CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
MARKETING A MANAGEMENT
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
CK – činnosti touroperátora
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
MARKETINGOVÝ MIX.
Koncepce marketingového řízení
Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Ceny potravin a český spotřebitel Strategie českého zemědělství a potravinářství do roku 2020 Soběstačnost ve.
Cena a náklady.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Marketingový mix Produkt.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Zadání případové studie
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Petr Machala. * podstatný - hospodářský růst = růst HDP * je to celková peněžní hodnota toku statků a služeb vytvořená za 1 rok * v mezinárodním srovnání.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Model struktury strategického managementu
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Zemědělci a potravináři se ode dna musejí odrážet společně
Stanovení ceny v marketingu
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU

cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena a cenová politika externí faktory makro: Regulace trhu - kontrola, daně Směnné kurzy Inflace Ekonomika … cenová tvorba NÍZKÁ CENA podnik nemůže tvořit zisk náklady ceny konkurence a hodnota další externí a vnímaná interní faktory zákazníky VYSOKÁ CENA bude poptávka? + distribuční kanál

Další faktory PRODUKT Fáze ŽCP Pozice v produktové řadě Charakteristiky produktu Umístění (positioning) produktu Nákladová struktura (výroba, zkušenostní efekty…) TRH potřeby a požadavky zákazníka + představy schopnost a ochota platit konkurence (síle, strategie, síly a slabé stránky, nákladová struktura, nabídka – struktura) šedý trh povaha a struktura trhu a poptávky ostatní faktory (SLEPT + kulturní)

CENA JAKO KOMUNIKÁTOR HODNOTY hodnota = užitky/náklady anebo hodnota = základní řešení + přidané služby/cena + náklady vztahu užitky – funkční a emocionální náklady – peněžní, časové, energetické, psychické hodnota – produktu, služeb, personálu a image podil-bydleni /ekonomika.asp?c=A070313_192304_ekonomika_ost /automoto.asp?c=A070402_181610_automoto_fdv /motorky.asp?c=A080218_122602_motorky_fdv ka_pav /ekonomika.asp?c=A061212_643580_ekonomika_str /ekonomika.asp?c=A061124_165806_ekonomika_str podil-bydleni /ekonomika.asp?c=A070313_192304_ekonomika_ost /automoto.asp?c=A070402_181610_automoto_fdv /motorky.asp?c=A080218_122602_motorky_fdv ka_pav /ekonomika.asp?c=A061212_643580_ekonomika_str /ekonomika.asp?c=A061124_165806_ekonomika_str

CENA A EU cenová regulace výrobků a služeb /p_zahranici.asp?c=A090426_101405_p_zahranici_wag /p_zahranici.asp?c=A090426_101405_p_zahranici_wag Irsko, Francie, Itálie, Belgie, Rakousko – min. cena cigaret, bydlení – Rakousko, Dánsko, Francie… unie.aspx unie.aspx (skrytý) dumping anebo podpora domácím producentům… daňové zatížení (daň z přidané hodnoty) a produkty zařazené v daných sazbách (ČR – plenky, stavebnictví, kafe, čaj, čokoláda……) a spotřební daně, resp. další daně (regionální, lokální apod.) DPH v EU: spotřební daně – v EU stanoveny jednotné minimální sazby spotřební daň ve Francii daně v EU rozdílné místní výrobní náklady – transferové ceny změny kurzů – domácí měna/euro/jiná měna CENA A PARALELNÍ DOVOZ