Projekt Virtuální univerzita tří fakult - SYSTÉMOVÝ přístup Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava eLearn2002, Žilina, únor 2002.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
Informační gramotnost na středních školách
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pořádání odborných konferencí Tomáš Sochor Katedra informatiky a počítačů Ostravská univerzita Systém dalšího vzdělávání pracovníků.
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Studijní programy a LMS František Koliba Petr Korviny Katedra Informatiky OPF v Karviné SU v Opavě
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Představení projektu Rozvoj kompetencí managementu a pracovníků VŠ MSK (s podporou ICT), CZ.1.07/2.2.00/ Prezentace projektu na společném.
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
e-learning Lucie Rohlíková
Jindřichův Hradec, , Strategie uplatnění eLearningu ve vysokoškolské výuce Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Centrum pro studium vysokého školství
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Inovace vzdělávání v regionu Morava a Slezsko. Představení projektu VIRTUNIV. Konference SCO´ – BRNO Danuše BAUEROVÁ
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Studium eLearningovou formou na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné Petr Korviny, Jaroslav Ramík
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Gymnázium Františka Živného Informační centrum 015 Rozvojový projekt č.160R 2004 Informační centrum jako garant rozvoje dovedností v oblasti IT a schopností.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
E-learning na Pedagogické fakultě MU z hlediska potřeb studentů a učitelů Tamara Váňová, KAJ PdF MU.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Projekt Virtuální univerzita tří fakult - SYSTÉMOVÝ přístup Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava eLearn2002, Žilina, únor 2002 Ivo MARTINÍK VŠB-TUO, EkF, Ostrava Erika MECHLOVÁ OU, PřF, Ostrava

Ostrava 2001eLearning2 Virtuální univerzita = smělý CÍL, který je: Dlouhodobý Komplexní Náročný -vyžadující: TÝMOVOU PRÁCI

Obsah 1)Spolupráce jako významný atribut projektu Virtuální univerzita 2)Projekt Virtuální univerzita jako podpora KOMBINOVANÉ formy studia Institucionální zabezpečení Technické zabezpečení Personální zabezpečení 3)Virtuální univerzita 4)Závěr

Spolupráce jako významný atribut projektu Virtuální univerzita 1.

Ostrava 2001eLearning5 Týmová práce Spolupráce tří fakult tří vysokých škol Ekonomická fakulta VŠB-TUO, Ostrava Přírodovědecká fakulta OU, Ostrava Obch.- podnikatelská f. SU, Karviná

Ostrava 2001eLearning6 Spojení tří fakult Výměna zkušeností, informací, materiálů, kurzů Společné podávání velkorysých projektů Týmová práce, vzájemná inspirace Společný tlak na zvyšování prestiže, aktuálnosti VU (získávání vedení fakult pro projekt VU) … INTEGRAČNÍ EFEKTY VÝHODY

Ostrava 2001eLearning7 INTEGRAČNÍ EFEKTY: Spolupráce lidí s pohledy na problematiku Z RŮZNÝCH STRAN VZNIKÁ něco NOVÉHO, KVALITATIVNĚ VYŠŠÍHO Synergický efekt

Ostrava 2001eLearning8 Virtuální univerzita = smělý CÍL, který je: Dlouhodobý Komplexní Náročný –vyžadující týmovou práci

Projekt Virtuální univerzita jako podpora kombinované formy studia 2.

Ostrava 2001eLearning10 3 SLOŽKY virtuální univerzity TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení

Ostrava 2001eLearning11 MÍSTO VU a e-Learningu na fakultách ?

Ostrava 2001eLearning12 Otázky pro vedení fakult Počítá vedení fakulty s PODPOROU nových způsobů výuky? Jaký je zájem vedení fakulty rozvíjet e-Learning, resp. VIRTUÁLNÍ univerzitu? Jaký je názor vedení fakulty na AKREDITACI KOMBINOVANÉHO studia? Je možno podpořit PŘEDNÁŠKY expertů zvaných na fakultu v rámci personálního zabezpečení chodu Virtuální univerzity? Lze podpořit vytvoření týmu pracovníků na fakultě – výzva vedení fakulty na katedry? MOTIVACE? ANO

Ostrava 2001eLearning13 Formy studia PREZENČNÍ KOMBINOVANÉ (akreditace na jaře2002) DISTANČNÍ (v ČR neexistuje)

Ostrava 2001eLearning14 Evaluace studijních programů – evaluační komise KOMBINOVANÉ studium – hodnocení pro evaluaci procento domácí přípravyprocento domácí přípravy kvalita úkolů pro práci mimo školukvalita úkolů pro práci mimo školu způsoby hodnocení studentů; zpětná vazbazpůsoby hodnocení studentů; zpětná vazba zajištění výuky speciální literaturou pro distanční studiumzajištění výuky speciální literaturou pro distanční studium procento studijních materiálů v elektronické podoběprocento studijních materiálů v elektronické podobě

Ostrava 2001eLearning15 Kombinované studium Prvky distančního studia - využívání STUDIJNÍCH OPOR klasický text STUDIJNÍ OPORY e-Learning

Ostrava 2001eLearning16 Tři formy studia na všech úrovních

Ostrava 2001eLearning17 Strukturalizace studia: P rezenční- K ombinované- D istanční na všech úrovních studia

Ostrava 2001eLearning18 Institucionální podpora [Doc. Ing. Matilda Drozdová, CSc.] Tvorba STRATEGICKÝCH plánů Vytváření nového VZDĚLÁVACÍHO procesu b) Realizace SLUŽBY e-vzdělávání c) a)

Ostrava 2001eLearning19 3 SLOŽKY virtuální univerzity TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení

Ostrava 2001eLearning20 Realizace VIRTUÁLNÍ UNIVERZITY - Granty FRVŠ OU Technické zabezpečení OPF SU Personální zabezpečení EkF VŠB-TUO Technické zabezpečení

Ostrava 2001eLearning21 TECHNICKÁ STRÁNKA virtuální univerzity Granty FRVŠ Distribuovaná multimediální databáze pro podporu interaktivní výuky 2000 Virtuální univerzita pro podporu synchronní a asynchronní výuky II Virtuální univerzita pro podporu synchronní a asynchronní výuky I. 2001

Ostrava 2001eLearning22 Virtuální univerzita Virtuální studijní prostředí umožňuje: –Vývoj kurzů –Provozování kurzů Komunikační nástroje (diskuse, , chat, whiteboard) Nástroje pro hodnocení (selftest, quiz, assessment) –Administraci kurzů ŘÍZENÁ VÝUKA

Ostrava 2001eLearning23 Nákup SOFTWARE pro VIRTUNIV ŘÍDICÍ PROSTŘEDÍ TVORBA MODULŮ ToolBookInstruktor firmy Kontis TUTOR 2000 firmy Kontis

Ostrava 2001eLearning24 Realizace VIRTUÁLNÍ UNIVERZITY - Granty FRVŠ PřF OU Technické zabezpečení OPF SU Personální zabezpečení EkF VŠB-TUO Personální zabezpečení

Ostrava 2001eLearning25 E-VZDĚLÁVÁNÍ Služba poskytující vzdělávání prostřednictvím interaktivního multimediálního informačně - komunikačního systému

Ostrava 2001eLearning26 REALIZACE e-vzdělávání Vyžaduje NOVÁ PRAVIDLA A ZÁSADY pro návrh a realizaci – novou METODIKU implementace technického systému do systému vzdělávacího

NOVÉ ÚLOHY UČITELE Nejde o PŘÍMÉ ODEVZDÁVÁNÍ nových konkrétních informací. Tuto úlohu postupně přebírají ICT (na tutoriálech se NEPŘEDNÁŠÍ!). Přechod od přímého řízení poznávání k nepřímému řízení formou jeho PODNĚCOVÁNÍ, USMĚRŇOVÁNÍ A KONTROLY. Uplatnění schopností učitele naučit studenta nejen učit se, ale hlavně ŘEŠIT problémy.

Ostrava 2001eLearning28 PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ virtuální univerzity Grant FRVŠ Zvyšování odbornosti učitelů VŠ v oblasti využití ICT pro e-Learning

Ostrava 2001eLearning29 Zvyšování ODBORNOSTI UČITELŮ VŠ v oblasti využití ICT pro e-Learning Způsob realizace Přednášky zvaných expertů Semináře, diskuse Rozvoj spolupráce „VIRTUNIV“

Ostrava 2001eLearning30 Celoživotní vzdělávání 2. ETAPA: RESTRUKTURALIZACE studia 1. ETAPA: PRACOVNÍCI fakulty Celoživotní vzdělávání

Ostrava 2001eLearning31 1. ETAPA: PRACOVNÍCI fakulty - vzdělávání v oblasti využití ICT ve výuce = Vytvořit podmínky SPOLUPRÁCE Ani pedagog bez technika, ale ani technik bez pedagoga nevytvoří vzdělávací modul!

Ostrava 2001eLearning32 SPOLUPRÁCE – KOMUNIKACE v týmu

Virtuální univerzita 3.

Ostrava 2001eLearning34 Virtuální univerzita = smělý CÍL, který je: Dlouhodobý Komplexní Náročný –vyžadující týmovou práci

Ostrava 2001eLearning35 DLOUHODOBÝ CÍL MINULOST SOUČASNOST BUDOUCNOST

Ostrava 2001eLearning36 DLOUHODOBÝ CÍL A. MINULOST: řídící prostředí: TUTOR 2000 Prostředí pro tvorbu modulů: Click2Learn nákup SERWERŮ a jiného hardware 1. výběr a nákup software PROSTŘEDÍ 2.

Ostrava 2001eLearning37 DLOUHODOBÝ CÍL B. SOUČASNOST: PEDAGOGOVÉ TECHNICI - INFORMATICI INSTITUCIONÁLNÍ podpora 1. vzdělávání PRACOVNÍKŮ 2.

Ostrava 2001eLearning38 Institucionální podpora POSTAVENÍ VU v organizaci a) LOGISTIKAb) EKONOMICKÉ otázky c) ad 1.

Ostrava 2001eLearning39 Vzdělávání pracovníků DIDAKTIKA + ICT Kurz ANDRAGOGÉa) Semináře VIRTUNIVb) Budování CENTER VIRTUNIV c) ad 2.

Ostrava 2001eLearning40 DLOUHODOBÝ CÍL C. BUDOUCNOST: tvorba MODULŮ POKRAČOVÁNÍ bodů A, B 1. Systematické NAPLŇOVÁNÍ VU 2. Ověřování EFEKTIVNOSTI e-Learningu ve srovnání s tradičnímii způsoby výuky 3. zdokonalování ŘÍDICÍ složky VU

Závěr 4.

Spolupráce mezi školami mezi profesemi uvnitř jedné profese mezi mladými a starými staršími

Ostrava 2001eLearning43 ŘEŠENÍ SYSTÉMOVÉ Každý nově hotový prvek LZE do sytému zařadit v jakoukoliv chvíli CÍL OTEVŘENÝ SYSTÉM = KOMPLEXNÍ NEKONEČNÝ POSTUP Nekončící postup Těžko stanovit, kde začít - … (pravděpodobně z více stran současně) … ale „musíš vědět, co bude výsledkem PRVNÍ ITERACE…“ [ Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.]

Ostrava 2001eLearning44 CÍL Směřování k AKREDITACI KOMBINOVANÉHO, resp. DISTAČNÍHO studia

Ostrava 2001eLearning45 NÁVRH Vytvoření DISKUSNÍ SKUPINY VIRTUNIV všech zájemců

Ostrava 2001eLearning

Ostrava 2001eLearning47 Konference ICTE

Ostrava 2001eLearning48 Děkuji za pozornost!