Marketing VY_32_INOVACE_30 - 07. Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Způsoby stanovení ceny
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vývoj marketingových koncepcí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Place – místo prodeje (distribuce)
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Produkt.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketingový mix.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Základy marketingu Podniková ekonomika
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
MARKETING Přednáška P
Životní cyklus výrobku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Marketing VY_32_INOVACE_

Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová skupina zákazníků se označuje jako segment trhu)

- nestačí pouze výrobek vyrobit, je také třeba přesvědčit zákazníka, že ho potřebuje (a že koupí tohoto výrobku své potřeby uspokojí lépe než v případě konkurence)

Marketing má čtyři nástroje - 4P = produkt prodejní cena přemísťování (distribuce) propagace (reklama)

Průzkum trhu - ještě než se rozhodneme něco vyrábět, je nutné provést průzkum trhu - zjišťujeme informace o samotných produktech (jaké jsou podobné produkty na trhu, co na nich zákazníci oceňují, co jim naopak chybí) - dále o konkurenci - o spotřebitelích (kdo kupuje tento typ produkty, proč, kde, kdy) - o cenách

Produkt - produkt nezahrnuje pouze samotný výrobek - zákazník (v závislosti na typu výrobku) očekává také estetickou funkci (design výrobku), bezporuchový chod, rychlý servis, dovoz do bytu apod. - významnou roli hraje také obal (zákazník se často rozhoduje na základě obalu) - další roli hraje i dobrá nebo špatná pověst značky či produktu (image) - někdy se nabízejí i doplňkové služby, ať už bezplatné (dětský koutek ve velkých obchodech, doprava, poradenství, taška zdarma apod.) nebo placené (montáž nábytku, úpravy oděvů, instalace techniky)

Životní cyklus produktu 1) ZAVÁDĚNÍ 2) RŮST 3) ZRALOST 4) ÚTLUM

Cena Stanovuje se podle : a) zákazníka : podle očekávané nebo stávající poptávky (tedy s ohledem na to, co je ochoten a schopen zaplatit) b) konkurence : za kolik nabízí obdobný produkt konkurence - v potaz se pak berou i výrobní náklady a náklady na marketing

Distribuce - jde o otázku, jakým způsobem dostaneme výrobek z továrny do obchodů, kde si ho zákazník koupí Typy distribuce: a) bez mezičlánku b) s využitím zprostředkovatele c) prodej maloobchodu d) velkoobchod

Propagace - jde především o reklamu - dále pak jde o podporu prodeje - publicita - osobní prodej