doktorského studijního oboru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doktorské studium na AF
Advertisements

Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Vědecká rada Fakulty bezpečnostního inženýrství 8. prosince 2010
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Ústav pedagogických věd Masarykova univerzita. Personální obsazení Vedoucí pracoviště doc. PhDr. Milan Pol, CSc.
Zahájení doktorského studia oborů Řízení a ekonomika podniku Ekonomická informatika
Ústav pedagogických věd
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
katedra pedagogiky PedF UK
Vzdělávací program N/01 Sociální práce pro absolventy všech typů středních škol s maturitou 3leté denní a 3a1/2leté dálkové studium ukončené absolutoriem3leté.
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
Seminář NSKTV Praha , Brno Návrh národních deskriptorů Mgr., Ph.D.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
ZAHÁJENÍ DOKTORSKÝCH STUDIÍ 2011/2012
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Ústav pedagogických věd
Ústav světových dějin Obor Historie – evropská studia.
Úvod do doktorského studia Agronomické fakulty MENDELU Studijní a zkušební řád doktorského studia, doporučený postup studia Doc. Dr. Ing. Zdeněk Havlíček.
Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu
Fakulta zdravotnických studií
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Bakalářský studijní obor: Historie Ústav českých dějin Ústav hospodářských a sociálních dějin Ústav světových dějin.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Ústav světových dějin Obor Historie – Obecné dějiny.
Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Doktorské studium na AF
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ KATEDRA FRANCOUZSKÉHO JAZYKA A LITERATURY DNE 15. LEDNA 2011.
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
CV FHS Fakultní setkání, Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
FILOZOFICKÁ FAKULTA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY FILOLOGIE filozofie Historické vědy Psychologie Filologie HISTORICKÉ VĚDY psychologie filozofie Sociologie.
Setkání s doktorandy Setkání s doktorandy
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia PhDr. Libuše Drnková a kol. Jazykové centrum FF UK.
Česko-německá studia na IMS FSV UK: Den otevřených dveří Tomáš Nigrin.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Zahájení doktorského studia oborů Řízení a ekonomika podniku Ekonomická informatika
Bakalářský studijní obor: Historie
Ústav světových dějin Historie – obecné dějiny
Fakulta zdravotnických studií
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Technické znalectví a pojišťovnictví
Ústav světových dějin Obor Historie – Evropská studia.
Fakulta zdravotnických studií
Doktorský studijní program Elektrotechnika a komunikační technologie
DSP Speciální pedagogika Marie Vítková
Doktorské studium na FLD
STUDENTSKÁ MAGISTERSKÁ A DOKTORANDSKÁ KONFERENCE IGA „Fórum mladých výzkumníků“ Vás zve na STUDENTSKOU MAGISTERSKOU A DOKTORANDSKOU KONFERENCI IGA, která.
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Studijní program Ošetřovatelství
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Studijní obor Management sportu
Ústav světových dějin Historie – obecné dějiny
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

doktorského studijního oboru Setkání se zájemci o studium doktorského studijního oboru PEDAGOGIKA 15. 4. 2014

Personální zabezpečení Garant: prof. PhDr. Peter Gavora, CSc. Školitelé: prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc. prof. PhDr. Peter Ondrejkovič, CSc. doc. Mgr. Martina Cichá, Ph.D. doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD. doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D. doc. PaeDr. Adriana Wiegerová, PhD. Přednášející: prof. PhDr. Peter Gavora, CSc. prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc. prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc. prof. PhDr. Gabriela Miššíková, PhD. prof. PhDr. Peter Ondrejkovič, CSc. doc. PhDr. Zlatica Bakošová, CSc. doc. PhDr. Mgr. Jaroslav Balvín, CSc. doc. Mgr. Martina Cichá, Ph.D. doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD. doc. Ing. Anežka Lengálová, Ph.D. doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D. doc. PaeDr. Adriana Wiegerová, PhD. Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D. Mgr. Jan Kalenda, Ph.D.

Charakteristika studijního oboru Připraví studenty na vědeckou práci v oboru pedagogika. Tematicky se bude zaměřovat na dvě oblasti, ve kterých budou vypisována témata disertačních prací: a) procesy vyučování a učení a jejich aktéři, b) sociální a edukační specifika ve školním a mimoškolním prostředí. Těžištěm studia bude individuální vědecko-výzkumná práce studentů spojená se zpracováváním disertační práce.

Profil absolventa Výstupní kompetence: Schopnost porozumět teoretickým trendům a kriticky analyzovat koncepce v pedagogice. Schopnost samostatně řešit teoretické a metodologické problémy z oblasti specializace studenta. Schopnost samostatně projektovat a realizovat empirické výzkumy, interpretovat jejich výsledky a hledat aplikační uplatnění. Schopnost publikovat v odborných časopisech a aktivně vystupovat na domácích i zahraničních vědeckých konferencích.

Cílem studia je: Získat hluboké znalosti z pedagogického základu studijního oboru, jehož obsah je nadstavbou nad magisterským studiem; tento cíl je naplňován v tzv. teoretickém bloku studia. Osvojit si znalosti ze zvolených specializačních oblastí; tento cíl je naplňován v tzv. specializačním bloku studia. Prohloubit znalosti a zejména dovednosti z metodologie pedagogického výzkumu; tento cíl je naplňován v tzv. metodologickém bloku studia, Rozvíjet komunikační dovednosti v anglickém jazyce zaměřené na recepci a produkci odborného textu v ústní a písemné formě; tento cíl je naplňován v tzv. komunikačním bloku studia.

Cílem studia je: Získat dovednosti pro prezentaci výsledků vědeckého bádání v odborné komunitě (dovednost referovat a diskutovat na tuzemských a mezinárodních konferencích, psát odborné texty); tento cíl je naplňován v tzv. dalších povinnostech studenta, Formovat postoje, hodnoty a motivy výzkumníka a identifikovat se s profesní rolí vědeckého pracovníka (vědecká socializace); tento cíl je naplňován v průběhu celého studia.

Kreditní systém Za celé studium musí student získat nejméně 240 kreditů. Tento hodnoticí systém je kompatibilní s ECTS a umožňuje započítat kredity při mobilitě studentů v rámci evropských vzdělávacích programů. Certifikát ECTS Label ze strany Evropské komise získala Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně na konci roku 2012.

Teoretický blok (20 kreditů) Studijní předměty Teoretický blok (20 kreditů) Název předmětu Přednášející Forma Počet kreditů Zakončení Pedagogika jako věda o edukační realitě prof. PhDr. Peter Gavora, CSc. / doc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD. povinný 10 zkouška Nové trendy ve školní pedagogice povinně volitelný Současné směry v sociální pedagogice doc. PhDr. Zlatica Bakošová, CSc. V rámci tohoto bloku je u studentů prohlubována platforma jejich teoretických znalostí. Student si zvolí 1 předmět z nabídky.

Metodologický blok (20 kreditů) Studijní předměty Metodologický blok (20 kreditů) Název předmětu Vyučující Forma Počet kreditů Zakončení Věda a vědecké poznávání prof. PhDr. Peter Ondrejkovič, DrSc. / Mgr. Jan Kalenda, Ph.D. povinně volitelný 10 zkouška Metodologie kvalitativního výzkumu prof. PhDr. Peter Gavora, CSc. / Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. Metodologie kvantitativního výzkumu prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc. / Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D. Tento blok se soustřeďuje na rozšíření znalostí a dovedností studenta v oblasti metodologie výzkumu. Obsah předmětů reflektuje nároky kladené na výzkumnou stránku disertačních prací. Student si zvolí 2 předměty z nabídky.

Specializační blok (20 kreditů) Studijní předměty Specializační blok (20 kreditů) Název předmětu Vyučující Forma Počet kreditů Zakončení Pedeutologie prof. PhDr. Peter Gavora, CSc. / doc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD. povinně volitelný 10 zkouška Filozofické aspekty výchovy doc. PhDr. Mgr. Jaroslav Balvín, CSc. Antropologické aspekty výchovy doc. Mgr. Martina Cichá, Ph.D. Pedagogika primárního a sekundárního vzdělávání prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc. / doc. Mgr. Jana Majerčíková, PhD. Pedagogické poradenství doc. Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D. Učení a autoregulace učení Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D. Současné směry v multikulturní výchově Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. Obsah specializačního bloku vytváří spolu s blokem teoretickým a metodologickým odborný profil absolventa. Student si zvolí 2 předměty z nabídky.

Komunikační blok (10 kreditů) Studijní předměty Komunikační blok (10 kreditů) Název předmětu Přednášející Forma Počet kreditů Zakončení Odborná komunikace v angličtině prof. PhDr. Gabriela Miššíková, Ph.D. / doc. Ing. Anežka Lengálová, Ph.D. povinný 10 zkouška V jazykové přípravě je kladen důraz především na schopnosti studentů publikovat své výsledky v zahraničních odborných časopisech a prezentovat na konferencích na základě informací ze světové odborné literatury.

Další povinnosti (170 kreditů celkem) Studijní předměty Další povinnosti (170 kreditů celkem) Pedagogická činnost Garant Forma Počet kreditů Zakončení Výuka předmětu školitel povinný 5 zápočet Vedení bakalářských prací Oponování bakalářských prací

Další povinnosti (170 kreditů celkem) Studijní předměty Další povinnosti (170 kreditů celkem) Vědecko-výzkumná a tvůrčí činnost Garant Forma Počet kreditů Zakončení Doktorský seminář I – IV* školitel povinný 4 x 10 zápočet Studie v recenzovaném časopise I – II 2 x 15 Vystoupení na konferenci I – IV 4 x 5 Státní doktorská zkouška 25 zkouška Disertační práce (DP) 40 odevzdání DP *Doktorské semináře jsou veřejné a doktorand na nich obhajuje výsledky příslušné etapy disertační práce.

Podmínky pro přijetí Řádné ukončení studia v navazujícím Mgr. programu: Pedagogika, Specializace v pedagogice, Učitelství pro ZŠ, Učitelství pro SŠ. Publikační či tvůrčí činnost v oblasti pedagogiky. Předložení návrhu pojetí disertační práce. Úspěšné absolvování přijímací zkoušky. 

Přijímací řízení 2014/2015 Počet přijímaných uchazečů: 5 (prezenční forma studia) Termín pro podání přihlášek: do 30. 6. 2014 Termín přijímací zkoušky: 7. 7. 2014 od 9.00 hod. (budova U2 / místnost č. 237) Zveřejnění výsledků přijímacího řízení: 15. 7. 2014

Specifika přijímací zkoušky je komisionální, účelem je ověřit předpoklady uchazeče k vědecké práci, uchazeč prokazuje orientaci v oboru pedagogika se zaměřením na jednu z uvedených oblastí: - procesy vyučování a učení a jejich aktéři, - sociální a edukační specifika ve školním a mimoškolním prostředí.  

Přijímací pohovor Zahrnuje: rozpravu nad předloženým a u zkoušky prezentovaným výzkumným projektem disertační práce a zkoušku z anglického jazyka zaměřenou na porozumění a interpretaci odbornému textu v anglickém jazyce.

Hodnocení přijímací zkoušky Je vyjádřeno součtem bodů za: předložený výzkumný projekt disertační práce (maximálně 30 bodů), diskuzi k projektu (maximálně 10 bodů) a zkoušku z anglického jazyka (maximálně 10 bodů). Maximálně lze získat celkem 50 bodů. Uchazeči, kteří získají min. 30 bodů, prospějí u přijímací zkoušky.  

Děkujeme za pozornost