DUM 19/1.  Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „ EU-peníze školám“  Autor: Mgr. Jana Lažová  Období: květen 2012  Anotace: metodický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
U vody Živočichové DUM 19/1.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
KRAJE ČR – NÁŠ KRAJ DUM 10/2.
VY_12_INOVACE_PR.1.03státní symboly
Vlastní jména DUM 9/1.
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
DUM 18/1 Tady jsme doma Naše vlast.
Rozdělení hlásek DUM 14/1.
RYSOVÉ Stezka vlčat RYSOVÉ Stezka vlčat RYSOVÉ BEROUN RYSOVÉ BEROUN
RYSOVÉ Cestička světlušek RYSOVÉ Cestička světlušek RYSOVÉ BEROUN
Zemědělské plodiny DUM 14/1
Rostliny a živočichové DUM 12/1
 Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „ EU-peníze“  Autor: Mgr. Martina Straková  Období: duben 2011  Anotace: metodický materiál.
Data, Informace, Znalosti
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_52_inovace_PRV.5.20 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 15
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_540.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Historie kryptografie
Jejda, tady byl někdo veliký popleta! Zkus doplnit zapomenuté čárky nad slovy.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Použití ozdobného písma (fontu)
Státní symboly Občanská výchova.
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_Vl.4.r.
EU peníze školám VI. Finanční gramotnost Koordinátor: Luboš Zajíc VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti VI/3 Vzdělávání.
Doprava a spoje Autor: Matěj Nováček, 8tř. Suezský průplav zkráceně Suetz, otevřen roku 1869 je 163 km dlouhý průplav v Egyptě spojující Středozemní a.
DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
Předmět:Práce s počítačem Ročník: 1. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Vít Michalec Anotace:Materiál objasňuje význam čárových kódů a současně.
Inf Elektronická komunikace
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Digitální učební materiál
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dalekohled Optické přístroje Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Ukládání dat v paměti počítače
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Neutronová hvězda Vesmír Název školy
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_07
RYSOVÉ Cestička světlušek RYSOVÉ Cestička světlušek RYSOVÉ BEROUN
RYSOVÉ Stezka vlčat RYSOVÉ Stezka vlčat RYSOVÉ BEROUN RYSOVÉ BEROUN
Vlastnosti střídavého proudu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Výroba elektrické energie
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

DUM 19/1

 Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „ EU-peníze školám“  Autor: Mgr. Jana Lažová  Období: květen 2012  Anotace: metodický materiál do výuky českého jazyka a člověk a jeho svět s fotkami, ilustracemi, videoukázkami a základními informacemi  Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji ICT  Jazyk: jazyk český  Druh učebního materiálu: metodický materiál  Cílová skupina: žák  Typ vzdělání: základní vzdělání  Věková skupina: 2.r. ZŠ, 3.r. ZŠ, 4.r. ZŠ, 5.r. ZŠ

 Morseova abeceda je skupina symbolů, která je používána v telegrafii  kóduje znaky latinské abecedy, číslice a speciální znaky do kombinací krátkých a dlouhých signálů  k přenosu morseovky je možné použít akustický signál(pískání), elektrický signál (telegraf), optický signál (signalizace vlajkami, záznam na papír pomocí teček a čárek)

 americký vynálezce morseovy abecedy, sochař a malíř portrétů a historických scén

 Morseovka se používala na celém světě k vysílání a příjmu zpráv telegrafem (elektrický signál po drátech), nebo radiotelegrafem (přenos radiovými vlnami). Přenášená zpráva se nazývá telegram. V pozdější době byly tyto způsoby komunikace nahrazeny telefonií, dálnopisem a v současné době také internetovými službami.  Morseovka je však stále používána pro svou nenáročnost na způsob signalizace v nouzových případech, při výcviku vojáků, námořníků, skautů a podobně.

 pro výuku Morseovky se někdy jako mnemotechnická pomůcka používají pomocná slova, jejichž počáteční písmeno a délka slabik pomáhá zapamatovat si kód písmene

 A.- akát  B -... blýskavice  C -.-. cílovníci  D -.. dálava  E. erb  F..-. filiálka, Filipíny  G --. Grónská zem, gnómóny  H.... hrachovina  CH ---- chvátá k nám sám, chléb nám dává  I.. ibis, ivan  J.--- jasmín bílý, junácká hůl  K -.- krákorá, království  L.-.. Lupíneček  M -- mává, mlází

 N -. národ, nástup, Náchod  O --- ó náš pán  P.--. papírníci  Q --.- kvílí orkán  R.-. rarášek  S... sobota, sekera  T - tón, trám, tůň  U..- uličník, učený  V...- vyvolený, vyučený, vinobraní  W.-- Waltrův vůz, wagón klád, dvojté vé  X -..- Xénokratés, Xénie má  Y -.-- ý se krátí, ý se ztrácí, Ýkar mává  Z --.. zpíváme jen, známá žena, zrádná žena

.- /.... / --- /.--- /  -.. /.-. /..- /.... /.- / -.- /  -- /.- / - /. / -- /.- / - /.. / -.- /.- / .--. /.-. /. /... / - /.- /...- / -.- /.- / .--. /.-. /.- / --.. / -.. / -. /.. / -. / -.-- /

 g g    