Studentská inovace praxí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Advertisements

Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
ESSEN TRINKEN EINKAUFEN
Výukový program pro 2. třídu ZŠ,
Projektový den s prvky OSV
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Je to metoda využívající principů týmové práce, která zvyšuje účinnost tvůrčího myšlení cílem je získat co nejvíce nápadů k řešenému problému, které budou.
1. Datum vytvoření: Téma: Slovesa Cíl prezentace: Základní názvosloví a mluvnické kategorie Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Fyzikální projekt První soukromá základní škola v Hradci Králové, s. r
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_17.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Využití ICT ve výuce přírodovědy
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Geografie dopravy Práce s literaturou Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických studijních oborů" (reg.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Dějepis  1. ročník, studijní obory SOU  Mgr. Lenka Brychová  „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním  rozpočtem České.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
4. setkání metodiků škol okresu Vsetín Střední školy
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Finanční gramotnost Cesta peněz 2 I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, Cesta peněz 2.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Práce a výkon zábavnou formou Studentská inovace praxí Jakub Šimek 2. Ročník F-VTEn.
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
K sémantice základních číslovek Alena Poncarová 13-14/V 2011.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Didaktika geografie.
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
UČÍME SE S TABLETY aneb I NA VAŠEM, ALE PO NAŠEM MGR. OLGA VEJVODOVÁ.
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Popis, charakteristika
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Slohová cvičení Popis. Slohová cvičení Popis Popis Popis pracovního postupu: 1)Vytvoření samostatného kuchařského receptu Vyberte si vaše oblíbené.
Měření rychlosti zvuku
Karel Havlíček Cesta do vyhnanství.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
vložení – obrázek – (vyhledat logo) – vložit
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Autor: Mgr. Irena Nádvorníková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Práva dítěte Výchova k občanství
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Nedvědová, Kotlárová, Bannertová
Transkript prezentace:

Studentská inovace praxí Marie Kapounová D-NJ/SŠ

Praxe Datum: 4. 1. 2011 Téma hodiny: Ferien (Prázdniny) Předmět: německý jazyk (nematuritní předmět) Škola: Gymnázium J. V. Jirsíka v ČB Třetí ročník, třída: 3. A Počet žáků: 14

Praxe Časová jednotka: 45 minut; Pomůcky: slovníky, čisté papíry a mnou připravené papíry, kartičky s čísly, s barevným rozlišením; Cíle: rozvoj myšlení žáka, jeho spolupráce s ostatními žáky, naslouchání druhým, písemný projev v cizím jazyce, vystoupení a prezentování společného díla v cizím jazyce.

Příprava na vyučovací hodinu (8:15 – 9:00) cca 8:15 – 8:22 brainstorming cca 8:22 – 8:52 tvoření vlastního textu, jeho prezentace cca 8:52 – 9:00 metoda Pětilístku

Průběh výuky v německém jazyce 1) Evokace: otázka: „Co jste dělali o prázdninách?“ brainstorming: - slovo Prázdniny - každý žák k němu připsal jedno slovo → dohromady 14 slov

Průběh výuky 2) Uvědomění si významu: - 3 skupiny: rozdělení – vytažení si lístku podle barvy (2x po pěti, 1x po čtyřech žácích); - Úkol: Napište krátký příběh nebo báseň, pohádku apod. na téma Prázdniny, přičemž využijte nejlépe všech 14 slov z brainstormingu. - Motivace: nejlepší skupinka dostane jedničku. - Čas pro práci: 10 minut.

Průběh výuky Každá skupinka - slovník a papír s rolemi: zapisovatel – píše příběh, báseň, …; mluvčí – prezentuje společné dílo před ostatními žáky; malíř – namaluje doprovodný obrázek a ukáže ho ostatním žákům při prezentaci díla; časoměřič – kontroluje čas, aby skupina stíhala; kontrolor – kontroluje, zda skupina pracuje na daném tématu.

Průběh výuky Po uplynulém čase dostala každá skupinka lístky s čísly – 1, 2, 3, 4, 5. Prezentace díla (10 minut): Skupinka předstoupila před tabuli, mluvčí předčítal, malíř obešel s obrázkem skupinky. Poté druhé dvě skupinky ohodnotily výkon čísly. Čím vyšší počet bodů, tím lepší výsledek. Členové skupinky s nejvyšším ohodnocením dostali jedničku.

Průběh výuky 3) Reflexe metoda Pětilístku; každý žák obdržel papír s pěti již vyznačenými řádky.

Průběh výuky 1. řádek - téma Prázdniny; 2. řádek - dvě vlastnosti či dva vystihující popisy prázdnin; 3. řádek - tři slovesa, která souvisí s prázdninami – v podstatě si odpověděli na otázku: Co dělají prázdniny? 4. řádek - jedna věta obsahující čtyři slova (jedno slovo musí být prázdniny); 5. řádek - synonymum, srovnání či metafora ke slovu prázdniny. Když měli žáci hotovo, přečetli jsme si nahlas jejich nápady a tím uzavřeli hodinu.

Postřehy Rozdělení do skupin: přátelští, bez výhrad; Mé očekávání délky textu; Otázky; Přijetí, spolupráce, naslouchání, shoda, fantazie; Opravování chyb; Při hodnocení: k sobě hodní, žádná rivalita.

Závěr Naplnění cílů, které jsem si stanovila. Metody: Brainstorming – vtažení do tématu Skupinová práce – zaměřena na shodu názorů Pětilístek – zaměření na samotného žáka, jeho pohled

Děkuji za pozornost.