Projekt EU - OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola praktická, Základní škola speciální, Mateřská škola speciální Kladno, Pařížská 2199 Základní škola praktická, Základní škola speciální, Mateřská škola speciální Kladno, Pařížská 2199 realizátor projektu
Souhrnné informace o projektu Číslo operačního programu: CZ Číslo operačního programu: CZ Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo globálního grantu: CZ.1.07/ Číslo globálního grantu: CZ.1.07/ Název globálního grantu: Rovné příležitosti dětí a žáků ve vzdělávání Název globálního grantu: Rovné příležitosti dětí a žáků ve vzdělávání ve Středočeském kraji ve Středočeském kraji Číslo prioritní osy: 7.1 Číslo prioritní osy: 7.1 Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Číslo oblasti podpory: Číslo oblasti podpory: Název oblasti podpory: Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků Název oblasti podpory: Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními potřebami se speciálními potřebami Číslo výzvy: 01 Číslo výzvy: 01 Název výzvy: Středočeský kraj – Výzva č.1 pro GP – oblast Název výzvy: Středočeský kraj – Výzva č.1 pro GP – oblast podpory 1.2 podpory 1.2 Typ projektu: Grantový Typ projektu: Grantový Kód prioritního tématu: 72 Kód prioritního tématu: 72 Název prioritního tématu: Navrhování, zavádění a provádění reforem systémů vzdělávání a odborné přípravy s cílem rozvíjet zaměstnatelnost, zvyšování významu základního a odborného vzdělávání a odborné přípravy na trhu práce a neustálé zvyšování dovedností vzdělávacích pracovníků s ohledem na inovace a znalostní ekonomiku Název prioritního tématu: Navrhování, zavádění a provádění reforem systémů vzdělávání a odborné přípravy s cílem rozvíjet zaměstnatelnost, zvyšování významu základního a odborného vzdělávání a odborné přípravy na trhu práce a neustálé zvyšování dovedností vzdělávacích pracovníků s ohledem na inovace a znalostní ekonomiku Typ území:Město Typ území:Město
Cíl projektu Zavedení nových vyučovacích metod a forem práce u zdravotně postižených žáků strukturované učení projektové vyučování činnostní a prožitkové učení ICT výuka praktické vyučování v přírodě
Cílová skupina Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami /se zdravotním postižením/ - se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, se souběžným postižením více vadami, žáci s autismem, syndromem ADHD, s komunikačními obtížemi. Žáci se vzdělávají podle ŠvP „Učíme se pro život“ pro Základní školu speciální – díl I. a díl II. Pedagogičtí pracovníci – speciální pedagogové, vychovatelé a asistenti pedagoga - DVPP
Realizační tým Realizační tým Účastníci projektu Pedagogičtí pracovníci Žáci ZŠS
Klíčové aktivity 1. STRUKTUROVANÉ UČENÍ Manažer aktivity - Mgr. Lenka Havlíková CÍL: Vyučovat žáky metodou strukturovaného učení, která využívá strukturovaného prostoru, časového plánu, vizualizace, pravidelnosti, odměny. Speciálně upravené prostředí - pracovní a klidový prostor - pracovní a klidový prostor - pracovní místa pro individuální výuku - pracovní místa pro individuální výuku - registry na pomůcky - registry na pomůcky - strukturované krabice - strukturované krabice - didaktické, kompenzační a ICT pomůcky - didaktické, kompenzační a ICT pomůcky
Výstupy z aktivity 1. STRUKTUROVANÉ UČENÍ 2 sady vzdělávacích materiálů – 200 strukturovaných krabic vybavených didaktickými pomůckami /fotky piktogramy, makety různých předmětů, komponenty po rozvoj jemné motoriky, obrázky,…./ 2 sady vzdělávacích materiálů – 200 strukturovaných krabic vybavených didaktickými pomůckami /fotky piktogramy, makety různých předmětů, komponenty po rozvoj jemné motoriky, obrázky,…./ Komunikační knihy a tabulky Komunikační knihy a tabulky Databáze obrázkového systému /metodika pro učitele/ pro jednotlivé činnosti z oblasti smyslové a rozumové výchovy Databáze obrázkového systému /metodika pro učitele/ pro jednotlivé činnosti z oblasti smyslové a rozumové výchovy Edukační profily žáků Edukační profily žáků Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „Vzdělávání žáků s autismem a žáků se zdravotním postižením“ Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „Vzdělávání žáků s autismem a žáků se zdravotním postižením“ Workshop a analýza z něj na téma „Zavádění metody strukturovaného učení“ Workshop a analýza z něj na téma „Zavádění metody strukturovaného učení“ Fotodokumentace z výuky Fotodokumentace z výuky Archivace na CD Archivace na CD
Klíčové aktivity 2. ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VYUŽÍVÁNÍ ICT Manažer aktivity - Mgr. Eva Rousová CÍL: Naučit žáky ovládat PC pomocí dotykového monitoru, speciální klávesnice a speciální myši – tím otevřít žákům přístup k informačním technologiím, podpořit možnost získávat informace a dovednosti v praktických aktivitách. Využívat při výuce, v ŠD a zájmové činnosti – k ovládání výukových programů, speciálních a samostatně vytvořených programů, her, …
Výstupy z aktivity 2. ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VYUŽÍVÁNÍ ICT 10 vlastních prací od každého žáka školy – různé úrovně práce na PC 10 vlastních prací od každého žáka školy – různé úrovně práce na PC 40 DUMů /Digitálních učebních materiálů/ od pedagogů 40 DUMů /Digitálních učebních materiálů/ od pedagogů 10 jednoduchých DUMů vytvořených samotnými žáky 10 jednoduchých DUMů vytvořených samotnými žáky 40 vyučovacích hodin proškolování pedagogů na používání a využívání IT /interaktivní tabule/ ve výuce a na tvorbu DUMů – 1x za 14dní lektorka Mgr. Eva Rousová 40 vyučovacích hodin proškolování pedagogů na používání a využívání IT /interaktivní tabule/ ve výuce a na tvorbu DUMů – 1x za 14dní lektorka Mgr. Eva Rousová Studijní materiál pro učitele – „Metodika postupů práce s PC“ a „Metodika /průvodce / postupů při vytváření vlastních programů Studijní materiál pro učitele – „Metodika postupů práce s PC“ a „Metodika /průvodce / postupů při vytváření vlastních programů Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „ICT“ Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „ICT“ Workshop a analýza z něj na téma „Využívání ICT ve výuce“ Workshop a analýza z něj na téma „Využívání ICT ve výuce“ Fotodokumentace z výuky Fotodokumentace z výuky Archivace na CD Archivace na CD
Klíčové aktivity 3. ČLOVĚK A PŘÍRODA Manažer aktivity - Mgr. Jana Vykouková CÍL: Realizovat moderní vyučování v prostředí přírody – podporovat přirozenou zvídavost žáků, získávat nové vědomosti a znalosti o přírodě, dokázat přírodu chránit Žáci projdou 10 tematicky zaměřenými okruhy /každý měsíc jeden/ - např. Jaro v přírodě, Příroda a já, Školní zahrada, Ekohraní,… Žáci se budou s přírodou prakticky seznamovat - poznávat ji, pozorovat, a uvědomovat si změny v přírodě Účast na 4 přírodovědných pobytových výjezdech
Výstupy z aktivity 3. ČLOVĚK A PŘÍRODA Z každého tematicky zaměřeného okruhu vzniknou za každou třídu výstupy žáků – kalendáře, ptačí budky krmítka pro ptáky, fotky, obrázky, koláže, výrobky z keramiky,…. Z každého tematicky zaměřeného okruhu vzniknou za každou třídu výstupy žáků – kalendáře, ptačí budky krmítka pro ptáky, fotky, obrázky, koláže, výrobky z keramiky,…. Portfólia pedagogická - inspirativní materiál /přípravy, činnosti, aktivity, pracovní listy, obrázky, …../ Portfólia pedagogická - inspirativní materiál /přípravy, činnosti, aktivity, pracovní listy, obrázky, …../ Portfólia žákovská /jedno za každou třídu/ - archivace učebních materiálů z předešlých výstupů Portfólia žákovská /jedno za každou třídu/ - archivace učebních materiálů z předešlých výstupů Besedy – výukové programy z oblasti Environmentální výchovy Besedy – výukové programy z oblasti Environmentální výchovy Tematické návštěvy AVESu a Vodního parku Čabárna Tematické návštěvy AVESu a Vodního parku Čabárna 4 pětidenní přírodovědné výjezdové pobyty 4 pětidenní přírodovědné výjezdové pobyty Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „Člověk a příroda“, „Environmentální výchova“ Vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti „Člověk a příroda“, „Environmentální výchova“ Workshop a analýza z něj na téma „Moderní vyučování v přírodě“ Workshop a analýza z něj na téma „Moderní vyučování v přírodě“ Fotodokumentace z výuky Fotodokumentace z výuky Archivace na CD Archivace na CD
Monitorovací indikátory 1. Počet nově vytvořených/inovativních produktů s komponentou ICT komponentou ICT 2. Počet nově vytvořených/inovativních produktů 3. Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání vzdělávání 4. Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání - celkem žáků - celkem žáků 5. Počet nově vytvořených/inovativních produktů - žáci se specifickými potřebami - žáci se specifickými potřebami
Harmonogram projektu Doba trvání projektu: 23 měsíců 23 měsíců Zahájení projektu Únor 2012 Únor 2012 Ukončení projektu Prosinec 2013 Prosinec 2013
Výběrová řízení Interaktivní tabule – 2 IT ICT vybavení - PC s dotykovým monitorem, klávesnice, roller joystick, notebooky, software, operační systém, Mentio multilicence, komunikátor, vizualizér Výroba speciálního nábytku – speciální regály - registry na pomůcky, školní lavice a židle,…
Publicita Informovat - žáky, rodiče, pedagogy, zřizovatele, školy a školská zařízení se stejnou specializací na stejnou cílovou skupinu žáků,… Zveřejnění v seznamu příjemců na MŠMT - souhlas školy Informační a komunikační materiál – plakáty, letáky, brožury, skládačky, informační sdělení, nástěnky, zpravodaj, studie, prezenční listiny, certifikáty,… Logolink OPVK - / Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost/ na všech akcích spojených s realizací projektu a na všech vzdělávacích materiálech školy – prezentace projektu pod samostatnou záložkou, zpracování projektu v programu PowerPoint, popsán ve výroční zprávě Vyvěšení vlajky EU a ČR na místě realizace projektu – v týdnu, na který připadá 9.5. Propagační předměty – propisovací tužky, samolepky s logem školy a názvem projektu,….
ZÁVĚR ZÁVĚR Částka na realizaci projektu ,74Kč Projekt je realizován z Evropského sociálního Projekt je realizován z Evropského sociálního Fondu a státního rozpočtu ČR Fondu a státního rozpočtu ČR