Management Ing. Jan Pivoňka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Management Ing. Jan Pivoňka.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Hodnotový management Teorie rozhodování
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Řídící struktury.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Komunikační dovednosti
Úvodní pojmy Mobilita – typy a kritéria 3. Uvolňování pracovníků
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Řídící struktury v organizaci
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Tazatelská síť.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Komunikace a její využití v řízení
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Organizační struktury, příklady
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Libor Topolánek Silvia Kozelková
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
ABC Professional, ředitel
Skupinové interview (Focus group)
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Řídící struktury, malé a velké organizace
Poradenství v obecném řízení
Organizace a organizování podniku
Dobré odpoledne.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Management - Organizování
Management - Organizování
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Osobní management – modul č.4
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Ing. Veronika Dostálková MBA
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Management Ing. Jan Pivoňka

Úvaha o etice: Je etické aby zaměstnanci hráli v pracovní době hry nebo prohlíželi zábavné stránky? Je efektivní zamezit tomuto jevu omezením přístupu na určité stránky? Je etické (popřípadě efektivní) zveřejňovat seznamy stránek navštívených jednotlivými pracovníky?

Organizování, organizační struktura Organizování - proces tvorby organizační struktury Organizační struktura – úkoly jsou rozděleny, seskupeny a koordinovány Rozdělení Funkcionální Podle produktů Geografické Podle procesů Podle zákazníků Multifunkční týmy

Faktory ovlivňující projektování organizace Strategie Velikost Technologie Nejistota vnějšího prostředí

Řetězec příkazů, rozsah řízení Linie autority Moc x Pravomoc Princip odpovědnosti Princip jednotnosti příkazů – jeden nadřízený – dnes již neplatí 100% viz organická organizace Rozsah řízení – počet pracovníků, které může jeden manažer efektivně řídit

Centralizace a decentralizace Centralizace – decentralizace řízení Formalizace – stupeň standardnosti práce Mechanistická organizace – přísné a pevné řízení organizace – stabilní prostředí, velká organizace Organická organizace – vysoce flexibilní a přizpůsobivá struktura – nejisté prostředí, menší organizace

Organizační struktura Tradiční Jednoduchá – minimální rozdělení Funkcionální – seskupení podobných činností Divizionální – polosamostatné divize Moderní Týmy – struktura založená na týmech a skupinách (zplnomocnění zaměstnanců – neexistuje liniová struktura) – odpovědnost za všechny související činnosti Maticová struktura – pověření odborníci z různých útvarů pracují na jednom nebo více projektech Projektová struktura Učící se organizace – manažeři fungují spíše jako poradci a obhájci zájmů týmu. Cíle si stanovují skupiny samy. Vůdci sdílejí vizi budoucnosti. Organizace bez hranic

Delegování Pravomoc je delegována, pokud dá nadřízený podřízenému volnost v rozhodování – pozor lze delegovat pouze pravomoc, nikoliv odpovědnost Bariéry pro delegování Pocit nenahraditelnosti Nechuťˇopustit něco co umím Nedůvěra ve schopnosti pracovníků Obava z neoblíbenosti Problémy při delegování Vedoucí deleguje jen bezvýznamné práce Pracovníci odmítají práci s tvrzením, že ji neumí Pracovník říká, že má příliš mnoho práce Výkon pracovníka ohrožuje úspěšný výkon činnosti

Úrovně pravomocí Nástup nového pracovníka – ponechání velké kontroly – vše rozhodne vedoucí Testování pracovníka – zvážení alternativ a doporučit řešení Kontrola rozhodnutí – rozhodnutí schválené vedoucím Známky důvěry – o rozhodnutí informovat vedoucího a pokud ji vedoucí nezastaví bude činnost provedena Samostatné vyřízení a informování vedoucího Absolutní volnost

Výběr pracovníka pro delegování Příslušnost k funkci Zájem X schopnosti Potřeba nové práce „vzpruha“ Pomoc při osobním růstu Kdo již dlouho nebyl delegován Kdo má čas Kdo je připraven na povýšení

Komunikace Úkol VYTVOŘTE SEZNAM VÁM ZNÁMÝCH ZPŮSOBŮ KOMUNIKACE A POKUSTE SE PŘIŘADIT JIM ZNÁMKY OD 1 DO 5-TI PODLE TOHO JAK JSOU VHODNÉ Z TĚCHTO DÍLČÍCH POHLEDŮ: Zpětná vazba Formálnost Míra utajenosti Náklady

Komunikace Předávání a porozumění významu sdělení. Sdělení – Zakódování – Kanál – Dekódování – Příjemce – Zpětná vazba Šum

Neverbální komunikace Zloba Štěstí Neutrální Smutek Překvapení Strach

Interpersonální komunikace Neverbální komunikace – řeč těla, intonace hlasu Bariéry Filtrování – záměrná manipulace informací, aby vypadaly pro příjemce příznivěji Selektivní vnímání – interpretace podle zájmů, minulosti, zkušeností a přístupů Emoce – smutek, radost ovlivní způsob přijetí informace Zahlcení informacemi – množství informací přesahující kapacity pro jejich zpracování Defenzíva – lidé v ohrožení Jazyk a slang Národní kultura (Japonsko – kolektivismus USA – individualismus)

Způsob překonávání bariér Zpětná vazba – verbální, neverbální Zjednodušený jazyk Aktivní naslouchání – porozumění informaci bez interpretací nebo předsudků (slovní prostor 125 / 400) - empatie Omezení emocí Sledování neverbálních signálů

Aktivní naslouchání Nemluvit nadbytečně Empatie Oční kontakt Přitakávání a vhodný výraz obličeje Kladení otázek Vyvarovat se rušivých gest Nepřerušovat Parafrázování

Komunikace v organizaci Formalizovaná – Neformální Směrem dolů, nahoru, laterální komunikace, diagonální komunikace – mohou nastat konflikty Komunikační sítě Řetězec Kolo Všechna spojení Neformální komunikační síť a její využití ;-)

Informační technologie Dostupnost informací Úkol Informační technologie:

Konflikty (intriky, neustálé napětí) Důvod vzniku Rozdílné cíle Rozdílné city Rozdílné činy Důsledky konfliktů Ukřivdění – hledání negativních stránek – démonizace Přenos z vrcholového vedení na nižší úroveň Potlačení komunikace Únik z organizace (osobní zájmy, odchod)

Řešení konfliktů Předcházení Vyloučení emocí – potlačení racionality, citová prohlášení… Oddělení se od problému – zaměření na zájmy – vyšší zájmy Oboustranně přijatelná alternativa – vzájemné vztahy motivace Využití externího poradce Využití objektivních údajů – ziskovost středisek, výzkum kupní síly v regionu atd.

Konflikty žádoucí Lidé jsou motivováni a organizace nestagnuje Konflikt jako zdroj inovací Pro některé jedince je citové uvolnění potřebné pro další racionální jednání POZOR NA ROZSAH – rozvrat a narušení chodu organizace