Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ Speciální pedagogika Volnočasové a sportovní aktivity studentů Obchodní akademie pro tělesně postižené v Janských Lázních Kamila Šrůtková Hradec Králové, 2010 (Obr. 1,2) Kamila Šrůtková
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP Důvod volby tématu Janské Lázně – TP – OA Sporty TP Hradec Králové, 2010 s. 2 Kamila Šrůtková
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP Cíl, úkoly práce Podat ucelený přehled o volnočasových aktivitách a sportu na Obchodní akademii pro tělesně postižené Zmapovat historii a vývoj vybraných sportovních disciplín Předložit přehled úspěšnosti týmů a jednotlivců této školy Ověřit, zda a jak úspěšní absolventi realizují sportovní aktivity po ukončení studia Hradec Králové, 2010 s. 3 Kamila Šrůtková
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP TEORETICKÁ ČÁST 1 Tělesné postižení 2 Legislativní vymezení 3 Volný čas 4 Sport Hradec Králové, 2010 s. 4 Kamila Šrůtková 1.1 Terminologické vymezení tělesného postižení 1.2 Klasifikace tělesného postižení 1.3 Vliv tělesného postižení na osobnost adolescentů a mladých dospělých
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP TEORETICKÁ ČÁST 1 Tělesné postižení 2 Legislativní vymezení 3 Volný čas 4 Sport Hradec Králové, 2010 s. 5 Kamila Šrůtková 2.1 Vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami 2.2 Střední vzdělávání 2.3 Zájmové vzdělávání 2.4 Sport + příloha (národní projekt, programy)
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP TEORETICKÁ ČÁST 1 Tělesné postižení 2 Legislativní vymezení 3 Volný čas 4 Sport Hradec Králové, 2010 s. 6 Kamila Šrůtková 3.1 Terminologické vymezení a charakteristika volného času 3.2 Typy volnočasových aktivit, zájmové činnosti
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP TEORETICKÁ ČÁST 1 Tělesné postižení 2 Legislativní vymezení 3 Volný čas 4 Sport Hradec Králové, 2010 s. 7 Kamila Šrůtková 4.1 Obecné vymezení sportu 4.2 Sport osob s tělesným postižením 4.3 Vývoj a popis vybraných sportovních disciplín pro osoby s tělesným postižením 4.4 Klasifikace sportovců (kompenzační pomůcky)
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP PRAKTICKÁ ČÁST - cíle CÍL: Podat ucelený přehled o volnočasových a především sportovních aktivitách provozovaných na OA Cíl 1: Předložit nabídku volnočasových aktivit na OA Cíl 2: Předložit nabídku sportovních aktivit na OA, zmapovat vývoj vybraných sportovních disciplín v rámci OA Cíl 3: Předložit informace o vlastním sportování studentů Cíl 4: Předložit přehled sportovní úspěšnosti týmů a jednotlivců školy pro tělesně postižené Cíl 5: Ověřit, zda a jak úspěšní absolventi realizují sportovní aktivity po ukončení studia Hradec Králové, 2010 s. 8 Kamila Šrůtková
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP PRAKTICKÁ ČÁST - metody Dotazník Pozorování Interview Analýza dokumentů Hradec Králové, 2010 s. 9 Kamila Šrůtková
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP PRAKTICKÁ ČÁST – místo průzkumného šetření Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro TP v Janských Lázních - působnost - celostátní - kapacita školy - 102 studentů - studenti - pohybové postižení - poruchy motoriky - význam - ojedinělá - dává studentům s TP „volnost“, čas, vzdělání, přípravu na budoucí profesi Škola, bazén, internát, vířivka, stravovací zařízení, tělocvična, SPC, rehabilitační pracoviště, počítačové učebny, výtvarná dílna, odborné učebny (kancelář, kuchyňka) Hradec Králové, 2010 (Obr.3) s. 10 Kamila Šrůtková