Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1781 Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_18 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Typografická pravidla Autor: Mgr.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_07 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_03 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Jak psát tiskovou zprávu?
Jak vytvořit dobrou prezentaci
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_02 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Název: Jak správně psát VY_32_inovace_VT5_04 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Popis psaní jednoduchého dokumentu. Jak vytvářet odstavce. Výběr.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název: Než začneme s prezentací VY_inovace_32_VT6789_10 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Soubor základních pravidel, které by si každý měl uvědomit.
Ing. Jiří Veselý PowerPoint – nastavení a ladění VY_32_INOVACE_C1_20 PowerPoint nastavení, spouštění prezentace, rady a kontrola. Informační.
Zámeček  Zámeček je časopis pro dětské domovy, diagnostické ústavy nebo pro výchovné ústavy  Velkou část redakce tvoří především děcka.  Pravidelně.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Jak na úspěšné projekty Ivana Brabcová
Tvorba snímků v PowerPointu
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
V ÍTEJTE NA MÍCH STRÁNKÁCH Snad se líbí
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_10 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Vytváření prezentace v PowerPointu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.10 Téma: PowerPoint Číslo.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_08 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_19 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.01 Téma: PowerPoint Číslo.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_14 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_16 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Zde naleznete různé typy šifer a jejich řešení.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_12 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: únor 2012,
WORD – Odrážky a číslování
TYPOGRAFICKÉ PRAVIDLA
Zásady správné prezentace
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Psaní a editace textu Jindřich Terč.
Zásady tvorby prezentace
Nigel Warburton The Basics of Essay Writings. O co jde? ● číst o tom, jak psát, nestačí ● psaní esejů je základem studia ● psaní je způsobem myšlení ●
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_15 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
ČÍST CIZOJAZYČNÉ KNÍŽKY ?.  Asi každý z nás někdy narazil na nějakou knížku, časopis nebo jakýkoliv jiný materiál, který sice obsahoval velice zajímavé.
Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Věta se skládá ze slov Název školy
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
Jak si připravit prezentaci
Transkript prezentace:

Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_18 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník, Mediální výchova – časopis, volitelný předmět

Předmět: Mediální výchova – časopis, volitelný předmět Ročník: 6. – 9. ročník Klíčová slova: Mediální výchova, školní časopis Jméno autora: Mgr. Jaroslav HASIL Adresa školy: Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, Most

Jak napsat dobrý článek 1. Proč psát? - kdo psát nechce, nikdy nic zajímavého nenapíše 2. O čem psát? - dívat kolem sebe, sem tam něco přečíst, a když se hodně zamyslíte - zbývá si z nich už jen vybrat. Základní témata na články: zajímavé životní příběhy recenze věcí, hudby, filmů návody na něco, čemu sami dobře rozumíte a mohlo by to zajímat ostatní témata „opsaná“ – zaujalo-li vás téma nějakého článku v časopise nebo někde jinde, můžete na stejné téma napsat článek také a spousta dalších témat...

3. Co budu potřebovat? znalosti pravopisu, základní typografické znalosti, dostatečnou slovní zásobu a schopnost u psaní přemýšlet. předem snažte sesbírat co nejvíce informací - vygůglit připravte si třeba i citace připravte několik názorných obrázků - pamatujte ale na autorská práva – jen málokterý obrázek si můžete jen tak „vypůjčit”. Napište si seznam zdrojů, tedy všech míst, odkud jste čerpali zásadnější informace, nebo citace.

4. Jak začít článek psát? - musíte si ujasnit o čem píšete, komu to píšete a co chcete článkem říct - připravit osnovu článku – jednoduché body, kterých se postupně budete - Další body osnovy by měly zajistit, že jednotlivé části článku budou na sebe rozumně navazovat Článek by měl mít vhodný závěr, aby čtenář nenabyl dojmu, že jej autor omylem zveřejnil nedokončený. Vhodným zakončením je malé shrnutí, námět pro další studium tématu nebo podobně.

5. Odstavce, věty, slova… Jak si s nimi poradit? - rozdělte článek do jasných a ucelených podkapitol – víceméně by měly být shodné s body osnovy, pokud je osnova dobře připravená 6. Pravopis Ach ten pravopis. Málo kdo jej pořádně zná a přitom je často tím prvním, co vám čtenáři zkritizují. Na pravopis nemám jednoduchou radu. Buď jej umíte, nebo si musíte článek překontrolovat slovo po slovu za pomoci pravopisného slovníku. Můžete použít i pravidla pravopisu na webu na adresách: Kontrola pravopisu v textových editorech je dobrá pomůcka k odhalení některých překlepů, ale v žádném případě nestačí.

7. Základy typografie Typografie je věda, která si vyžádala samostatný studijní obor, ale na internetu vás nemusí zajímat všechno. Na co se zaměřit při závěrečné kontrole článku (v uvedeném pořadí): je-li článek moc dlouhý, zkraťte jej o nepodstatné věci má-li článek moc dlouhé kapitoly, zkuste jej lépe rozdělit příliš dlouhé neucelené odstavce lépe rozdělte překontrolujte, zda dávají smysl souvětí a jsou použité správné spojky dejte si pozor na opakované používání spojek, tvarů slovesa být nebo dalších slov zkontrolujte, zda je celý článek napsaný v jedné osobě pořádně si článek přečtěte jako celek (nyní bez hledání jednotlivých chyb) a pokud se někde „zadrhnete” u něčeho, co se špatně čte, opravte to máte-li čas, nechte článek den odležet a předchozí body zopakujte opravte si pravopis (i/y, mě/mně, shodu podmětu s přísudkem, vyjmenovaní slova a další chyby) podívejte se na správné psaní mezer, teček a čárek ve větách; nezapomeňte na zapomenuté otazníky u oznamovacích vět či naopak dejte článek ještě někomu přečíst a zeptejte se na jeho názor přečtěte si svůj článek ješte druhý den a pokud se vám opravdu líbí tak, jak jste ho včera napsali, tak ho pošlete do redakce

8. Zveřejněním článku to skončilo? Pokud vám článek zveřejní, sledujte reakce čtenářů, odpovídejte jim, ale nehádejte se s Pokud článek nečte tolik čtenářů, kolik jste doufali, nebo jsou na něj slabé reakce, nezoufejte a popřemýšlejte, jak příště více zaujmout. Každý se musí pořád učit a v tomto případě to platí více, než kdekoliv jinde.