Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci reálných procesů dopravy
B&C Dopravní systémy s.r.o.2 Prezentace SW – OPTIM 1 SW – Standard 1 Závěr
B&C Dopravní systémy s.r.o.3 SW OPTIM 1 SW OPTIM 1 umožňuje přesnou kvantifikaci dopravní úlohy z pohledu řešení: -nutného počtu dopravní techniky v závislosti na velikosti dopravní úlohy (rozsahu veřejné linkové autobusové dopravy) - nutného počtu neproduktivních (režijních) Km v členění přístavné, přejezdové km - nutného počtu řidičů a času potřebného pro řízení, přestávky a čekání SW OPTIM 1 umožňuje modelování efektivního zkrácení jízdní doby na vybraných spojích tak, aby byl dosažen -optimální počet dopravní techniky -počet neproduktivních km -hodin jízdy a hodin čekání - bezpečnost práce SW OPTIM 1 značně zrychluje základní proces plánování dopravy - sestavování denních oběhů – turnusů - sestavení možných variant řešení dopravní úlohy (střediskové, systémové, druhové členění) - nalezení možných úprav vedoucích k zefektivnění stávajícího systému
Podstata SW OPTIM 1
B&C Dopravní systémy s.r.o.5 Vstupní parametry Počet spojů : / Den Počet Km v JŘ : / Den Začátek Provozu : Konec Provozu : Počet hodin jízdy v JŘ : Doba Celkem : Počet provozoven : Příměstská doprava / ( MHD ) Počet dopravních prostředků : / Den Typové složení po spojích : Počet režijních km ( přejezdy + přístavné ) : Parametry jsou vyžadovány pro možnost objektivního porovnávání dosažených výsledků výpočtu a skutečnosti.
Výstupní parametry hodnoty popisující základní ukazatele dopravní úlohy
Nástroj na tvorbu denních oběhů (turnusů)
Nástroj na kontrolu dodržování BoZP
Nástroj na efektivní tvorbu jízdních řádů
Realizace SW OPTIM 1 : ČSAD Kyjov, ČSAD Vsetín, Veolia Transport Východní Čechy, Veolia transport Nitra ( SAD ), ČSAD Liberec, ČSAD Jablonec, ČSAD Semily, ČSAD Česká Lípa, Probo trans, BUS Mat Plus Královéhradecký kraj, Plzeňský kraj, Karlovarský kraj Město Lovosice, Podbořany Reference a realizované projekty
B&C Dopravní systémy s.r.o.11 SW STANDARD 1 SW STANDARD 1 umožňuje : -Dva základní režimy využití =pro dopravní úřady =pro dopravní společnosti -Záznam a vyhodnocení DOP 2-04 a DOP 3-04, VNT, Předběžného odborného odhadu prokazatelné ztráty dopravce -Sestavení časových hodnot základních provozních a ekonomických ukazatelů dle vybraných kritérií a jejich vzájemné porovnávání -Výpočet odhadu prokazatelné ztráty na budoucí období -Modelování ekonomických ukazatelů na základě vývoje provozních ukazatelů - Simulace vlivů významných změn provozních ukazatelů na ekonomické ukazatele
Proces řízení nákladů Objem dopravní úlohy ( Jízdní řády, Km,..) Počet dopravních prostředků Počet Km / Vozidlo Náklady na vozidlo 1. Současné plánování OPTIM 1 – SW aplikace výpočtu základních dopravních a výkonových charakteristik 2. Navržené SW plánování STANDARD 1 – SW aplikace výpočtu nákladových ukazatelů Stanovení ceny Počet KM / vozidlo denní, čtvrtletní,.. Hodiny jízdyHodiny provozu Režijní kmNáklady na PHM v Kč Náklady na opravy – údržbu v Kč Přímé Náklady v Kč Celkové STANDARD v Kč Celkové Náklady Cena dopravního výkonu Výše dotace Počet hodin provozu Počet přejezdových KM Počet ložných KM Počet nutné techniky Počet hodin jízdy Počet denních oběhůDenní oběhy - turnusy
Základní nabídka činnosti SW
DOP 2-04 /III. Náklady a tržby z přepravní činnosti
Výstup SW STANDARD 1 Kontrola správnosti údajů v DOP 2-04,DOP 3-04, VNT
Výběr provozních ukazatelů a jejich sestavení do časové řady
Grafický výstup
Ukázka výstupů-Celkové Náklady
Ukázka Grafického výstupů
Faktory působící na provozní ukazatel Faktory vlivu Počet provozních jednotek do poruchy techniky ( km ) Počet ujetých Km Počet oprav Počet hodin provozu Stáří techniky Průměrná přepravní rychlost
Schéma kauzálních vztahů mezi provozními a ekonomickými veličinami Celkový výkon v Kč Celkové náklady na provozní hmoty Celkové náklady na Olej v Kč Doba Jízdy Stáří techniky Celkové náklady na opravy v Kč Průměrná rychlost Náklady na práci při opravách Průměrná spotřeba PHM lt/100 Km Počet Km Celkový výkon techniky v Kč Výkonové ukazatele Náklady na Náhradní díly Počet odstavení mimo provoz Nákladové ukazatele Provozní jevy snižující celkový výkon Výnosy Náklady Počet ujetých km do odstavení techniky z provozu
B&C Dopravní systémy s.r.o.22 Praktická ukázka SW OPTIM + SW STANDARD
Využití SW pro praxi SW OPTIM 1+ SW STANDARD 1 je plně využitelný pro komplexní kvantifikaci veřejné SW OPTIM 1+ SW STANDARD 1 je plně využitelný pro komplexní kvantifikaci veřejné linkové autobusové dopravy SW OPTIM 1+ SW STANDARD 1 je plně využitelný pro plánování provozních a SW OPTIM 1+ SW STANDARD 1 je plně využitelný pro plánování provozních a ekonomických ukazatelů veřejné linkové dopravy na určené období SW OPTIM 1+ SW STANDARD 1 je nástrojem účinné kontroly chování dopravce při SW OPTIM 1+ SW STANDARD 1 je nástrojem účinné kontroly chování dopravce při využívání určeného počtu provozních jednotek na vozidlo SW OPTIM 1 je nástrojem pro efektivní sestavení základní úlohy SW OPTIM 1 je nástrojem pro efektivní sestavení základní úlohy dispečerů, sestavení optimálního systému denních oběhů SW STANDARD 1 je nástrojem objektivizace skutečných nákladů nutných SW STANDARD 1 je nástrojem objektivizace skutečných nákladů nutných pro zabezpečení dopravy v daných klimatických, geografických a demografických podmínkách SW OPTIM 1 umožňuje efektivně upravovat systém časových poloh SW OPTIM 1 umožňuje efektivně upravovat systém časových poloh jednotlivých spojů v návaznosti na železniční dopravu