Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK 10. 4. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
D) Produkční a nákladová funkce
Význam informací v podnikání
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Geo-informační systémy
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Vybrané metody analýzy
MARKETINGOVÝ MIX.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Životní cyklus výrobku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
V.Prosperita organizace
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Název společnosti Obchodní plán.
Marketingový systém řízení
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
Zavádění informačních systémů
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK 10. 4. 2014

Klasický marketingový mix

Služby, vlastnosti služeb, služby na podporu výrobků Richard Dow: Čtyři „L“ MKT služeb: Lidé, lidé, lidé a lidé

Povaha a třídění služeb Služba je činnost, kterou může jedna strana nabízet druhé, je naprosto nehmatatelná a nevytvoří žádné nabyté vlastnictví. Její realizace může, ale nemusí být spojena s fyzickým výrobkem. Firmy se mohou pohybovat v rozsahu od výrobku až ke službě 1. Pouze hmatatelné zboží 2. Hmatatelné zboží s doprovodnými službami 3. Důležitá služba s doprovodnými výrobky a službami 4. Pouze služba

Kontinuita hodnocení produktů

Vlastnosti služeb 1. Nehmatatelnost 2. Nedělitelnost 3. Proměnlivost   2. Nedělitelnost Vytvářeny a spotřebovávány současně 3. Proměnlivost Kdo službu poskytuje, kdy a kde 4. Pomíjivost Nelze skladovat Obr. Toto je novinka – glóbus pro ty, kteří již vědí, kam pojedou na příští dovolenou.

Tři typy MKT služeb

Marketingový mix služeb Produkt Místo Marketingová komunikace Cena Lidé Materiální prostředí Procesy, programy Partnerství

Typy strategií služeb A/ Transakční marketing B/ Marketing vztahů Orientace na jednorázový prodej. ·Orientace na vlastnosti výrobku. ·  Krátkodobý časový horizont. Malý důraz na službu zákazníkovi. ·Omezená odpovědnost vůči zákazníkovi. · Úsporný kontakt se zákazníkem · Kvalita je především záležitostí výroby. B/ Marketing vztahů  Důraz na udržení zákazníka. ·  Orientace na užitek produktu. ·  Dlouhodobý časový horizont. · Velký důraz na službu zákazníkovi. · Vysoká odpovědnost vůči zákazníkovi. Intenzívní kontakt se zákazníkem. Kvalita je předmětem zájmu všech oblastí.

Kvalita služeb V průmyslu přináší řízení kvality růst produktivity snižováním počtů zmetků a nákladů na výrobu.Ve službách se produktivita vyjadřuje v termínu uspokojování zákazníka, a tudíž se měří růstem prodeje.

Prvky k dosažení kvality služeb 1. Strategická koncepce. 2. Trvalá snaha vrcholového vedení o dosahování kvality. 3. Používání vysokých standardů. 4. Systémy pro sledování kvality služeb. 5. Systémy pro uspokojování nespokojených zákazníků. 6. Stejně dobré uspokojování zaměstnanců a zákazníků.

Hlavní zásady kvality služeb: Jen zákazník posuzuje kvalitu služeb Je to zákazník, kdo hodnotí úroveň kvality služeb a požaduje neustále kvalitnější služby Nabídka služeb musí být formulována podnikem Podnik musí „řídit“ očekávání zákazníků Transformovat kvalitu nabízených služeb do norem kvality 6. Pevná disciplína a neustálé úsilí musí vést k vyhledávání chyb

Rozpory neúspěšné dodávky služeb 1. Rozpor mezi očekáváním spotřebitele a vnímáním managementu. 2. Rozpor mezi vnímáním managementu a specifikací služeb (nejasná specifikace). 3. Rozpor mezi specifikací služeb a jejich poskytováním (úroveň personálu). 4. Rozpor mezi poskytovanou službou a vnější komunikací (rozpor mezi prospektem a skutečností). 5. Rozpor mezi vnímanou a očekávanou službou.

Tvorba a třídění nápadů pro zvýšení kvality služeb Tvorba nápadů: od zákazníků Výzkumníci a ostatní zaměstnanci konkurence - benchmarking prodejní zástupci a zprostředkovatelé vrcholový management   Třídění nápadů: Systém hodnocení nápadů

Přechod zákazníka k jiné firmě

Plánování strategie pro trvalou konkurenční výhodu (Jack a Suzy Welchovi) 1/5 1. Situace na konkurenčním hřišti Konkurenti v odvětví (malí, velcí, noví, staří) Jejich a naše podíly na globální (jednotlivém) trhu Jejich výhody a slabiny Kdo jsou hlavní zákazníci

2. Konkurenční prostředí Plánování strategie pro trvalou konkurenční výhodu (Jack a Suzy Welchovi) 2/5 2. Konkurenční prostředí Co každý konkurent udělal loni, aby změnil konkurenční hřiště? Kdo z konkurentů přišel s produkty, technologiemi nebo distr. kanály, které mění pravidla hry? Noví konkurenti loni a s čím přišli?

Plánování strategie pro trvalou konkurenční výhodu (Jack a Suzy Welchovi) 3/5 3. O co jsme usilovali Co jsme udělali loni, abychom změnili konkurenční prostředí Ztratili jsme některou konkurenční výhodu (skvělý prodejce, speciální produkt či technologii)

Plánování strategie pro trvalou konkurenční výhodu (Jack a Suzy Welchovi) 4/5 4. Umění vidět za roh Z čeho máte obavy v příštím roce? Co mohou udělat vaši konkurenti S jakým technologiemi či produkty, která by mohla změnit pravidla hry mohou přijít konkurenti Které fúze nebo akvizice v odvětví vám mohou uškodit

5. Co podniknout k dosažení úspěchu Plánování strategie pro trvalou konkurenční výhodu (Jack a Suzy Welchovi) 5/5 5. Co podniknout k dosažení úspěchu Čím můžete změnit konkurenční hřiště – akvizice, nový produkt, globalizace Co udělat, aby vaši zákazníci byli loajálnější než dosud a víc než k někomu jinému

Přeji pěkný konec týdne