Životní prostředí a domácnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
Advertisements

Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Příprava pracoviště Úklid
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Co víš o recyklaci?.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.17 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
ZÁKLADY ARCHITEKTONICKÉHO NAVRHOVÁNÍ KATEDRA ARCHITEKTURY VŠB -TUO
NBU2 LS2014 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYT JAKO FUNKČNÍ PROSTOR ČSN obytné budovy.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Jak třídit odpad - prezentace
Nebuďte líní: Třiďte odpad!!!
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Třídění odpadu V domácnosti. Každý moderní člověk třídí odpad a s novými pomocníky na třídění do domácnosti to jde jedna radost. Poradíme vám jak třídit,
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
RODINNÉ A MATEŘSKÉ CENTRUM VSETÍN, občanské sdružení SLUNÍČKO
Jak třídit odpad.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Životní prostředí a domácnost
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec Anotace ICT 2 _ 1/59 Prezentace seznamuje žáka s principy zdravého bydlení a vlivem.
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DEN ZEMĚ TEST.
Můj domov.
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Horním Benešově
Recyklační hra.
Materiálně-technický standard v sociálních službách Eva Capicarová.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vědomostí z oblasti eviromentální výchovy o správném třídění odpadů. Je určeno pro práci.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
VY_32_INOVACE_Luk_I_07 Rodina – domov, bydlení Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
TŘÍDÍME ODPADY VY_32_INOVACE_19_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Třídění odpadu.
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
VY_32_INOVACE_14_08_bezpečnost a hygiena provozu domácnosti, údržba, úklid.
Vedení záznamu o zařízení oš. jednotky
Hygienické požadavky na dětskou skupinu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třídění odpadů,recyklace
EKOŠKOLA.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Hygienické předpisy v gastronomii
Čistící úklidové prostředky II
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Hygienické zázemí Ing. arch. Milada Baumanová, Ph.D.
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Životní prostředí a domácnost Michal Čučka 79355

Zdravý život v bytě Zdravé bydlení = přebývání v bytě má být příjemné, pohodlné a všestranně prospívající zdravý O zdravém bydlení rozhodují: - vlastnosti širšího obytného prostředí - velikost bytu a jeho prostorové řešení - technické vybavení bytu a jeho zařízení nábytkem - způsob, jakým je byt využíván

K základním typům bydlení patří byty: V domech starší městské zástavby V nové bytové výstavbě (na sídlišti) Ve starších nebo nových rodinných domcích

Nároky rodiny na bydlení Biologické – osobní hygiena, stravování, spánek, individuální odpočinek aj. Hospodářské – příprava jídla, praní, úklid, odkládání a ukládání věcí aj. Společenské – setkávání se s ostatními členy rodiny, přijímání návštěv, hry dětí, společná zájmová činnost aj. Nároky rodiny na bydlení nejsou definitivní a neměnné. Rodina se v průběhu času vyvíjí a mění – narodí se děti, odrůstají, členové rodiny stárnou

Zajištění pohodlného, účelného a zároveň bezpečného provozu v bytě Vhodně řešená sestava kuchyňského nábytku Provozní návaznost kuchyňského pracoviště na místo určené pro stolování Spaní dětí mimo společný obývací prostor, oddělení spaní dětí starších tří let od ložnice rodičů Místo určené pro hry a pohyb dětí předškolního věku v blízkosti častého pobytu matky Zabezpečení volného pohybu po bytě …

Zdrojem nebezpečí může být Nevhodné rozmístění nábytku znesnadňující orientaci Opomenutí návaznosti prací v domácnosti Mnoho nábytku na malé ploše Nedostatečné osvětlení Nepořádek v bytě, mokrá podlaha Hladká a naleštěná podlahová krytina, volné koberečky Ostré hrany nábytku

K ozdravění bytu přispívá Správně prováděné větrání Udržování čistoty pravidelným úklidem Nepřetápění Nepřeplňování místnosti nábytkem a dalšími předměty Instalování klimatizačního systému

Úklid bytu = každodenní péče o čistotu prostředí domova a důkladný pravidelný úklid většího rozsahu (mytí oken, praní ložního prádla, klepání koberců, leštění nábytku aj. Cílem je uklízet účelně s minimálním množstvím práce Uklízený byt by měl být věcí všech členů rodiny

Organizace úklidu Úklidové práce můžeme rozdělit na práce, které děláme: Každý den – vyvětráme, porovnáme věci v celém bytě, … Každý týden – utřeme prach z nábytku, vysajeme koberce, umyjeme umyvadlo, dřez a WC, … Každý měsíc – provedeme důkladný úklid jednotlivých místností, vydezinfikujeme odpadkový koš, … Dvakrát až třikrát do roka – umyjeme okna, navoskujeme podlahy, přeleštíme nábytek, … Jednou za rok – odtáhneme těžký nábytek a vytřeme za ním i pod ním, vytapetujeme koberce a čalouněný nábytek, …

Čistící pomůcky Základní - vysavač, smeták, lopatka, smetáček, houbová stěrka nebo bavlněný mop, mop na utírání prachu z podlahy, gumová stěrka na okna, kbelíky, tvrdý kartáč, utěrky a prachovky, kartáč na WC, houba na nádobí, drátěnka na hrnce.

Zásady ukládání čistících pomůcek dbáme na to, aby každá pomůcka měla své místo a pouze na něm byla uložena všechny věci, které se dají zavěsit, zavěsíme příslušenství přístrojů ukládáme do polic všechny čistící prostředky a chemikálie skladujeme mimo dosah dětí

Čistící prostředky Používáme s mírou a v omezeném rozsahu Pokud to jde, nepoužívat chemické přípravky v aerosolovém balení Aerosoly obsahují látky, které poškozují ochrannou ozónovou vrstvu naší planety

Označení chemických přípravků

Nejčastěji používané čistící prostředky saponáty – syntetické odmašťovací prostředky, mytí nádobí, podlah apod., vysušují pokožku   dezinfekční a čistící prostředky na WC – jsou jedovaté a mohou narušit rovnováhu mikroorganizmů v přírodě   čistící prášky a pasty – čištění umyvadel, van, dřezů apod., obsahují chemikálie, které škodí životnímu prostředí leštidla na nábytek – jejich základem jsou syntetické složky ( silikon, rozpouštědla a umělé vůně )   leštidla na kov – obsahují čpavek a jedovaté ropné destiláty

Květiny a pokojové rostliny Vnášejí kouzlo přírody Neodmyslitelná ozdoba bytu

Pokojové rostliny Pěstujeme je v květináčích v zemině, odpovídající druhu rostliny nebo v hydroponických roztocích Základní podmínky života rostlin: - světlo, teplo, voda, ovzduší, výživa

Aranžování rostlin Aranžovat = upravovat Aranžovat můžeme řezané i sušené květiny, které doplňujeme dalším přírodním materiálem Z jednotlivých prvků sestrojujeme tzv. kompozice Aranžujeme vždy do nádoby, která svou velikostí i tvarem odpovídá vytvářené kompozici

Třídění odpadu Odpad má být tříděný na místech k tomu určených, která zajistí ihned, nebo i po nějaké době bezpečného uložení, jeho recyklaci Za tímto účelem jsou ve městech a obcích dostupné kontejnery určené pro tříděný odpad:   papír - plast - sklo - ostatní

PAPÍR – modrá sběrná nádoba pro uložení těchto druhů noviny, časopisy knihy, sešity, brožury reklamní letáky čisté papírové obaly, sáčky kancelářský papír rozložené papírové krabice karton, vlnitá lepenka

PLAST - žlutá sběrná nádoba pro uložení těchto druhů plastové obaly plastové tašky a sáčky PET láhve (stlačené a bez uzávěrů) čisté kelímky od jogurtů a jiných potravin plastové láhve od šampónů, mýdel a mycích prostředků

SKLO - zelená sběrná nádoba pro uložení těchto druhů láhve od nápojů (bez kovových či plastových uzávěrů) sklo bílé i barevné velké skleněné střepy tabulové sklo skleněné předměty všeho druhu zavařovací sklenice (čisté, bez zbytků potravin)

Velkoobjemový KONTEJNER pro uložení těchto druhů nábytek (skříně, postele, stoly, židle, křesla) koberce, linolea, matrace bílá technika (pračky, myčky, sporáky, bojlery) elektrotechnika (videopřehrávače, počítače, rádia) zdravotní keramika (umyvadla, toalety, jiná zdravotní keramika) kovový odpad (motory, ocelové profily, plechy, kola, části autovraků, dřezy, kovové vany)