Vzdělávání jako nástroj

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
AKREDITOVANÉ ŠKOLICÍ STŘEDISKO ČLEN ASOCIACE VDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH TRADICE OD ROKU 1991 Zdeněk Mašín Microsoft Gold Certified Partner Akreditované.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Pracovněprávní vztahy v organizaci
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Hodnocení škol a školských zařízení
Analýza a popis pracovního místa
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Ekonomika informačních systémů
Systém řízení procesu vzdělávání
Podniková ekonomika Personální činnost.
Předmět: Řízení podniku 1
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Podniková škola on-line a outsourcing vzdělávání Vzdělávání v období snižování nákladů Ing. Jiří Laciga, CSc.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Aneb proč to dělat složitě, když to jde jednoduše S Datronem proti proudu.
Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
KONFERENCE Vzdělávání v období snižování nákladů Eva ŽILAYOVÁ Hotel Josef, Praha 5. května 2004 CO ŠKOLIT.
Nové formy vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Personální plán pro podnikatelský plán
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Marketingový plán podniku
Didaktické prostředky
Digitální učební materiál
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Management a řízení hotelu
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Vzdělávání jako nástroj úspěchu Jiří Laciga CCA Group a.s.

Obsah: Co je úspěch Vzdělávání ve spirále vývoje Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání Zkušenosti, case-study

Co je úspěch Věřím, že firemní úspěch je vždy spojen s osobním úspěchem. Úspěch je dosažení osobních cílů. Pokud jsou však cíle nad mé možnosti a schopnosti, musím jich dosáhnout s pomocí druhých, tj. např. firmy a jejích pracovníků.

Co je úspěch Otázku dosažení úspěchu lze tedy hrubě zjednodušit na otázku získávání vlivu na druhé. Jaké máme základní možnosti: Síla a diktát Peníze Přesvědčování a jiné měkké motivační nástroje Ke všem těmto možnostem je však předpokladem splnění podmínky nutné: Ti druzí, kteří mi mají pomoci, musí vědět a umět to, co potřebují k výkonu a tedy dosažení mých cílů.

Co je úspěch Moje analýza úspěchu a neúspěchu spočívá v následujících tezích: Úspěch založený na výjimečnosti myšlenky je velmi řídký, je mnohem řidší, než se zdá z publicity těchto případů. Častější, i když méně populární, je úspěch založený na dobře vybrané myšlence, která však už bývá obecně dosažitelná. Co pak tedy odlišuje úspěšné od neúspěšných? Umět realizovat zvolenou ideu, což znamená: Schopnost získat vliv na druhé. Splnit podmínku nutnou, tj. zajistit, aby ti druzí uměli vykonat to, co potřebuji k dosažení cíle. Podle mne, je právě podcenění této podmínky častou a skrytou příčinou neúspěchu.

Vzdělávání ve spirále vývoje Spirála vývoje Kritické místo úspěchu Data Moudrost, inovace změna Zkušenosti Vybraná idea Intelektuální vlastnictví Znalosti Exekutiva Hodnocení Informace Útvary vzdělávání

Vzdělávání ve spirále vývoje Závěr 1: Útvary vzdělávání velmi dobře podporují výuku pro výkon standardních činností. Lektor musí obvykle být vybaven zkušeností z praxe, aby byl důvěryhodný. Závěr 2: Útvary vzdělávání jsou pro prosazení inovací a nových idejí vždy nejméně o jedno kolo pozadu.

Vzdělávání ve spirále vývoje Řešení: Použijme pro vzdělávání moderní rychlé nástroje prosazení inovací a myšlenek. Které to jsou?

Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání E-learning - vyučování pomocí informačních technologií. Různé úrovně: Postupy, procedury, směrnice, učebnice s výkladem a navigací s testy nebo bez testů Video a multimediální kurzy Kombinované: text + multimediální presentace + výuka aplikace Kombinované s testy a návraty z testu do výuky dle potřeby LMS - Learning Management Systems - řízení vzdělávacích procesů Cíle: Plánovat prosazení myšlenek a rozvoj potřebných dovedností. Řídit a administrovat vzdělávací akce - kombinovaně klasické vzdělávání s e-learningem Kontrolovat účinnost, testovat a poskytovat vyhodnocení. Zajistit technicky jednoduše přístupy k e-kursům, resp. k jeho částem. Vazba na katalog funkcí a kvalifikačních předpokladů

Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání Dvě oblasti využití e-learningových kursů: Povinné opakované kurzy, vychází z legislativy (požární ochrana, školení řidičů…..) Specializované kurzy nové nástupy, speciální dovednosti daného podniku, interní pravidla a směrnice, … Nové ideje, strategie, postupy,….(zajištění úspěchu)

Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání Co dosud byly překážky využití e-learningu? Technické překážky dosud vytvářené kurzy jsou příliš velké na jednoduchou manipulaci a masivní distribuci prostřednictvím internetu přístup ke kurzům nebývá jednoduchý student nemívá přesný plán, co se má učit Ekonomické překážky Výroba kurzů trvá dlouho a je drahá, neboť je musí vytvářet specialisté, nikoli autoři obsahu. Psychologické překážky konservativismus poskytovatelů, kteří provádí negativní marketing výrokem „Bez osobního kontaktu s učitelem a mezi studenty to nejde“. studenti dosud si raději jdou „odpočinout“ na školení bez ohledu na ekonomiku – cenu za získané vědomosti dosud se nedoceňuje rozdíl mezi slyšet – vědět – umět a dělat

Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání RAMSES Course Designer (RCD) E-kurz může vytvářet přímo autor obsahu. Postačuje mu znalost ovládání MS Wordu. Není-li obsah příliš komplikovaný, může e-kurz z příručky, učebnice, Power Pointové prezentace, směrnice, pracovního postupu vytvořit případně i jiná osoba rozumějící textu a ovládající Word. Kurzy jsou přetransformovány do e-learningové podoby v hodinách. Vytvořené kurzy je možné provozovat v prostředí internetu. Cena za e-kurz v rozsahu 20-50 stránek se pohybuje v desítkách tisíc. Toto je cena, která konkuruje realizaci klasického školení, opakovatelnost však vysoce násobí efektivitu. Vytvořené kurzy jsou soubory srovnatelné velikosti jako dokument z MS Wordu a Power Pointu.

Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání Zodpovědnost za vzdělání – nikoli vzdělávání Kdo je v podniku zodpovědný za to, že zaměstnanec umí to, co má umět? zaměstnanec vedení podniku (ředitel, vedoucí útvarů) personální oddělení specializovaný pracovník (vedoucí podnikové školy) Kdo je zodpovědný za realizaci vzdělávacího procesu včetně skutečného výsledku, tj. že se zaměstnanec opravdu naučil to, co se učil? Nikoli za to, že se učil. Je rozdíl mezi slyšet  vědět  umět  používat

Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání RAMSES Akademie řeší některé psychologické překážky: Zvyšuje odpovědnost vedení, zejména přímých nadřízených. Jelikož odborné, koncepční a operativní záležitosti obvykle u vedoucích pracovníků zatlačí vzdělávání podřízených na nižší příčku priorit, RAMSES Akademie dává vedoucím pracovníkům efektivní nástroj. Zajištění kombinace klasického a e-learningového vzdělávání významně posouvá efekt vzdělávání od slyšet k vědět a případně umět. Kontrola procesu a výsledku vzdělávacího procesu zvyšuje „odhodlání“ studentů dosáhnout výsledku, lze zapojit soutěživost. Bič: lze zajistit, že uživatel se nemůže pracovat se systémem dříve, než se naučí denní dávku vědomostí.

RAMSES Akademie - schéma Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání RAMSES Akademie - schéma Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice Funkce zaměstnance Evidence a vyhodnocení výsledků Potřebné dovednosti Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Katalog školení a e-kurzů, intraweb, směrnice a pokyny, … E-learningové kurzy Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Vlastní kurzy Náklady a ceny Na rozdíl od jiných známých LMS, RAMSES Akademie pokrývá klasické vzdělávání i e-learning

Nástroje zefektivnění, řízení a kontroly vzdělávání Vybrané prvky RAMSES-Akademie Seznam uživatelů Výpis podřízených osob Katalog všech vzdělávacích akcí (e-kurzy, klasická školení) Řízení přístupu k obsahu e-kurzů Detail znalosti a dovednosti Plán akcí k realizaci Osobní studijní plán pracovníka Účast na akci + hodnocení akce

CCA Group a.s. - zkušenosti Založení společnosti v roce 1991 Sídlo společnosti: Škrétova 12, Praha, ČR Počet zaměstnanců: 105 Základní kapitál: CCA 64 mil. Kč EPe 23 mil. Kč CCA Benelux 31 tis. € Expert & Partner Engineering CCA Group a.s. Praha, Plzeň, Brno CCA Benelux S.A. CCA Group Bratislava

CCA Group a.s. - zkušenosti Produkty CCA RAMSES Course Designer RAMSES Akademie RAMSES ERP, informační systém pro podniky Datové sklady, systémy pro podporu rozhodování Webová řešení na platformě „Oracle Portal“ RAMSES řešení pro organizace státní správy Portál Miesto.sk, nejnavštěvovanější slovenský portál Vývoj software na zakázku a internetových aplikací SkolaOnLine: Portál – pro základní a střední školy Žákovská – informace pro rodiče na webu Katedra – IS pro školy

CCA Group a.s. - zkušenosti Jaké máme vlastní zkušenosti: V při tvorbě software je kvalita práce průběžně těžko měřitelná, projeví se až na konci spokojeností zákazníka. Jaké jsou možnosti ovlivňování kvality? Jedinou možností je nastavení motivace pracovníků. Co je hlavním motivačním faktorem intelektuálně pracujících pracovníků, pokud samozřejmě dostávají plat bezpečně zajišťující jejich běžný život? Hlavní motivací je osobní rozvoj a práce s moderními technologiemi. Důraz musí být položen na vzdělávání.

CCA Group a.s. - zkušenosti Jaké máme vlastní zkušenosti: Přidělili jsme vedoucím pracovníkům rozpočty – finanční i časový – na rozvoj pracovníků střediska. Co se stalo? Vůbec rozpočty nevyčerpali. Starost o rozvoj pracovníků je činnost, na kterou jim nezbývá energie. Jde vždycky odložit.

CCA Group a.s. - zkušenosti Jaké máme vlastní zkušenosti: Řešení? Vytvořili jsme vzdělávací útvar pověřený realizací vzdělávání dle požadavků vedení. Zavedli jsme Learning Management Systém. Protože jsme softwarová firma, vytvořili jsme jej sami v nejmodernější možné technologii. Vytvořili jsme si nástroj na rychlé vytváření kursů

CCA Group a.s. - zkušenosti Jaké máme další zkušenosti: Zaměstnanec se „chce“ učit, ale na školení zjistí, že je to dřina, cítí se nepříjemně a následně má raději neodkladné pracovní úkoly. Tj. ve slově „chce“ chybí odhodlání. Personalista často zorganizuje školení, zaeviduje provedení, založí certifikát a má splněno. Zajistil, že zaměstnanci slyšeli. Ředitel a vedoucí mají pocit, že vzdělání mají „zmáknuté“, tj. že školí, ale posun ve znalostech lidí stejně nenastane.

? Děkuji za pozornost Jiri.Laciga@cca.cz