Národní jazyk a jeho útvary 1.. Určete zda je užitý útvar češtiny a. spisovný b. nespisovný Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uspech v podnikani Jak uplest z hovna bic
Advertisements

Německo září – 4. října.
Život je jako cesta vlakem…
Interpretace neuměleckého textu Prostě sdělovací styl II
Jak stárnu,více si vážím ženy nad 40 let. Jen několik příkladů, proč
Odhad komunikační situace III.. Pozorně si přečtěte uvedený text: Já možná jenom jedinou věc, která mě ještě napadá nad tímto materiálem, že si pořád.
Interpretace neuměleckého textu Popis pracovního postupu II.
Kamarádi :o) :o).
Manuál dopravy vlastní x oddílová SOOB Spartak Rychnov nad Kněžnou.
BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro 
11. Jakub lstí dostává prvorozenecké požehnání
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:1.12.
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Medvídek Pú.
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
MOUDRA.
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
Čtěte pomalu a tiše!  .
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_12
Hoaxy? Neboli jak se budí panika…… Kateřina Procházková.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Funkční styly.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se vrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů rodičům.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Masarykovo gymnázium.
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
Počasí, jak se říká, „že by psa do něj nevyhnal“. Tak jsme vyrazili na výlet. Kam? No přeci do Jindřichova Hradce v tomto vánočním období se.
Vytvoříte si nějakou nádhernou tabulku. (lepší než mojí nebudete mít, tak se nikdy moc nesnažte) Celou si ji označíte... Next A kliknete na obrázek grafu.
Zeptej se sám sebe: „Mám utéct?“.
ROZVRSTVENÍ NÁRODNÍHO JAZYKA
„Opravdový přítel je ten, kdo ti nabídne ruku a dotkne se tvého srdce“
Pokoušejte je, aby utráceli a půjčovali si peníze, aby kvůli tomu v práci trávili víc a víc času, aby pracovali sedm dní v týdnu a nejméně dvanáct hodin.
Jak zahnat nudu? Autor: :D Datum: Web: Desatero proti nudě.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Praxe v Birminghamu 2015 s Erasmus+. Výběrové řízení 1. přihláška (cca 130 uchazečů) 2. zúžený výběr uchazečů (zhruba 60) 3. ústní pohovor.
M Ý M A O Č I M A TEREZA NAVRÁTILOVÁ. ANGLIE-2002/STUDIJNÍ POBYT Do Anglie jsem byla poslána (letecky) svým milovaným otcem, prostřednictvím Student Agency.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_98  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA.
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Sebevědomí Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Sebevědomí staví.
Aby nás tělo nebolelo: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu
1 Základní škola Ostrava, Kounicova 2, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – III/2 – CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu - Moderní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_04 Název materiálu Útvary.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
Jak stárnu, více si vážím žen nad 40 let. Jen několik příkladů, proč.
Les a voda Les i s vodou je důležitá pro nás, živočichy,
ROZVRSTVENÍ NÁRODNÍHO JAZYKA
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
INSTAGRAM KOLÁŽE.
Irské štěstí.
Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro 
POZNÁVÁME ZÁJMENA JEJICH JÁ ONI NAŠE KDO ? MĚ NIC TY MŮJ
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
Poznáváme tajemství skladby
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Jak stárnu, více si vážím ženy nad 40 let. Jen několik příkladů, proč
Děti jsou DAR... jak je MILOVAT ?!?
Bylo nebylo ... Před dlouhou, dlouhou dobou existoval ostrov, na kterém žily všechny pocity člověka: dobrá nálada, smutek, vědění … a kromě ostatních různých.
Prezentace jde automaticky, prosím, pusť repro 
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Myšlenka dne.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Transkript prezentace:

Národní jazyk a jeho útvary 1.

Určete zda je užitý útvar češtiny a. spisovný b. nespisovný Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele ho kóskem ozenyho a hltem vina. "Poď a nekecé, za chvilo tam bodem", povzbozoval nálado v možstvo nepsané šéf Jožin. Bel si totiž jisté, že kdebe se zastavile dřiv jak za tře dně chuze, Jaryna be je vepátrala a snum o novym ževotě be belo utrum! Ona totiž bela v króžko orientačniho běho za nélepši běhno – ta se neztratila nikdá! Ale řeče se mlovijó a voda teče... třeti den bel ten špacir dlóhé aji na Jožina a navíc jim začale docházet zásobe. "Kamarádi, meslim, že bech vám měl něco řict", začal skoro státnicke Jožin, kdež oviděl malé vršéček na řekó Moravó. Pojmenujte užitý jazykový útvar.

Označte hláskové odlišnosti pro toto nářečí typické: ý > é Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele ho kóskem ozenyho a hltem vina. "Poď a nekecé, za chvilo tam bodem", povzbozoval nálado v možstvo nepsané šéf Jožin. Bel si totiž jisté, že kdebe se zastavile dřiv jak za tře dně chuze, Jaryna be je vepátrala a snum o novym ževotě be belo utrum! Ona totiž bela v króžko orientačniho běho za nélepši běhno – ta se neztratila nikdá! Ale řeče se mlovijó a voda teče... třeti den bel ten špacir dlóhé aji na Jožina a navíc jim začale docházet zásobe. "Kamarádi, meslim, že bech vám měl něco řict", začal skoro státnicke Jožin, kdež oviděl malé vršéček na řekó Moravó.

Označte hláskové odlišnosti pro toto nářečí typické: ý > é Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele ho kóskem ozenyho a hltem vina. "Poď a nekecé, za chvilo tam bodem", povzbozoval nálado v možstvo nepsané šéf Jožin. Bel si totiž jisté, že kdebe se zastavile dřiv jak za tře dně chuze, Jaryna be je vepátrala a snum o novym ževotě be belo utrum! Ona totiž bela v króžko orientačniho běho za nélepši běhno – ta se neztratila nikdá! Ale řeče se mlovijó a voda teče... třeti den bel ten špacir dlóhé aji na Jožina a navíc jim začale docházet zásobe. "Kamarádi, meslim, že bech vám měl něco řict", začal skoro státnicke Jožin, kdež oviděl malé vršéček na řekó Moravó.

Označte hláskové odlišnosti pro toto nářečí typické: ý > é, ou > ó Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele ho kóskem ozenyho a hltem vina. "Poď a nekecé, za chvilo tam bodem", povzbozoval nálado v možstvo nepsané šéf Jožin. Bel si totiž jisté, že kdebe se zastavile dřiv jak za tře dně chuze, Jaryna be je vepátrala a snum o novym ževotě be belo utrum! Ona totiž bela v króžko orientačniho běho za nélepši běhno – ta se neztratila nikdá! Ale řeče se mlovijó a voda teče... třeti den bel ten špacir dlóhé aji na Jožina a navíc jim začale docházet zásobe. "Kamarádi, meslim, že bech vám měl něco řict", začal skoro státnicke Jožin, kdež oviděl malé vršéček na řekó Moravó.

Označte hláskové odlišnosti pro toto nářečí typické: ý > é, ou > ó Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele ho kóskem ozenyho a hltem vina. "Poď a nekecé, za chvilo tam bodem", povzbozoval nálado v možstvo nepsané šéf Jožin. Bel si totiž jisté, že kdebe se zastavile dřiv jak za tře dně chuze, Jaryna be je vepátrala a snum o novym ževotě be belo utrum! Ona totiž bela v króžko orientačniho běho za nélepši běhno – ta se neztratila nikdá! Ale řeče se mlovijó a voda teče... třeti den bel ten špacir dlóhé aji na Jožina a navíc jim začale docházet zásobe. "Kamarádi, meslim, že bech vám měl něco řict", začal skoro státnicke Jožin, kdež oviděl malé vršéček na řekó Moravó.

Označte hláskové odlišnosti pro toto nářečí typické: ý > é, ou > ó, y > e Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele ho kóskem ozenyho a hltem vina. "Poď a nekecé, za chvilo tam bodem", povzbozoval nálado v možstvo nepsané šéf Jožin. Bel si totiž jisté, že kdebe se zastavile dřiv jak za tře dně chuze, Jaryna be je vepátrala a snum o novym ževotě be belo utrum! Ona totiž bela v króžko orientačniho běho za nélepši běhno – ta se neztratila nikdá! Ale řeče se mlovijó a voda teče... třeti den bel ten špacir dlóhé aji na Jožina a navíc jim začale docházet zásobe. "Kamarádi, meslim, že bech vám měl něco řict", začal skoro státnicke Jožin, kdež oviděl malé vršéček na řekó Moravó.

Označte hláskové odlišnosti pro toto nářečí typické: ý > é, ou > ó, y > e Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele ho kóskem ozenyho a hltem vina. "Poď a nekecé, za chvilo tam bodem", povzbozoval nálado v možstvo nepsané šéf Jožin. Bel si totiž jisté, že kdebe se zastavile dřiv jak za tře dně chuze, Jaryna be je vepátrala a snum o novym ževotě be belo utrum! Ona totiž bela v króžko orientačniho běho za nélepši běhno – ta se neztratila nikdá! Ale řeče se mlovijó a voda teče... třeti den bel ten špacir dlóhé aji na Jožina a navíc jim začale docházet zásobe. "Kamarádi, meslim, že bech vám měl něco řict", začal skoro státnicke Jožin, kdež oviděl malé vršéček na řekó Moravó.

Označte i další hláskové odlišnosti: Za pul hodine ož Jora poskakoje, že chce dom, ale omlčele ho kóskem ozenyho a hltem vina. "Poď a nekecé, za chvilo tam bodem", povzbozoval nálado v možstvo nepsané šéf Jožin. Bel si totiž jisté, že kdebe se zastavile dřiv jak za tře dně chuze, Jaryna be je vepátrala a snum o novym ževotě be belo utrum! Ona totiž bela v króžko orientačniho běho za nélepši běhno – ta se neztratila nikdá! Ale řeče se mlovijó a voda teče... třeti den bel ten špacir dlóhé aji na Jožina a navíc jim začale docházet zásobe. "Kamarádi, meslim, že bech vám měl něco řict", začal skoro státnicke Jožin, kdež oviděl malé vršéček na řekó Moravó.

Určete zda je užitý útvar češtiny a. spisovný b. nespisovný :13 - Slowly Za 14 dní odjíždím na dovolenou k moři do střední Itálie. Jelikož je to už spousta let, co jsem byla naposledy u moře, nevím přesně, co vše s sebou... Stravovat se budu s přítelem svépomocí. Můžete mi poradit nějaké důležité věci (samo kromě těch běžných), které si mám určitě vzít s sebou, např. jaké základní léky, co vše s sebou na jednodenní cestu autobusem apod.? Díky. reagovat :01 - dr.Holub vezmi si sebou petrolej, svíčky, pušky, síť na motýli a slony, nůši na lávu (Vesuv), lahve na kompoty, hasák, harpunu na velryby, cedník, ešuš, klibouk a polibotky, handgranaten, halapartnu, lucernu, pršiplášť a štětku na lahve.

Určete zda je užitý útvar češtiny a. spisovný b. nespisovný :13 - Slowly Za 14 dní odjíždím na dovolenou k moři do střední Itálie. Jelikož je to už spousta let, co jsem byla naposledy u moře, nevím přesně, co vše s sebou... Stravovat se budu s přítelem svépomocí. Můžete mi poradit nějaké důležité věci (samo kromě těch běžných), které si mám určitě vzít s sebou, např. jaké základní léky, co vše s sebou na jednodenní cestu autobusem apod.? Díky. reagovat :01 - dr.Holub vezmi si sebou petrolej, svíčky, pušky, síť na motýli a slony, nůši na lávu (Vesuv), lahve na kompoty, hasák, harpunu na velryby, cedník, ešuš, klibouk a polibotky, handgranaten, halapartnu, lucernu, pršiplášť a štětku na lahve.

Ozn ačte v nespisovném projevu prostředky obecné češtiny, nářečí :13 - Slowly Za 14 dní odjíždím na dovolenou k moři do střední Itálie. Jelikož je to už spousta let, co jsem byla naposledy u moře, nevím přesně, co vše s sebou... Stravovat se budu s přítelem svépomocí. Můžete mi poradit nějaké důležité věci (samo kromě těch běžných), které si mám určitě vzít s sebou, např. jaké základní léky, co vše s sebou na jednodenní cestu autobusem apod.? Díky. reagovat :01 - dr.Holub vezmi si sebou petrolej, svíčky, pušky, síť na motýli a slony, nůši na lávu (Vesuv), lahve na kompoty, hasák, harpunu na velryby, cedník, ešuš, klibouk a polibotky, handgranaten, halapartnu, lucernu, pršiplášť a štětku na lahve.

Ozn ačte v nespisovném projevu prostředky obecné češtiny, nářečí :13 - Slowly Za 14 dní odjíždím na dovolenou k moři do střední Itálie. Jelikož je to už spousta let, co jsem byla naposledy u moře, nevím přesně, co vše s sebou... Stravovat se budu s přítelem svépomocí. Můžete mi poradit nějaké důležité věci (samo kromě těch běžných), které si mám určitě vzít s sebou, např. jaké základní léky, co vše s sebou na jednodenní cestu autobusem apod.? Díky. reagovat :01 - dr.Holub vezmi si sebou petrolej, svíčky, pušky, síť na motýli a slony, nůši na lávu (Vesuv), lahve na kompoty, hasák, harpunu na velryby, cedník, ešuš, klibouk a polibotky, handgranaten, halapartnu, lucernu, pršiplášť a štětku na lahve. Zhodnoťte jazykovou úroveň nespisovné promluvy.

Rozhodněte, zda je následující promluva připravená - nepřipravená mluvená - psaná Naši restauraci navštívil student, kterej měl plnovous a foťák. Jinak samozřejmě normálně voblíknutej, ale bos. Tak tam sme se nad tim nepozastavovali, protože v létě vopravdu tam chodilo mnoho lidí naboso. Tam prostě každej nosí, co chce, voblíká se jak chce, musí bejt voblečenej, ale bos může klidně chodit. Tady ten bosej návštěvník, ten prostě se pokoušel, když se najedl a napil, tak se pokoušel nám zdrhnout, prostě utect bez zaplacení. Určete užitý útvar češtiny spisovná čeština hovorová čeština obecná čeština

Označte projevy obecné češtiny Naši restauraci navštívil student, kterej měl plnovous a foťák. Jinak samozřejmě normálně voblíknutej, ale bos. Tak tam sme se nad tim nepozastavovali, protože v létě vopravdu tam chodilo mnoho lidí naboso. Tam prostě každej nosí, co chce, voblíká se jak chce, musí bejt voblečenej, ale bos může klidně chodit. Tady ten bosej návštěvník, ten prostě se pokoušel, když se najedl a napil, tak se pokoušel nám zdrhnout, prostě utect bez zaplacení.

Označte projevy obecné češtiny Naši restauraci navštívil student, kterej měl plnovous a foťák. Jinak samozřejmě normálně voblíknutej, ale bos. Tak tam sme se nad tim nepozastavovali, protože v létě vopravdu tam chodilo mnoho lidí naboso. Tam prostě každej nosí, co chce, voblíká se jak chce, musí bejt voblečenej, ale bos může klidně chodit. Tady ten bosej návštěvník, ten prostě se pokoušel, když se najedl a napil, tak se pokoušel nám zdrhnout, prostě utect bez zaplacení.

Přeformulujte výpověď tak, abyste odstranili projevy nepřipravenosti výpovědi. Užijte spisovnou češtinu. Naši restauraci navštívil student, kterej měl plnovous a foťák. Jinak samozřejmě normálně voblíknutej, ale bos. Tak tam sme se nad tim nepozastavovali, protože v létě vopravdu tam chodilo mnoho lidí naboso. Tam prostě každej nosí, co chce, voblíká se jak chce, musí bejt voblečenej, ale bos může klidně chodit. Tady ten bosej návštěvník, ten prostě se pokoušel, když se najedl a napil, tak se pokoušel nám zdrhnout, prostě utect bez zaplacení.

Vysvětlete důvod nespisovnosti uvedené promluvy. Odhadněte, kdo je mluvčím. V jaké situaci a v jakém prostředí promluva vznikala. Označte nespisovná pojmenování. Ten náš ňunínek vždycky, když si udělá bebínko, bečí. A nepřestane, dokud mu nedáme nějaké papáníčko a bumbání. A když jde hajat nese si bumbání i do postýlky, je to celý taťka.

Vysvětlete důvod nespisovnosti uvedené promluvy. Odhadněte, kdo je mluvčím. V jaké situaci a v jakém prostředí promluva vznikala. Označte nespisovná pojmenování. Ten náš ňunínek vždycky, když si udělá bebínko, bečí. A nepřestane, dokud mu nedáme nějaké papáníčko a bumbání. A když jde hajat nese si bumbání i do postýlky, je to celej taťka. Přeformulujte spisovně výpověď.

Vysvětlete důvod nespisovnosti uvedené promluvy. Odhadněte, kdo je mluvčím. V jaké situaci a v jakém prostředí promluva vznikala. Označte nespisovná pojmenování. U bábrle jsem zčořil schovaný kindrvajíčko. A když jsem to zavěsil na fejsko, nějakej prudič rozpoutal pěknej brutal. Si myslí, že je king a kúl, ale ten jeho canc byl naprostej bulšit a hardkór. Prej že to dá flojdům.

Vysvětlete důvod nespisovnosti uvedené promluvy. Odhadněte, kdo je mluvčím. V jaké situaci a v jakém prostředí promluva vznikala. Označte nespisovná pojmenování. U bábrle jsem zčořil schovaný kindrvajíčko. A když jsem to zavěsil na fejsko, nějakej prudič rozpoutal pěknej brutal. Si myslí, že je king a kúl, ale ten jeho canc byl naprostej bulšit a hardkór. Prej že to dá flojdům. Přeformulujte spisovně výpověď.

Vysvětlete důvod nespisovnosti uvedené promluvy. Odhadněte, kdo je mluvčím. V jaké situaci a v jakém prostředí promluva vznikala. Označte nespisovná pojmenování. Náš ajťák mi mejlnul, jak zjistit ajpinu. Jsem lama, takže to bylo hustý. Ale já ti to forvardnu a uvidíš. Pořád ještě jedeš na dvoulitrech? Kup pořádný železo a nastřelíme do něj pořádný soft, aby ti to pořád neklekalo.

Vysvětlete důvod nespisovnosti uvedené promluvy. Odhadněte, kdo je mluvčím. V jaké situaci a v jakém prostředí promluva vznikala. Označte nespisovná pojmenování. Náš ajťák mi mejlnul, jak zjistit ajpinu. Jsem lama, takže to bylo hustý. Ale já ti to forvardnu a uvidíš. Pořád ještě jedeš na dvoulitrech? Kup pořádný železo a nastřelíme do něj pořádný soft, aby ti to pořád neklekalo. Přeformulujte spisovně výpověď.