Pozorně si přečtěte povídku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRÁZDNINY Pozorně si přečtěte povídku a najděte 5 věcí, které se nemohly stát.
Advertisements

PŘÍDAVNÁ JMÉNA. PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIDÁVAJÍ se k podstatným jménům, proto jsou PŘÍDAVNÁ. Na přídavná jména se ptáme otázkami JAKÝ? KTERÝ? ČÍ? PŘIDÁVAJÍ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Antarktida.
65.1 Potok, řeka, rybník - zásobník
Nejprve si Přečtěte pozorně text
CH Chvojka- tak se říkalo větvičce z jedle anebo její uříznuté špičce. Za časů našich prababiček visela u stropu nad kuchyňským stolem. Byla ozdobena.
Alena ráda jezdí vlakem. Vždycky říká, že je to daleko lepší, než cestovat autobusem. Ve vlaku může člověk zažít hodně zajímavých věcí pak je na co vzpomínat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
 Předložky se spojují s podstatnými jmény.  Označujeme je číslem 7.  Píšeme je odděleně, ale čteme je dohromady.
Byliny – rozdělení podle místa výskytu I. část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Strojírenská technologie Tematická oblast:
Slunce, souhvězdí, galaxie
RYBÁŘ Velkým městem protéká řeka. Jmenuje se Bělá. Proč Bělá? To proto, že je plná zelených ryb. Ryby v řece plavou, skáčou a potápějí se, jak je to.
POUŤ Jana bydlí v malé vesnici, kde se většinou nic mimořádného neděje. Dnes je ale všechno jinak. Je sobota a přijela pouť. Maringotky zaparkovaly.
ZÁJMENA Zájmena nahrazují podstatná nebo přídavná jména. Zájmena používáme místo podstatných nebo přídavných jmen. Zájmena používáme za jména, proto to.
SPORTOVÁNÍ Pavel byl docela obyčejný kluk. Vyrůstal u svých rodičů se třemi dalšími sourozenci, a když mu bylo pět let, začal chodit do školy. Ve škole.
PROCVIČOVÁNÍ SLOVNÍCH DRUHŮ Spojte slovesa s podstatnými jmény ZPÍVAT SKLÍZET PSÁT VOLAT ZALÉVAT  MOBIL  ZAHRADA  KAREL GOT  POZNÁMKA  BRAMBORY.
Název školy: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor: Mgr. Jaroslava Novotná, Název: VY_12_INOVACE_35_PŘÍRODA Téma: Zvířata.
Poznávání zvířátek ze zoologické zahrady
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.11 Téma: Přírodní podmínky ČR.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vznik živých organismů – přehled teorií Přírodopis 9 Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: říjen 2012 EU – peníze.
Olympijské hry jsou vždycky velkou událostí na celém světě. Slyšíme o nich v rozhlase, vidíme záběry v televizi, čteme o všem, co se každý den událo v.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3316_PR7 Dravci a sovy
Rozmanitost podmínek života na zemi
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZIMNÍ SPÁČI Zimním spánkem zvířata řeší nedostatek potravy. Podobně se chovají i tvorové ve stepích a polopouštích, kteří upadají do spánku po dobu největšího.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
SLOVESA Slovesa nám vyjadřují DĚJ. Co mohou dělat osoby, zvířata a věci. Ptáme se na ně otázkou: „CO DĚLÁ….?“ Označujeme je číslem 5. U sloves určujeme.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
 POZORNĚ SI PŘEČTĚTE NÁSLEDUJÍCÍ TEXT  Hlavní město České republiky Praha patří mezi nejkrásnější města světa. Proto jsou její ulice stále plné domácích.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Komunikační porty a síťová rozhraní.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.55 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Kolem vodiče s proudem. * Kolem vodiče, kterým protéká elektrický proud, je magnetické pole. Na tento fakt přišel Hans Christian Ørsted, který zpozoroval.
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
Přečtěte si text a najděte 5 věcí, které se nemohly stát NÁVŠTĚVA.
Advent máme, svíce plane…
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Plazi pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_17.
Poznávání listnatých a jehličnatých stromů
Č ástice stojí v ě tšinou na za č átku v ě ty. Vyjad ř ují p ř ání, zvolání nebo výzvu. Ozna č ujeme je č íslem 9. ČÁSTICE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Portugalsko III2-Z7-III-04
MODRÉMOŘEPÍSEKSŮLN ÁMOŘNÍKSI BOTYZUL. DONOCISIDLOUHOZPÍV ALDRUHÝDENPAKDLOU ZEZÍVAL. ROZLUŠTÍTE DVĚ TAJEMNÉ TABULE? URČETE SLOVNÍ DRUHY.
Jenda jezdí moc rád k tetě a strýčkovi na návštěvu do malé vesnice, která se jmenuje Lhota. Je to nedaleko od jeho domova. Pěšky tam ale dojít nejde,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Pozorně si přečtěte text
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
Zoologická zahrada je místo, které můžeme navštívit v každou roční dobu, každý všední den, v sobotu i v neděli. Pokaždé tam je na co se dívat. Martin.
Elektronická učebnice - II
Opakování slovních druhů. Opakování slovních druhů.
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY VY_32_INOVACE_15.
CIRKUS PŘEČTĚTE SI POZORNĚ POVÍDKU. Ráno na zelené louce za městem ještě nic nebylo. Rostla tam jen tráva, kterou nikdo nesekal. Když ale šel Jirka.
CITOSLOVCE Vyjadřují city, nálady, výzvy nebo hlasy a zvuky lidí, zvířat a věcí. Označujeme je číslem 10.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Houby – opakování 8. třída
Rostliny kvetoucí na jaře
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_28.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Transkript prezentace:

Pozorně si přečtěte povídku NA PASECE

Paseka je místo v lese, kde roste tráva a jiné rostliny, kde žije také hmyz a různá zvířata. Je to místo, kam můžeme jít každý den po celý rok. Pokaždé tu uvidíme něco jiného a zajímavého. Jen se musíme umět dobře dívat. Hodně živo je na pasece od jara do podzimu. Často už v říjnu se paseka zazelená a objeví se první rostlinky. Bývají to sasanky a petrklíče. Později se objeví různé červené pampelišky. V létě pak modré zvonky nebo bílé kopretiny. Když neděláme velký hluk, zahlédneme i zvířátka…

Tak třeba uvidíme myšici- to je malá myš hnědé barvy, která rychle pobíhá po pasece a hledá něco k snědku. Na kameni uvidíme zeleno ještěrku, která se tam ráda vyhřívá na sluníčku. Teplo miluje i zmije, na kterou musíme dát velký pozor. Nemá ráda, když jí někdo vyleká. To takový ježek je přeci jen milejší, i když jeho bodlinky nepříjemně píchají. Ježci většinou ve dne spí v noci loví. Pochutnávají se na hmyzu, slimácích, žabkách i rybách.

Na paseku přicházejí srnci, jeleni, parohaté laně i malí koloušci Na paseku přicházejí srnci, jeleni, parohaté laně i malí koloušci. Ti většinou brzy ráno, aby se napásli šťavnaté trávy. Jsou to moc plachá zvířata. Sotva uslyší zvuk nebo malý pohyb, hned rychle utečou. Škoda, že paseky nejsou všude. Ten, kdo žije ve městě, musí počkat na prázdniny nebo na dovolenou, aby nějakou hezkou paseku viděl…

CO SE V PŘÍBĚHU NEMOHLO STÁT? STAŇ SE DETEKTIVEM CO SE V PŘÍBĚHU NEMOHLO STÁT?

Někdo popletl slova ve větách Opravte popletená slova. Když neděláme malý hluk, zahlédneme i zvířátka. Hodně živo je na pasece od léta do zimy. Často už v lednu se paseka zamodrá a objeví se první rostlinky. Bývají to sasanky a růže. Někdo popletl slova ve větách Opravte popletená slova.

Hledejte ve všech směrech.. V následující tabulce vyškrtávejte slova a vyjde vám jméno brouka, který se na pasece vykytuje. Hledejte ve všech směrech..

METODICKÝ LIST Učitel postupuje dle pokynů v prezentaci. Doporučuji předem vytisknout text, někdo pracuje u tabule, ostatní v lavici do listu. Z druhé strany mohou žáci psát další úkoly.

Citace: Text: : Dyslexie, Marie Černá, Iva Strnadová, nakl. Fragment 2006, str. 48 Úkoly: Dyslexie, Marie Černá, Iva Strnadová, nakl. Fragment 2006, str. 50, 51 Obrázky dle pořadí v DUM: Dostupné z http://lawnaide.com/wp-content/uploads/2012/06/grass-preview.jpg dne 21.11. 2012 Dostupné z http://vtm.e15.cz/files/imagecache/dust_filerenderer_normal/upload/aktuality/mys_jpg_4beb9db9a3.jpg dne 21.11. 2012 Dostupné z http://fotky.sme.sk/foto/128640/jezko?type=v&x=650&y=435 dne 21.11. 2012 4. Dostupné z http://www.buckmanager.com/media/images/2008/06/roe-doe.jpg dne 21.11. 2012 5. Dostupné z http://library.thinkquest.org/5109/ dne 21.11. 2012 6. Dostupné z http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c4/Anemone_nemorosa_001.JPG/258px-Anemone_nemorosa_001.JPG dne 21.11. 2012 7. Dostupné z http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c4/XN_Stictoleptura_rubra_00.jpg/258px-XN_Stictoleptura_rubra_00.jpg dne 21.11. 2012