Druhy vět Věty podle funkce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené algebraické výrazy
Advertisements

Rozcvička Urči typ funkce:
Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Konstrukce trojúhelníku
Zlomky a desetinná čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Věta.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Zvuková podoba věty Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Věty podle postoje mluvčího
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba – věty podle modality
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Vzájemná poloha dvou kružnic
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Druhy vět Věty podle funkce
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
RISKUJ!.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Rozcvička Aritmetický průměr
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Autor: Mgr. Karolina Pátková
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Najdi dva stejné obrázky
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

Druhy vět Věty podle funkce Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jakým způsobem můžeme používat věty? něco tvrdit něco si přát něco přikazovat na něco se ptát něco zvolat

Jak dělíme věty podle toho, k jaké funkci jsou užity? OZNAMOVACÍ PŘACÍ TÁZACÍ ROZKAZOVACÍ

Věty oznamovací tvrdíme jimi nějakou skutečnost sdělujeme, oznamujeme nějakou informaci mají klesavou melodii jsou ukončeny tečkou slovesný přísudek je ve tvaru způsobu oznamovacího nebo podmiňovacího

Vytvořte pět vět oznamovacích

Věty přací vyjadřují přání mluvčího, aby se něco stalo či aby bylo něco jinak bývají uvozeny částicemi ať, kéž, nechť, kdyby, aby píše se za nimi vykřičník, někdy i tečka

Vytvořte věty přací s použitím částic: NECHŤ ABY KÉŽ KDYBY

Věty tázací Jsou dvojího druhu ZJIŠŤOVACÍ DOPLŇOVACÍ chceme od druhého, aby doplnil informaci, na kterou se ptáme mají stoupavě-klesavou intonaci zjišťujeme, zda obsah věty platí, či nikoli odpovídá se na ně ano/ne mají stoupavou intonaci

Uveďte příklady 3 vět tázacích zjišťovacích a 3 vět tázacích doplňovacích:

Věty rozkazovací Vytvořte rozkazovací větu mluvčí někomu něco přikazuje, rozkazuje, k něčemu vybízí mají klesavou intonaci, ale jde-li o důrazný příkaz, bývají ukončeny vykřičníkem slovesný přísudek je většinou ve tvaru rozkazovacího způsobu Vytvořte rozkazovací větu

Věty zvolací všechny výše popsané druhy vět lze pronést s velkým důrazem a citovým zabarvením – pak se nazývají větami zvolacími, v psaném textu se označují vykřičníkem

Urči větu podle její funkce Máš dnes čas? tázací zjišťovací Kéž by dnes bylo hezky. přací Nekrmte zde ta zvířata! rozkazovací Mnoho lidí má strach z pavouků. oznamovací V kolik dnes přijdeš? tázací doplňovací