
úvod pojetí a obsah marketingu
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Komplexní analýzy.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Prosperita organizace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Organizace a řízení nadnárodních společností
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Integrace logistických služeb
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Lenka Zahradníčková
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Model strategie marketingového mixu
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Vybrané manažerské nástroje
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Analýza zdrojů a schopností organizace audit zdrojů analýza hodnotového řetězce srovnávací analýza schopností analýza klíčových schopností analýza vyváženosti schopností (BCG) stanovení klíčových faktorů úspěchu (SWOT) porozumění strategické způsobilosti

Audit vnitřních zdrojů materiální zdroje stroje, budovy, zásoby, rozmístění, fyzické opotřebení, zastarání lidské zdroje počet, kvalifikace, rozmístění, flexibilita, adaptibilita kapitálové zdroje vlastní kapitál, hotovost, pohledávky a závazky, vztahy s bankami nehmotné zdroje firemní značka, know-how, kontakty, firemní kultura, goodwill pozn.: především z hlediska využitelnosti pro podporu strategie

Analýza klíčových schopností zdrojů Rozdíl v úspěchu organizací nebývá plně objasnitelný rozdíly ve zdrojové základně, ale je podmíněn způsobem využití těchto zdrojů k dosažení schopností. Jsou to právě klíčové schopnosti, které poskytují konkurenční zvýhodnění. nezbytné zdroje unikátní zdroje nezbytné schopnosti unikátní schopnosti stejné jako konkurence lepší než konkurence nebo napodobitelné nebo obtížně napodobitelné

Analýza hodnotového řetězce podpůrné aktivity firemní infrastruktura řízení lidských zdrojů z i s k vývoj technologií obstarání vstupů služby vnitřní logistika logistika vnější marketing a prodej operace primární aktivity identifikace aktivit poskytujících konkurenční zvýhodnění

Aktivity hodnotového řetězce vstupní logistika (příjem, skladování a distribuce vstupů) produkční operace (přeměna vstupů na finální produkt) výstupní logistika (skladování a distribuce finálního produktu) marketing a prodej (zajištění prostředků, aby zákazníci mohli produkty nakoupit a přesvědčit je, aby to udělali) služby (zvyšování nebo udržování hodnoty produktu) firemní infrastruktura (zajištěn identifikace vnějších příležitostí a hrozeb, efektivní management zdrojů a schopností) řízení lidských zdrojů (nábor, výběr, rozvoj a odměňování) vývoj technologií (zdokonalování produktu nebo procesu) obstarávání vstupů (zajištění různých vstupů k primárním aktivitám)

Hodnocení aktivit řetězce vstupní logistika efektivní systémy spojení s dodavateli? produkční operace využití efektu rozsahu produkce? výstupní logistika efektivní systémy spojení s odběrateli? marketing a prodej nízký počet dobře vyškolených pracovníků? služby správná instalace produktu s minimem reklamací? firemní infrastruktura plochá organizační struktura, nízká režie, efektivní manažerské informační systémy? řízení lidských zdrojů efektivní rozvojové programy, nízká fluktuace? vývoj technologií investice do inovace technologií? obstarávání vstupů systémy a postupy s nejnižšími náklady a přijatelnou jakostí, audit dodavatelů?

Srovnávací analýza historická (uspořádání zdrojů a výkony organizace v předešlých letech za účelem identifikace signifikantních změn) se standardem odvětví (relativní pozice organizace, ale pozor - celé odvětví může být v útlumu) s nejlepším vůbec (benchmarking)

Analýza vyváženosti schopností podíl na trhu vysoký nízký vysoký růst trhu nízký portfoliová matice Boston Consulting Group

Zařazení podniků/SBU „dojné krávy“ – vysoký podíl na pomalu rostoucích trzích, produkují hotovost využitelnou pro rozvoj jiných podniků „hvězdy“ – vysoký podíl na rychle rostoucích trzích, nutno financovat další růst, ale perspektivní zisky „otazníky“ – nízký podíl na rychle rostoucích trzích, nutno financovat růst, ale vzhledem ke slabé konkurenční pozici slabá produkce zisku „psi“ – nízký podíl na pomalu rostoucích trzích, nutno udržovat a nelze očekávat zlepšení produkce zisku „dojné krávy“ – vysoký podíl na pomalu rostoucích trzích, produkují hotovost využitelnou pro rozvoj jiných podniků „hvězdy“ – vysoký podíl na rychle rostoucích trzích, nutno financovat další růst, ale perspektivní zisky „otazníky“ – nízký podíl na rychle rostoucích trzích, nutno financovat růst, ale vzhledem ke slabé konkurenční pozici slabá produkce zisku „psi“ – nízký podíl na pomalu rostoucích trzích, nutno udržovat a nelze očekávat zlepšení produkce zisku

Stanovení klíčových faktorů positivní negativní aspekt vnitřní vnější S přednosti W slabiny O příležitosti T hrozby analýza SWOT jako nástroj rekapitulace předchozích analýz

Přednosti jsou positivní vnitřní podmínky umožňující získat převahu nad konkurencí (jasná koncepce, schopný management, přístup ke kvalitnějším zdrojům, vyspělá technologie, distribuční kanály apod.) Slabiny jsou negativní vnitřní podmínky, které mohou vést k nižší konkurenceschopnosti (absence potřebných zdrojů a schopností, neúměrné finanční zatížení, morální zastarání strojů apod.) Příležitosti jsou příznivé současné a hlavně budoucí podmínky prostředí (změny legislativy, rostoucí počet zákazníků, nové technologie apod.) Hrozby jsou podmínky prostředí nepříznivé současným a hlavně budoucím výstupům organizace (vstup silné konkurence, pokles počtu zákazníků, legislativní změny, ale např. i nové technologie)

Příklad ohodnocené matice SWOT stárnoucí populace síla konkurence malý růst trhu koncentrace prodejců + | T S inovace značka distribuce W malý podíl šíře produktu informatika + 2 - 3 + síla umožňuje získat výhodu a čelit hrozbě nebo se zmenší slabost síla je redukována a slabost nezabrání hrozbě ++, - - zvýraznění vlivu 0 žádný vliv