* 1. přednáška prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Zásady pro tvorbu dotazníků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Hodnocení práce Hodnocení práce je nástrojem zajišťujícím, aby požadavky, náročnost, složitost a podmínky práce se odrazily v diferenciaci odměny pracovníka.
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Dramaturgie dotazníku
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Koncepce marketingového řízení
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Spotřebitelský výzkum
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Základy pedagogické metodologie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Metody sociální psychologie
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Druhy otázek.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Základy pedagogické metodologie
2. Úloha marketingu ve firmě
Výzkumné metody v psychologiI
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Pouze pro společnost Microsoft a její partnery Použití příručky pro prodej zákazníkům ze sektoru SMB Vedle impozantního uvedení systému Windows 8 společností.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
OBIMA - Object Image Analysis
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
DOTAZNÍK Zásady tvorby dotazníku Termín návratnosti
Název vědeckého projektu
Katedra sociální práce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

* 1. přednáška prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček 16. 7. 1996 Marketingový výzkum 1. přednáška prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Techniky sběru informací II. * 16. 7. 1996 Techniky sběru informací II. prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Techniky sběru informací * 16. 7. 1996 Techniky sběru informací Dotazování Fáze dotazování Typy a druhy otázek Škálování Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Dotazování  typická metoda marketingového výzkumu: * 16. 7. 1996 Dotazování  typická metoda marketingového výzkumu: Znamená verbální kontakt s respondentem prostřednictvím záznamového média. Otázka Definice problému a stanovení cíle Informace prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Dotazník je možno formulovat, je-li znám účel a cíl výzkumu. * 16. 7. 1996 Dotazník je možno formulovat, je-li znám účel a cíl výzkumu. Seznam informací; každá položka seznamu musí být prověřena z hlediska jejího významu pro objasnění cílů. Dále musí být objasněno, zda respondent - otázce rozumí, - je schopen odpovídat, - je ochoten odpovídat. prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

dotazník zaslaný poštou dotazování telefonem dotazování osobní * 16. 7. 1996 dotazník zaslaný poštou dotazování telefonem dotazování osobní dohodnutý rozhovor rozhovor při zastavení Otázky mají určitou: - formu - stylizaci - sled Nesprávně používané výrazy: příležitostně, často, řídce, dosti, vynikající, rozhodující, ... Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Fáze dotazování 1. Adaptace úvod - vysvětlení cíle, popsání způsobu vyplňování otázek  snaha vzbudit zájem, motivovat respondenta, připravit respondenta 2. Kontakt  dotazování musí být snadné, bezproblémové s jednoduchými odpověďmi  cílem je postupně uvést do problému 3. Dosažení vytyčeného cíle  sběr základních informací pro řešení stanoveného úkolu  kontrola relevantnosti odpovědí  snaha o udržení zájmu respondenta  kontrola, zda respondent patří ke zkoumané skupině 4. Závěr dotazování  otázky odstraňující napětí  umožnění emocionálního vyjádření, příp. vlastního názoru prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Typy otázek Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Zcela nestrukturovaná Otázka, na kterou mohou respondenti odpovědět libovolným způsobem. Jaký je Váš názor na bankovnictví? Slovní asociace Jsou předkládány výrazy a respondenti uvádějí asociaci, která je první napadne. Co Vás napadne, jestliže uslyšíte: Peněžní ústav…………………………………………… Typ poskytované služby……………………………… Úroky, úvěry……………………………………………… Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Dokončení věty Jsou předkládány neúplné věty a respondenti věty dokončují. Když si vybírám peněžní ústav, tak je pro mne rozhodující………………………… Dokončení povídky Je předložena nedokončená povídka a úkolem respondenta je ji dokončit. Před několika dny jsem navštívil peněžní ústav……………………………………………… Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

…………………………………………………… …………………………………………………... * 16. 7. 1996 Dokončení obrázku Je předložen obrázek dvou postav. Jedna něco říká. Respondent se má ztotožnit s druhou osobou a doplnit, jak na to reaguje. Dokončení tématického námětu Je předložen obrázek a respondenti jsou požádáni, aby vymysleli příběh o tom, co se na obrázku stalo, nebo může stát. …………………………………………………… …………………………………………………... Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Otázky s uzavřeným koncem Dichotomická Nabízí dvě možné volby odpovědi. Mnohonásobný výběr Nabízí tři a více možných odpovědí. Škála souhlasu Škála, jejíž pomocí se vyjadřuje stupeň souhlasu. Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Významový (sémantický) diferenciál Škála je vepsána mezi dvěma bipolárními slovy a respondent volí bod, který vyjadřuje jeho názor. Škála důležitosti Škála, pomocí níž respondent přiřazuje důležitost určitému atributu. Hodnotící škála Škála pro hodnocení vlastností. Škála úmyslu koupit Škála, popisující úmysl respondenta koupit. Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Známkovací stupnice respondent hodnotí určitý objekt na klasifikační stupnici, jaká se používá např. ve školství vynikající velmi dobrý dobrý slabý špatný 1 2 3 4 5 Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

respondent hodnotí intenzitu vztahu k určité skutečnosti * 16. 7. 1996 Stupnice přikládaného významu respondent hodnotí intenzitu vztahu k určité skutečnosti neobyčejně důležitá velmi důležitá důležitá do určité míry nepříliš důležitá není vůbec důležitá 1 2 3 4 5 Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Hodnotící škála a b „Jste spokojen se službami České spořitelny?“ -2 * 16. 7. 1996 Hodnotící škála „Jste spokojen se službami České spořitelny?“ a silně nespokojen nespokojen nevím spokojen velmi spokojen -2 -1 +1 +2 b silně nespokojen nespokojen spokojen velmi spokojen -2 -1 +1 +2 Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Grafická hodnotící škála * 16. 7. 1996 Grafická hodnotící škála „S rychlostí obsluhy jsem spokojen.“ velmi spokojen velmi nespokojen Spolehlivost služeb Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Baterie „Odpovězte prosím, co při prodeji výrobků nejvíce postrádáte.“ * 16. 7. 1996 Baterie Není vůbec důležitá Je velmi důležitá Cena za porci Náplň Množství sýru Doba přípravy „Prosím, označte důležitost každé z následujících položek při výběru mražené pizzy.” Nejvíce postrádám Vůbec nepostrádám Informace o výrobku Pozáruční servis Předvedení výrobku Vyšší kvalita obsluhy Přehlednější uspořádání výrobků „Odpovězte prosím, co při prodeji výrobků nejvíce postrádáte.“ Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Likertova škála souhlasu * 16. 7. 1996 Likertova škála souhlasu „Vyjádřete prosím míru souhlasu s tvrzeními, týkajícími se image prodejny.” Souhlas Nesouhlas Prodejna má široký sortiment Nabízené zboží je vysoce kvalitní Obsluha je vysoce odborná Zboží je dobře rozmístěno a popsáno Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Škála pořadí „Kterému peněžnímu ústavu dáváte přednost?“ Škála konstantní sumy „Rozdělte 100% peněžním ústavům, které upřednostňujete.“ Komerční banka Živnostenská banka ČSOB Union banka Česká spořitelna Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 Příklad Cíl výzkumu: zjistit motivující či nemotivující faktory pro dárcovství krve. Důvody, pro které jste daroval krev: ano ne 1. abych pomohl jiným   2. abych si sebe vážil   3. abych se ujistil, že jsem zdráv   4. abych stoupl v očích partnera   5. abych stoupl v očích jiných   6. abych přispěl k dobrému jménu instituce, kde pracuji   7. abych se připojil k přátelům, kteří krev darují   8. abych měl den pracovní volno   9. abych získal výhody zdravotní pojišťovny   10. abych mohl odepsat částku z daňového přiznání   11. abych dosáhl Jánského plaketu   12. abych splatil dluh (protože krev jsem získal)   13. abych si osud   14. jiný důvod ………..   Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

* 16. 7. 1996 15. ke které skupině patříte:  student  podnikatel  zaměstnanec ve zdravotnictví  zaměstnanec ve školství  ostatní zaměstnanci 16. pohlaví:  muž  žena 17. věk:  do 25  do 40  do 50  nad 50 Závěr: Apely morální, racionální, emocionální A Awareness upoutání pozornosti I Interest vyvolat zájem D Desire projevit touhu či učinit rozhodnutí A Action akce, uskutečnění Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *

Kontrolní otázky Co je validita experimentu? * 16. 7. 1996 Kontrolní otázky Co je validita experimentu? Popište rozdíl mezi quaziexperimentem a pravým experimentem. Jmenujte fáze dotazování. Uveďte kritéria členění otázek. Charakterizujte škálu konstantní sumy. Které typy otázek použijete pro výzkum vnímání? Prof. Ing. Jana Stávková, CSc., Ing. Martin Souček, Ústav marketingu a obchodu *