Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál
Cíle projektu omezení nároků orgánů veřejné správy na dokládání údajů, které o osobách, věcech, právech a povinnostech vede a spravuje stát umožnit uživatelům využívat služby eGovernment –bude možné samostatně získávat data z centrálních registrů
Vývoj projektu projekt Czech POINT spuštěn 28. března 2007 od – výdej výpisů z Rejstříku trestů eGovernment Act schválen – elektronický a tištěný dokument na stejné úrovni od od živnostník nemusí na místně příslušný Živnostenský úřad – některá podání učiní na Czech POINTu E-SHOP Czech POINTu – výpisy až k vám domů
Základní stavební jednotky samosprávní úřady –obecní, městské a krajské, magistráty, úřady městských částí pobočky České pošty notariáty kanceláře Hospodářské komory zastupitelství České republiky v zahraničí
Na kontaktních místech z katastru nemovitostí z obchodního rejstříku z živnostenského rejstříku z rejstříku trestů Podáte podání k Registru živnostenského podnikání Získáte ověřený výpis
Czech POINT v číslech míst z toho -61 % obecní a krajské úřady -24 % Česká pošta, s.p. -13 % notariáty rekordní počet vydaných výpisů v jeden den ( ) rekordní měsíc – červenec výstupů vydaných občanům (k )
Co se připravuje výpisy z registru bodů pro řidiče hlášení matričních událostí hlášení změny bydliště výpis z evidence obyvatel další služby
Co by měl ještě umět úředně ověřit dokumenty nebo podpisy na listinách provést konverzi písemných dokumentů do elektronické podoby a obráceně získat informace o postupu probíhajících správních řízení vztahujících se k občanovi podat podání pro zahájení řízení ve všech věcech, ve kterých správní orgány rozhodují o právech občana
Konverze dokumentů Občané a podnikatelé s aktivovanou datovou schránkou si budou moci nechat na asistovaném místě Czech POINT konvertovat nejběžnější užívané dokumenty, které po autorizované konverzi odešle asistent do jejich datové schránky pro potřeby komunikace s úřady
Podpora dalších projektů které ulehčují komunikaci se samosprávou rezervace času na přepážce úřadu nebo i přímo u konkrétního úředníka sledování, v jaké fázi řízení je žádost, kterou občan podal (jak elektronicky, tak „klasickou“ papírovou cestou)
Všechno na jednom místě.