Zdroje nedorozumění v lidské komunikaci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

Autoevaluace školy z pohledu poradce
Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Jak ovlivňuje můj život současná technika
RASISMUS Zuzana Dvořáková.
Řeč, jazyk, mluva.
Jednou, až budou moje děti dost velké na to, aby pochopili, co motivuje jejich rodiče, řeknu jim: „Milovala jsem tě tolik, že jsem se tě vždy ptala kam.
1. JAKMILE JEDNOU PODRBETE PSA, MÁTE NAVŽDY VYSTARÁNO O ZÁBAVU.
Soutěž v ZOO Autor: Vojta Rod. Pár slov na začátek… Jako už poněkolikáté já a parta dalších lidí z naší školy jsme jeli na soutěž do ZOO Ostrava. Po tom.
Proč je důležité studovat Principy
Proč pláčeš, maminko? Hudba: Percy Sledge "Ave Maria"
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
Lidská komunikace.
Dobrovolnictví v české společnosti
Sociální konstruktivismus
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Multikulturní prostředí globálních organizací: výzvy i hrozby Ing. Monika Pavlíčková.
Zásady dobré komunikace
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Proces komunikace VYSÍLAČPŘIJÍMAČ Předávat myšlenky Porozumět informaci PŘENOS ZakódovatDekódovat Poruchy.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
KC Bučovice, A Boží moc je provázela... KC Bučovice,
Předmět: Biologie Obor: Technické lyceu Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Třída: 2L Školní rok: 2014/15 Jméno: Zajonc Petr Předmět: Biologie Obor: Technické.
Úvod do učiva občanské výchovy
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Vytvořil:Daniel Petrusek. -mé Logomé Logo -Pomáhá mi technika a jak s ní umím zacházet?Pomáhá mi technika a jak s ní umím zacházet? -TelevizorTelevizor.
AKCE DĚLNÍKŮ Z FOLOBALU Někdy kdysi dávno v roce2007.
NENÁSILNÁ KOMUNIKACE NVC Nonviolent Communication
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
Auta na elektriku  2011.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Vytvořil: Šimon Rudolf Zdraví životní styl. 2 Chcete-li žít zdraví životní styl musíte vědět co jíte! Správné stravování je důležitým faktorem pro lidské.
T VO Ř IT Č ASOPIS NÁS BAVÍ. Jmenuji se Jolana Jančová a chodím do čtvrté třídy Základní školy a mateřské školy v Olešnici. Moje zájmy jsou: jízda na.
Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Zlín Mgr. Marta Fojtíková.
Inf Sociální sítě Facebook. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Mgr. Jitka LAŠTOVKOVÁ, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Balená voda – potřebujeme ji?
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
V_ _ _ _ _ _ _ _E SVÁTKY JARA
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
ČÍNSKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Sociologie pro SPP/SPR
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Význam MAP pro další rozvoj vzdělávání – a jak to s nimi bude dál?
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Současné umění na pomezí
5 Nejhorších účesů světa
Smrt Pohřbívání – zvyky dříve a dnes Sebevražda
Sociální psychologie.
Balená voda – potřebujeme ji?
Občanská výchova 6.ročník PhDr. Martina tesaříková
Pascalův zákon.
TRESTNÝ ČIN A JEHO DŮSLEDKY.
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

Zdroje nedorozumění v lidské komunikaci Martin Ptašek kultura projevu a tvorba textu

Co je nedorozumění? Příčiny vzniku: východní pohled Příčiny vzniku: evropský pohled Jak snížit počet nedorozumění?

Nedorozumění...?! Lákamí vůněhulás úmyval rohlivý jednovod lek hane z zle Aler obý. Klad hrátce štím zako úmyva alem rozzáprad zenžto umraje taráský Nesmetít. Mený vestupoči přestí sobit úmyvalemi Tor umítky aut obý umítky vlalehliv. Parcipáda božkat sólo neda halekamat umražcemi dopicí Umyslupos ští dostě čuvadi. A tomáš mený přestí čin znoumít rojskočár z slupodpod rostrojsk tak. Dopicí anadobra hrátce rojednová rohliv úmyvalem nasíční povodlobi radložný bájedpodl. Vátomálož říky ka ačít alehradi smeti dopistroj ačít úmyslunce hulákak hout. Ří bývá krádní bý polivé taneumra se lžičkouza Vlasy Vůně dobrajin. Ma mocipádec vátomálož smítkem paráčepra lžičkouza Podlou máler rozzáprad mělý Tor. Dechyňsko alem školivé burdíčkov alehradi Ky umrapříke dosticí raj klad nucký. Rojednová Bolivní nuchředos ka holek pologie umrapříke večníky magne vůně trilogie. Marajin ští ří hanalemi tlínkat Umírně Hráčepicí ří obývá nač čajenný. Nim se. Hrátce bicí sůl hou úmyslupný pa ko umyva alesmělý Bájen proje. Rojednová váto úmyvad rohlivý říc smírní bý umyslupou umělý znoumít mezilogie. Hou dopicí roští oba krát úmysl škou hou znadloval štím hudbalo. Boliv kler úmyslunce škou dostrhnov Umírně dopicí ční škočajine lžičkolou rozcuce. Přesiv raj bicí lžičkočaj odobzor dobrajen umělý hulákaj září lžičkolou a. Mocipádec mutníky měsícit hane rojednová věď. Měsí září říkemi obývá pa škojdi muto zteplasti čuvadi doska dopicí. Větrhnova jít předopist záprosti kytanesiv vese úmyva halekamat roštínkam říc Depicí. Úmyslunce hrátce muto hlínka umraje čuvadi dopicí hole sou hane vůně. Boliv ta prozený rojskočár ří škočiledo ští štínkucen zenžto úmysl hudba. Máš čuvaleda bubejmi úmyslunce dopicí úmyslupný kamítkoli an hudíčkový Lžičkamí zak. Hout Al. Větrhnova napný božný Bický večný zvesmezil umělý úmyslunce ně úmyvadlou dostě. Zvestupně autor Lákamí Lžičkamí měsíčníkl stako nuchváled hudíčkou aný umrad časí. Časí umělý Vůně čníky Umínkama věný rojedpovu čepicí Busluncen depresiv bý. Alesmělý božnám smutomáš slušiv bývá z říky K lák holek obzor. Dopicí říky vůně neda čuva proje znovodlož hudbalo umyvačkod Hráčepicí hanalemi. Z čuva nám. Lžičkočaj Tor Alehlínka umrak zako Lák čuvad nesta bicí já vátomálož. Je polivé dráček rohliv k nač smeti ří Nesmetít umělý záprajen. Depresiv dopicí burdíčkov rohlivý se obusí odobzor dopistroj říkem školivní ku. Úmyva čin rozzáprad sestí vůně sudba nuchředos umělý ří Básněžný Bit. Znadloval čný přestí tlínkat zako krad Partavěď anadobra záprajen. Ta úvaha bude jedno velké nedorozumění, řeknete si asi. A proč je to nedorozumění? Protože obsah tohoto textu je nesmyslný a forma jistě nezapadá do vašich přestav o tom jak by měla tato prezentace vypadat. Přesto všechno, ale doufám, že jsem vás úplně neodradil a že bude toto nedorozumění naše první a zároveň poslední. Nyní ho již máme zdárně za sebou. Škrtám stránku! A posuneme se dál...

Nedorozumění...?! Lákamí vůněhulás úmyval rohlivý jednovod lek hane z zle Aler obý. Klad hrátce štím zako úmyva alem rozzáprad zenžto umraje taráský Nesmetít. Mený vestupoči přestí sobit úmyvalemi Tor umítky aut obý umítky vlalehliv. Parcipáda božkat sólo neda halekamat umražcemi dopicí Umyslupos ští dostě čuvadi. A tomáš mený přestí čin znoumít rojskočár z slupodpod rostrojsk tak. Dopicí anadobra hrátce rojednová rohliv úmyvalem nasíční povodlobi radložný bájedpodl. Vátomálož říky ka ačít alehradi smeti dopistroj ačít úmyslunce hulákak hout. Ří bývá krádní bý polivé taneumra se lžičkouza Vlasy Vůně dobrajin. Ma mocipádec vátomálož smítkem paráčepra lžičkouza Podlou máler rozzáprad mělý Tor. Dechyňsko alem školivé burdíčkov alehradi Ky umrapříke dosticí raj klad nucký. Rojednová Bolivní nuchředos ka holek pologie umrapříke večníky magne vůně trilogie. Marajin ští ří hanalemi tlínkat Umírně Hráčepicí ří obývá nač čajenný. Nim se. Hrátce bicí sůl hou úmyslupný pa ko umyva alesmělý Bájen proje. Rojednová váto úmyvad rohlivý říc smírní bý umyslupou umělý znoumít mezilogie. Hou dopicí roští oba krát úmysl škou hou znadloval štím hudbalo. Boliv kler úmyslunce škou dostrhnov Umírně dopicí ční škočajine lžičkolou rozcuce. Přesiv raj bicí lžičkočaj odobzor dobrajen umělý hulákaj září lžičkolou a. Mocipádec mutníky měsícit hane rojednová věď. Měsí září říkemi obývá pa škojdi muto zteplasti čuvadi doska dopicí. Větrhnova jít předopist záprosti kytanesiv vese úmyva halekamat roštínkam říc Depicí. Úmyslunce hrátce muto hlínka umraje čuvadi dopicí hole sou hane vůně. Boliv ta prozený rojskočár ří škočiledo ští štínkucen zenžto úmysl hudba. Máš čuvaleda bubejmi úmyslunce dopicí úmyslupný kamítkoli an hudíčkový Lžičkamí zak. Hout Al. Větrhnova napný božný Bický večný zvesmezil umělý úmyslunce ně úmyvadlou dostě. Zvestupně autor Lákamí Lžičkamí měsíčníkl stako nuchváled hudíčkou aný umrad časí. Časí umělý Vůně čníky Umínkama věný rojedpovu čepicí Busluncen depresiv bý. Alesmělý božnám smutomáš slušiv bývá z říky K lák holek obzor. Dopicí říky vůně neda čuva proje znovodlož hudbalo umyvačkod Hráčepicí hanalemi. Z čuva nám. Lžičkočaj Tor Alehlínka umrak zako Lák čuvad nesta bicí já vátomálož. Je polivé dráček rohliv k nač smeti ří Nesmetít umělý záprajen. Depresiv dopicí burdíčkov rohlivý se obusí odobzor dopistroj říkem školivní ku. Úmyva čin rozzáprad sestí vůně sudba nuchředos umělý ří Básněžný Bit. Znadloval čný přestí tlínkat zako krad Partavěď anadobra záprajen. Ta úvaha bude jedno velké nedorozumění, řeknete si asi. A proč je to nedorozumění? Protože obsah tohoto textu je nesmyslný a forma jistě nezapadá do vašich přestav o tom jak by měla tato prezentace vypadat. Přesto všechno, ale doufám, že jsem vás úplně neodradil a že bude toto nedorozumění naše první a zároveň poslední. Nyní ho již máme zdárně za sebou. Škrtám stránku! A posuneme se dál...

Co to je? Co to je? Co to je? What is it? myšlenkový rozchod v určité otázce Důsledky? jde to bez následků? pochopení konflikt

Příčiny - východní pohled hinduistický myšlenkový proud 5. čakra = komunikační = Višuddha schopnost tvorby a vyjádření myšlenek

Příčiny - evropský pohled jazyková a kulturní bariéra společenská role osobnostní rysy člověka neverbální komunikace věc gusta nedostatek empatie (vcítění se) a jiné...

Jazyková a kulturní bariéra v rámci jednoho i více jazyků 3 x preso ve Francii babičky a internet sestra jazykové bariéry = kulturní bariéra Ind "ANO" ≠ naše "ANO" výzkum: češi x zbytek světa

Společenská role v roli jsme někdo jiný dříve odděleno uniformou Franta a Pepa mluvčí společnosti dříve odděleno uniformou

Osobnostní rysy člověka zdroj nedorozumění je rozdílnost flegmatik x cholerik rozumět si je "zázrak" lidé i po 30 letech manželství si nemusí rozumět

Jak na nedorozumění? získávat a využívat zkušenosti naslouchat druhému a vcítit se do něj nahlédnout z jiného úhlu mít zdravou sebedůvěru existuje forma i obsah

DĚKUJI ZA POZORNOST