Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Strategie dopravy MD ČR
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Doprava. O čem tato lekce bude: o ukazatelích charakterizujících dopravu, o dopravní politice ČR.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Příprava nové dopravní politiky ČR
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Projekty EOC v ČR v období
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Informace o 7. ministerské konferenci procesu Evropské.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Energetická budoucnost Moravskoslezského kraje s novou jadernou elektrárnou nebo bez ní? Ing. Pavel Bartoš viceprezident MSEK.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Strategická průmyslová zóna Holešov Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínský kraj.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Ing. Pavel Šolc Náměstek ministra průmyslu a obchodu PREZENTACE WORLD ENERGY OUTLOOK Prezentace World Energy Outlook 2014 Čtvrtek ,
Fakulta managementu a ekonomiky
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Dopravní politika ČR pro léta
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Silnice nebo železnice
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 20. listopadu 2012, Praha Pohled hospodářských a sociálních.
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
EVROPSKÁ DOPRAVNÍ POLITIKA
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Strategická průmyslová zóna Holešov. lokalita v srdci Evropy.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální politika EU v období
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Transkript prezentace:

Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy

2 Základy konkurenceschopnosti  Nezbytná podpora infrastruktury  Dopravní  Energetická  Informačních a komunikačních technologií Instituce Začle- ňování Integrovan ý rozvoj území Infra struktura Konkurenceschopnost Vzdělá vání Inovac e a V+V Podnik ání Trh práce

3 Infrastruktura  Ekonomika nemůže fungovat bez pohybu věcí a dopravy  Přeprava surovin  Subdodávky komponent  Distribuce výrobků  Pohyb pracovní síly  Infrastruktura je důležitým faktorem pro:  Konkurenceschopnost  Soudržnost

4 Infrastruktura  Zprostředkovaný vliv na konkurenceschopnost a soudržnost - vytváří pro ně podmínky  Nutno podpořit zkvalitňováním pracovní síly a vzdělanosti a vytvořením vhodného prostředí pro investice v regionu  Synergický efekt jednotlivých druhů opatření  Atraktivnost regionů závisí na relativním srovnání se svým okolím

5 Dopravní infrastruktura  Všechny regiony dostupné, avšak s rozdílnou kvalitou  ČR zaostává za E-15  Evropská dopravní politika a Politika TEN-T → nezbytné rozvíjet multimodální DI  Zajistit kvalitní síť silniční i železniční infrastruktury a dostupnost na letiště pro všechny regiony

6 Síť TEN-T  Zajistit multimodální propojení do sousedních států na síti TEN-T  Základní síť (core network) – přepravní proudy v rámci Evropy  Globální síť (comprehensive network) – napojení regionů  Chybějící spojení:  Horní Rakousko – SD i ŽD  Bavorsko - ŽD  Sasko – D8 + ŽD  Západní Polsko – SD i ŽD  Severní Slovensko – SD

7 Silniční infrastruktura – základní a globální síť (návrh)

8 Silniční infrastruktura – základní síť (současný stav realizace)  Chybí kvalitní silniční spojení do Jihočeského kraje  Nutné dobudovat R35 z HK do Olomouce – odlehčení D1  Problematické parametry silnic 1.třídy - intravilány

9 Železniční infrastruktura základní a globální síť (návrh)

10 Železniční infrastruktura - základní síť (současný stav realizace)  VRT – střednědobý výhled  Drážďany – Praha – Brno – Vídeň/Bratislava  Vídeň – Brno – Ostrava – Varšava  Mnichov – Praha – Vratislav – Lodž – Varšava  Napojení letiště Praha - Ruzyně

11 Vodní doprava  Zajistit spolehlivost Labsko-vltavské vodní cesty

12 Infrastruktura  Nutná podpora moderních technologií → Mezinárodní interoperabilita → Zvýšení bezpečnosti a ekonomie provozu → Lepší služby  Rozvoj a dostupnost vysokorychlostního internetu  Rozvoj eGovernmentu  Energetika  Zajistit přístup k dostatečnému množství surovin a energie  Diverzifikace zdrojů, přepravních cest  Zajistit spolehlivou, kapacitně dostatečnou technickou infrastrukturu

13 Děkuji za pozornost Ing. Lukáš Hampl