USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČÁTKY HUDEBNÍCH DĚJIN U NÁS
Advertisements

HUDBA.
Název Dělení moderní hudby
20.1 Kořeny moderní populární hudby
HUDEBNÍ SOUBORY.
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
VÝVOJ ČESKÉ POPULÁRNÍ HUDBY
Vývoj jazzu (shrnutí) jazz u nás
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
HUDEBNÍ STYLY, KTERÉ ZAZNÍ NA VÝCHOVNÝCH KONCERTECH
Vývoj populární hudby v letech
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Americká hudba Petra Kloudová.
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Street Dance.
Nela Chalupová.
Hudba.
Funk Denisa Zouharová.
název odvozen od anglického to rag – roztrhat nebo rozervat, melodie je totiž jakoby rytmicky roztrhána černoši doufali, že se prosadí jako vážná hudba,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Blues Richard Malý.
Moderní populární hudba
BASKYTARA Elias Decastelo.
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
Jazz.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy: Základní.
70. a 80. léta v české moderní populární hudbě. Název školy: Základní škola Francova Lhota Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32 _INOVACE_3C_08_Počátky moderní populární.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/08 Název materiálu: 40.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Jazz či počeštěle džez (z angličtiny), je původně americký hudební styl, který vznikl na začátku 20. století mezi afroamerickou komunitou na jihu Spojených.
ANOTACE: Motivace k nácviku písně. Určeno žákům 1. stupně ZŠ. Prvotní seznámení se vznikem rocku, se jménem E. Presley, se skupinami Beatles, Olympic.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_05_SVO_Vývoj.
Počátky moderní populární hudby Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Swing Rebeka vitová.
JAZZ A SWING V ČESKÉ HUDBĚ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jazz a swing v české hudbě
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Moderní jazz Jana Beděrová.
Bukovinová Barbora Kvarta
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Píseň Ó Zuzano, hudební.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NONART JAZZ.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
VY_32_INOVACE_ZE7-07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NONART 1. polovina 20.století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ragtime Vendula Veselá.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
Rasy, národy a náboženství
AMERIKA - obyvatelstvo
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova , Ostrov

Počátky – kde a z čeho se zrodil jazz po objevení Ameriky nastala kolonizace – osidlování z různých zemí Evropy původní obyvatelé – indiáni – neschopni těžké práce, umírali na nemoci, museli se dovážet levné a silné pracovní síly z Afriky – černoši, zavedeno otrokářství – zrušeno až A. Lincolnem r.1863 černoši si přiváželi s sebou zvyky a obřady, hudbu, zpěv a tanec – měly jinou podobu než evropská hudby u bělochů africká hudba je typická výrazným rytmem - často více rytmů zároveň – polyrytmus melodie černošských písní ostře rytmizované a opakující se tóny, písně vystavěny na principu zvolání a odpovědi , někdy jen rytmizované mluvení / dnes rap /, při zpěvu vykřikovali, šeptali, vrčeli, chrčeli, atd. ideál krásného zpěvu byl jiný než u Evropanů, u černochů byla důležitá osobitost

spirituály a blues Afričané se přizpůsobovali životu v Americe, ale nesměli hrát na bicí nástroje – strach bělochů z dorozumívání jako v Africe mohli ale zpívat – první písně byly ukolébavky, pracovní písně a hlavně spirituály - duchovní – náboženské - sborové písně amerických černochů, v nich se často střídal sólista a sbor jako při bohoslužbách v kostele, mají biblické náměty zazpíváme si Starý příběh a Starou archu blues – vyvinulo se asi z halekaček v době otroctví, doba hlavního rozvoje je až po zrušení otroctví, jsou to písně světské, pomalé a smutné – o těžkém životě černochů

banjo a ragtime písně inspirované blues se objevovaly v kabaretech a ve varieté – běloši s načerněnými tvářemi jako parodie – minstrelská představení, v orchestrech hraje důležitou úlohu banjo, které melodii ostře rytmizovalo a nepravidelně frázovalo, akcentovalo – tzv. synkopovalo v minstrelských představeních se často zpívaly písně S.C. Fostera / Zuzana / – považujeme je za základ americké populární hudby styl hry na banjo převzali klavíristé – ragtime - kde levá ruka hraje pravidelný rytmus a pravá ho rytmicky drobí – černošský autor Scott Joplin

konec 19. století1 ragtime se hrál nejvíce v Chicagu a Saint Louis v 90. letech 19. století, vyžadoval důkladné vyškolení a vzdělání ragtime převzaly i orchestry – tzv. synkopické přelom 19. a 20. století – černoši se dostávají do velkých měst a seznamují se tam s dechovkou a vojenskými kapelami – z kombinace ragtimu a dechovky vzniká pochodový jazz / Když svatí pochodují / pochodový jazz začal plnit funkci taneční hudby kapely hrály ve složení: trubka/kornet/, klarinet, trombon, bicí, suzafon a banjo

klasický jazz později do kapel přibyl kontrabas, kytara a piano – to byly kapely klasického jazzu nejvýznamnější osobností jazzu – Louis Armstrong ( 1900 – 1971 )- hráč na trubku/kornet/, zpěvák, obohatil jazz o scat/sket/ po r. 1917 hudebníci na parnících na řece Mississippi, centrem se po New Orleans stává zase Chicago běloši napodobují černošský jazz – dixieland je bělošská kapela hrající klasický jazz