Budeme si hrát nebo se učit? Obojí! Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Nové formy vzdělávání ve veřejné správě Závěrečná obhajoba mé práce Laňková Gabriela LAN0020.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Osamocený Moodle nestačí Marek Kocan MoodleMoot.cz 2014.
Moodle & mojeID Marek Kocan MoodleMoot.cz Moodle & mojeID Moodle – více autentizačních mechanismů – více autentizačních autorit mojeID / CZ.NIC.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING PRO ZAČÁTEČNÍKY. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
Astronomický seminář Práce s nadanými v oblasti Fyzika a Astronomie.
Tvorba webových aplikací
Umění motivace, komunikace a prezentace ZAHÁJENÍ PILOTNÍHO OVĚŘOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU UMĚNÍ MOTIVACE, KOMUNIKACE A PREZENTACE LITOMĚŘICE 26. BŘEZNA.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Pilotní ověřování studijních opor a přidělení ISBN.
YOUTHPASS (Pas mládeže) Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro Vysílající a Hostitelské organizace)
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
YOUTHPASS Pas mládeže Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro dobrovolníky)
Konference projektu Cesta ke kvalitě
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
Autoevaluační nástroje na naší škole
E-learning ve výuce na SŠ
Pilotní ověřování studijních opor Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním rozpočtem České republiky.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Pečovatelské centrum Praha 7 Realizace systému profesního vzdělávání v Pečovatelském centru Praha 7.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
MoodleMoot.cz 2011PragoData Consulting, s.r.o. Testování a jistota, nové chování testů Moodle 2.1 Bohumil Havel PragoData Consulting, s.r.o.
Environmentální výchova a
Hodnocení připravenosti na e-Learning Workshop Bohumil Havel Infinity a.s.
CMS Moodle Petr Korviny Témata příspěvku úvod o CMS Moodle úvod o CMS Moodle tvorba kurzu tvorba kurzu správa kurzu (z pohledu lektora,
2. LMS Unifor. E-learning vzdělávací proces, využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Průřezová témata klíčových kompetencí
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Evropská jazyková cena Label Praha, Historie programu iniciativa vycházející z dokumentu vydaného EK v roce 1992 – „White Paper“ v ČR od.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
PAS MLÁDEŽE Youthpass Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro mentory)
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Všechno v mém životě souvisí AC Education s.r.o. |
Tvorba e-learningových kurzů v LMS Moodle
Analýza průchodu studentů kurzem Vzdělávací technologie 1
Ediční a publikační činnost na UK
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Personální strategie mezinárodní firmy
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Efektivní Knowledge management
Vytuněný Moodle – rozšíření LMS Moodle pro vzdělávání zaměstnanců
Plánování prvních kroků
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Universidad de Cádiz Mgr. Martin Hoššo
Transkript prezentace:

Budeme si hrát nebo se učit? Obojí! Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2014

Obsah Co je gamifikace Typologie hráčů, jak je použitelná? Herní prvky Nástroje Moodle podporující gamifikaci MoodleMoot.cz 2014

Gamifikace buzzword Elektrifikace x Elektřina x Proces zavedení elektřiny x Gamifikace Game Proces zapojení herních prvků MoodleMoot.cz 2014

Gamifikace Elektrifikace x Elektřina x Proces zavedení elektřiny x Gamifikace Game Proces zapojení herních prvků

Herní prvky ve vzdělávání Gamifikace je využití herních prvků/mechanik v neherním prostředí s cílem zaujmout. Wikipedie 5 MoodleMoot.cz

Gamifikace - inspirace 6 MoodleMoot.cz

Typologie hráčů podle Richarda Bartla Premiant – hráč, který rád sbírá body, plní úkoly – rád ukazuje svoje výsledky Průzkumník – hráč, který rád objevuje – miluje mapy, nové oblasti – největší radost mu udělá odměna (level, odznak) Společník – hráč, který miluje především sociální aspekt hry – má rád výměnu informací, seznamování se s lidmi Zabiják – hráč, který miluje vyhrávání – vyhledává příležitost k souboji MoodleMoot.cz 2014

Další rozměr – generační perspektiva Známe svou cílovou skupinu? MoodleMoot.cz 2014

Herní prvky (obecné) Některé herní prvky Avatary Odznaky Úrovně Body Progrese/vývoj Úkoly Kolekce zdrojů Odměny 9 Pozor na možné nedorozumění: Gamifikace v LMS (Moodle) nezačala s nástupem Odznaků. Ty jen daly podnět k zamyšlení MoodleMoot.cz

10 Přátelé, kamarádi, my Vám ty medaile přivezeme! MoodleMoot.cz 2014

Historie Nic nového pod sluncem Není to však jen hra (game) Nejen ve vzdělávání Setkali jste se s těmito prvky? 11 MoodleMoot.cz

Co není gamifikace Samotné hry Simulace Šachy World of Warcraft Game base Learning MoodleMoot.cz 2014

Nástroje kurzu v Moodle Odznaky Žebříčky úspěšnosti Plnění kurzu Podmíněný přístup Stamp collection/Razítka Progress bar Certifikát Checklist CertificateWall.com MoodleMoot.cz 2014

Odznak Anatomie odznaku Jméno odznaku Popis Kritéria Vydavatel Detaily odznaku Datum vystavení Standardy/kritéria Tagy/štítky MoodleMoot.cz 2014

Digitální odznaky Proces dle Mozilla … Vydavatel Odznak Příjemce/student Kolekce odznaků Presentační servery Vizuální prezentace dovedností a úspěchů MoodleMoot.cz 2014

Realizace v Moodle Vydavatel Definuje odznak Jméno odznaku Popis Kritéria Vydavatel Detaily odznaku Doba platnosti Standardy/kritéria MoodleMoot.cz 2014

Realizace v Moodle Student/uživatel splní kritéria MoodleMoot.cz 2014

Sbírky v Mozille Student/uživatel publikuje – Přímo do Mozilla – Musí vytvořit svůj profil – Nahraje přímo (ikona)

Publikování do sociálních sítí Student/uživatel publikuje MoodleMoot.cz 2014

Žebříček úspěšnosti Žebříčky známek – Blok Výsledky testu Nejlepší výsledky Nejslabší výsledky - demotivující MoodleMoot.cz 2014

Plnění kurzu Definované podmínky pro Absolvování kurzu Student má informace v blocích – Absolvování kurzu – Stav absolvováni kurzu Student sleduje „Váš pokrok“ Učitel má přehled po modulech MoodleMoot.cz 2014

Plnění kurzu - příklad MoodleMoot.cz 2014

Podmíněný přístup Omezení přístupu, moduly, sekce/témata – Absolvování aktivity – Datum přístupu – Hodnocení aktivit – Profil uživatele – Seskupení a skupiny Od 2.7 podmínky NEBO (OR) Realizace úrovní studentů (LEVEL) Skrývání odkrývání objektů MoodleMoot.cz 2014

Podmíněný přístup - příklad

Razítka Učitel může udělovat v kurzu razítka Lokální ocenění MoodleMoot.cz 2014

Progress bar Učitel definuje time management Student sleduje svůj postup Učitel má přehled o plnění MoodleMoot.cz 2014

Certifikát Prezentace úspěchu studenta Možnost publicity, např. CertificateWall.com Ověřování/validace např. QR kódem MoodleMoot.cz 2014

Checklist Definice kontrolního seznamu Přehledy plnění MoodleMoot.cz 2014

Kritika gamifikace Gamifikace/odznaky mají i kritiky Získávání odznaků může nahradit cíle učení, může se stát cílem Přemíra odznaků/motivačních prvků ztrácí motivační charakter MoodleMoot.cz 2014

Místo závěru - praxe Gamifikace – zapojení herních prvků, je zejména o metodickém přístupu ke kurzu Účastníci MoodleMoot.cz se mohou zapojit, vyplněním dotazníku získají odznakdotazníku Jak se pracuje s odznakem naleznete ve videu MoodleMoot.cz 2014

Zdroje Natalie Denmeade: Moodle for Motivating LearnersMoodle for Motivating Learners Gavin Henrick: GamificationGamification Jiří Zlatohlávek: Gamifikace a teorieGamifikace a teorie Mozilla Badge Backpack Videoukázka MoodleMoot.cz 2014

Díky za pozornost pragodata.cz