Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Hospodářské cykly a ekonomický růst
7 Nezaměstnanost.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Trestní odpovědnost právnických osob Zákon č.418/2011 Sb., O trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim (6 částí, 48 paragrafů)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
MAKROEKONOMIE – 2. část Autor: Ing. Vladimír Havlík.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Agregátní poptávka a nabídka
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
Agregátní poptávka a nabídka Martina Hedvičáková
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Phillipsova křivka Opakování Martina Hedvičáková
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Firma a hospodářská politika. Souvislosti.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Hospodářské cykly a ekonomický růst
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Petr Musil Blok č. 4 – SR a LR rovnováha ekonomiky
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Agregátní poptávka a agregátní nabídka
Ministerstva Zprostředkující agentury Poskytovatelé vzdělávání a kvalifikace Podnikání, obchod a zaměstnanost Forfás FÁS Skillnets Enterprise Ireland IDA.
Slide 0 Organizace. slide 1 Makroekonomie II Tomáš Paleta Katedra ekonomie
1 2. Růst a cykly. 2 GDP per capita*, Table 3.01(a) Sources: See p. 47 of text Western Europe7711,2044,57919,256 China600.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
1 Růst, cykly a konvergence. 2 GDP per capita*, Table 3.01(a) Sources: See p. 47 of text Western Europe7711,2044,57919,256.
2. Ekonomický růst a hospodářské cykly
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Koncepční přístupy k hospodářské politice
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Transkript prezentace:

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiáluKlíčová aktivita III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiáluDUM č. 7. – Modely ekonomického růstu AutorIng. Kateřina Smejkalová Tematická oblastMakroekonomie AnotaceDUM je určen pro výklad učiva předmětu Makroekonomie jako příprava na maturitu, dále jako podklad pro výuku makroekonomie v prvním ročníku RočníkRočníky 4., 1. a dále dle potřeby jako výchozí /doplňující při výkladu v ročníku 2. a 3. Datum tvorbyProsinec 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

MODELY EKONOMICKÉHO RŮSTU

Ekonomický růst  = růst potenciálního produktu „Y*“ v čase  = trend  Důvody růstu:  - růst množství výrobních vstupů (výrobních faktorů)  - růst produktivity VF – organizace, inovace, technologický vývoj, apod.

Předpoklady modelů ekonomického růstu Konstantní (neměnná, stálá) cenová hladina Dvousektorová ekonomika (zapojeny domácnosti a firmy; neuvažujeme stát a zahraničí) Ekonomika se nachází v rovnováze agregátní poptávky (AD) a nabídky (AS) Míra nezaměstnanosti odpovídá přirozené míře nezaměstnanosti

Modely ekonomického růstu Modely hospodářského růstu Produkční funkce Cobb-Douglasova produkční funkce Solowův model Teorie endogenního růstu Teorie nulového růstu Teorie trvale udržitelného rozvoje

1. Produkční funkce

 Zvýšení množství a produktivity VF vede ke zvýšení produktu, k ekonomickému růstu  Odhady uvádějí, že růst výstupů je z 80% důsledkem technického pokroku a z 20% důsledkem alokace zdrojů  Zpomalení růstu je důsledkem zhoršení věkové a kvalifikační struktury obyvatel, zvýšení vládních intervencí, růstu cen ropy, poklesu inovací, apod.

2. Cobb – Douglasova produkční funkce

3. Solowův model  Studuje, jak se ekonomika v čase vyvíjí  Model zaměřený na růst produktu na osobu = růst průměrné produktivity práce  Není tedy zaměřen na celkový růst produktu (důchodu)  Solowův model graficky: 

4. Teorie endogenního růstu  Rozšířený Solowův model  Na tempo růstu působí hospodářská politika a chování jednotlivých subjektů hospodářství  Znamená to tedy, že nepůsobí POUZE množství a produktivita VF

5.Teorie nulového růstu  Rychlý ekonomický růst  Růst obyvatelstva naráží na problém omezenosti přírodních zdrojů  Po čase začínají působit limity růstu:  Vyčerpanost půdy  Nedostatek surovin a paliv  Neschopnost přírody absorbovat znečištění

6. Teorie trvale udržitelného rozvoje  Trvale udržitelný rozvoj = rozvoj uspokojující potřeby současné generace s ohledem na potřeby generace budoucí U obnovitelných zdrojů (př. lesy) zachovat jejich regenerační fci U neobnovitelných zdrojů nahradit alternativními zdroji, technologickým pokrokem Důraz na ekologickou zodpovědnost a environmentální přístup Efektivní hospodaření se zdroji; omezit plýtvání při výrobě, apod.

Ekonomický rozvoj

Závěrečné shrnutí, cvičení:  1. Vytvořte pracovní list na probrané téma – „Modely ekonomického růstu“  Rozsah alespoň 3 A4, atraktivní, využití praktických příkladů.  2. Vytvořte myšlenkovou mapu k probrané tématice, doplňte o zajímavé výstřižky z odborného tisku.

Použité zdroje:  Makroekonomie: moderní přístup. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007, 514 s. ISBN  PAVELKA, Tomáš. Makroekonomie: základní kurz. Vyd. 3. Slaný: Melandrium, 2007, 278 s. ISBN  Vlastní poznámky a materiály získané studiem FM VSE v Praze  prednaska-solowuv-model-ekonomickeho.html prednaska-solowuv-model-ekonomickeho.html