PŘÁTELSTVÍ Mgr. Michal Oblouk. PŘÁTELSTVÍ  mezilidský vztah vyznačující se vzájemnou náklonností a porozuměním  lidé v přátelském vztahu se vůči svým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

Název vzdělávacího materiálu
MÉ KRÁLOVSTVÍ.
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU
Individuální psychologie
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Barbora Benešová, C3B. o Obecně o Základní principy o Poměry mezi rodiči o Děti a rodiče o Svěření do péče o Výživné.
POSTIŽENÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk.
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
PRAKTICKÁ A SOCIÁLNÍ ETIKA
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Alžběta Brožová Barbora Šimková Lenka Krejcárková.
Mozek Aleš Jůn, Dominik Šíba.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Číslo: VY_32_INOVACE_14_18 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Jakub Kersch, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
CHUDOBA, ROVNOST, VZDĚLÁNÍ
Těhotenství, dětství a dospívání
Jiří z Poděbrad husitství. Jiří z Poděbrad husitství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_564 _Sámova říše AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
KONFLIKT Božena Genrtová.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Obnovená přátelství potřebují větší péči než nepřerušená.
Barunka Smékalová Zuzana Žalmanová Klára Suchá
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název: VY_32_INOVACE_VKZ689_16 Autor: Mgr. Lucie Fajfrová
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Druhy mezilidských vztahů Číslo DUM: VY_52_INOVACE_69_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova.
BÝT PŘÍTELEM JE....
VY_32_INOVACE_PSYM21060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Člověk a dospívání Petr Machala.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Jak vést děti ke Kristu?  Přijmout takové jaké jsou  (LÁSKA)  Hrát si s nimi  (PŘÁTELSTVÍ)  Vést ke službě  (DŮVĚRA a ZODPOVĚDNOST)
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
5 P Inex SDA. Inex SDA - Brno Vysíláme dobrovolníky za zkušenostmi na mezinárodní projekty po světě a umožňujeme setkávání různých pohledů na svět, pochopení.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Vztahy mezi mladými lidmi TÉMA SADY: Občanská.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Láska VY_32_INOVACE_13_36.
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
MEZILIDSKÉ VZTAHY Mgr. Michal Oblouk.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Vztahy mezi pohlavími Volba životního partnera
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Prohlédni si obrázky a zamysli se, co vyjadřují:
Mezilidské vztahy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Rodičovství biologické a pěstounské
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

PŘÁTELSTVÍ Mgr. Michal Oblouk

PŘÁTELSTVÍ  mezilidský vztah vyznačující se vzájemnou náklonností a porozuměním  lidé v přátelském vztahu se vůči svým protějškům chovají ohleduplně a chtějí pro své přátele to nejlepší  důležitá je také vzájemná upřímnost, důvěra a schopnost empatie; přátelé se svým protějškům mohou svěřit se svými pocity a názory bez strachu, že by za ně byli odsuzováni

PŘÁTELSTVÍ  v přátelství je také běžná vzájemná nezištná pomoc a touha trávit se svým protějškem co nejvíce času  je téměř ve všech charakteristikách shodné s láskou, na rozdíl od lásky ale přátelé nejsou fyzicky (sexuálně) přitahováni svými protějšky a při krátkodobém odloučení netrpí pocity samoty a prázdnoty  forma přátelství, kdy člověk cítí ke svému protějšku hluboký obdiv, trvale na něj myslí a při odloučení trpí pocity prázdnoty, se nazývá platonická láska - tento cit může být, stejně jako zamilovanost, pouze jednostranný

VÝVOJ PODLE VĚKU  předškolní věk a raný školní věk - typickými znaky dětských přátelství je důraz na společnou činnost, uspokojování vlastních potřeb a posílení vlastního statutu, vztahy bývají často krátkodobé  starší děti, adolescenti a dospělí - ty naopak charakterizuje sdílení hlubších zájmů i citů, péče o druhého a jeho potřeby, vztahy jsou relativně trvalé; snesou i krize a rozpory

ZÁSADY PRO PŘÁTELSTVÍ 1)zachovávejte mlčenlivost v důvěrných sděleních 2)mluvte pravdu, nevyužívejte pravdu jako nástroj odvety 3)kritizujte věcně – svému kamarádovi pouze nevytýkejte nedostatky, ale vyzvedněte i jeho přednosti, měli byste mu nabídnout možné řešení situace 4)naučte se naslouchat ostatním, nepřerušujte

ZDROJE 