1 Tvoření písemné práce Odkud začít a kudy jít…..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Podpora meziobecní spolupráce
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Komunikační dovednosti
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
Dynamické rozvozní úlohy
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Co má obsahovat prezentace
Metodologie historického výzkumu volného času
Pedagogika volného času II Vladimír Jůva
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Testování osob mladších 18 let – právní a kriminologický pohled
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
1 Úvodní snímek slouží pro počáteční orientaci a jako návěští pro hypertextové odkazy. Při použití jako předlohy jej uživatel odstraní.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Seminární prací žák prokazuje schopnost:  vyhledávat a třídit informace,  pracovat s odbornou literaturou a internetem,  porozumět danému tématu, 
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Koncepce trvalého uchování knihovních sbírek tradičních i elektronických dokumentů v knihovnách ČR do roku 2010 Bohdana Stoklasová & kol. Národní knihovna.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Analýza financování přenesené a samostatné působnosti obcí a krajů v ČR Petr Toth koordinátor projektu Praha
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
VII. Neutronová interferometrie II. cvičení KOTLÁŘSKÁ 7. DUBNA 2010 F4110 Kvantová fyzika atomárních soustav letní semestr
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jazyk vývojových diagramů
5. Měření a vytyčování úhlů
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
1 Zpráva o výsledcích finančních kontrol ve veřejné správě za rok 2006 – za Liberecký kraj a jím zřízené příspěvkové organizace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Rozhodovací procesy.
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Vzor individuální prezentace
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Vzor individuální prezentace
Jak si připravit prezentaci
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

1 Tvoření písemné práce Odkud začít a kudy jít….

Cíl písemné práce  Prokázat schopnost práce s informacemi (shledávání, kritické vyhodnocení, aplikace, vyvození závěrů atd.)  Schopnost formulovat problém, stanovit hypotézu a provést její ověření  Formulace závěru. 2

Téma a název  Téma zadané a zvolené  Název a podtitul 3

4 Základní členění  Úvod – captatio benevolentiae, nastavení „komunikační vlny“ – polemické (konfrontační) či konciliantní? Stručný obsah. Psát až nakonec!  Stať – vlastní látka, argumentace.  Závěr – nejsilnější argument, stručné shrnutí výsledku.

Úvod a jeho význam  Úvod nastavuje „komunikační vlnu“  Nastavení konfrontační a konciliantní  Expozice problému  Motivy bádání  V mluvené verzi „ochutnání“  Výchozí hypotéza 5

Konfrontační a konciliantní nastavení 6

7 Základní kroky  1. Analýza komunikační situace  2. Shromažďování materiálu  3. Třídění materiálu  4. Stylizace  5. Osvojení  6. Realizace  7. Vyhodnocení

1. Analýza situace  Ke komu budu mluvit?  Komu je práce určena?  Jaké jsou adresátovy zájmy, priority, oblíbená témata?  Kdo bude v komisi? 8

9 2. Shromažďování materiálu  Extenzivní fáze  Přehled terénu  Shromáždění všeho dostupného  Slovníky, monografie, články, „nekorektní“ prameny  Rozdíl mezi soukromým názorem a názorem, určeným k prezentaci  Suchbild - hypotéza

Zdroje informací  Základní rozdělení – primární a sekundární  Ethos a pravidla citací a uvedení zdrojů  Kritika zdrojů 10

11 3. Třídění materiálu  Výběr z hlediska úžeji vymezeného tématu či záměru  Nikoliv jako apologie výchozí představy  Spravedlivé souzení pro a proti  Nepoužitý materiál není bezcenný materiál

12 4. Stylizace  Vytříděný materiál je seřazen dle zákonů logiky a pedagogiky  Logika – základní osnova  Pedagogika – od známého k neznámému, od jednoduchého ke složitému  Struktura – členění  Diskuse jako inspirace i ověření

Argumentace  Korektní argumentace dbá na to, aby  -skutečnosti, na kterých je argumentace postavena byly korespondenčně pravdivé (neověřené zprávy, pochybné prameny apod.)  - byly věcně relevantní, vztahovaly se k problému a teze z nich tedy vyplývala  Přání je otcem myšlenky 13

Interpretace faktů 14

Optické a myšlenkové klamy 15

Klamy vědomé a mimoděčné 16

Jaké to je? 17

Bolestné kroky  Při stylizaci musí člověk vědomě a cíleně čelit tendencím a pokušením „odboček“.  Lze pronásledovat pouze jednoho zajíce.  Výhoda přestávky v práci. 18

Formální úprava  Čitelné písmo  Nepoužívat více než tři druhy písma  Kurzíva a tučný řez (ne oboje v jednom!) 19

Obhajoba  Přednesení stručného shrnutí předpokladů, cílů a výsledku své práce.  Ze způsobu přednesu je možno mnohé vyvodit.  Vystupovat s přiměřenou jistotou a sebevědomím  Etika vědecké práce – upozornit na úskalí a nejasnosti 20

Jak se připravit  Před vlastní obhajobou má autor čas na přípravu (kterou má obvykle již v hrubých rysech hotovu)  Může mít poznámky, dobrý dojem budí schopnost mluvit „z hlavy“  Je možnost obhajoby před širším fórem 21

22 5. Osvojení a realizace  Doslovné čtení  Zpaměti  Volně s poznámkami  Myšlenková mapa  S patra, bez přípravy  2 verze

6. Veřejné přednesení  Obhajoba práce může mít formu veřejné prezentace.  V zásadě platí to, mco je třeba k obhajobě  Obvykle větší rozsah – více času  Kultivovanější rétorický projev (obhajoba může být „rozhovorem“) 23

24 7. Vyhodnocení  Diskuse a poznámky posluchačů – zpětná vazba  Vlastní pocit  Podstatné zaznamenat pro příště

A na závěr:  Smyslem písemného zpracování je osvětlení některého temného, šedého, nezřetelného místa Bytí.  Vedlejší prémií je radost, kterou autor sám ze své práce má.  Pobídka k zodpovědnému a opodstatněnému myšlení.  Mnoho zdaru Vám přeje Milan Klapetek 25