Výrobna ovocných džemů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Význam, formy a členění.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Zahraniční obchod.
Tvorba cen v maloobchodě
Objektivní faktory.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Daň z přidané hodnoty.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE Ing. Marek Juha K OMORA S OCIÁLNÍCH P ODNIKŮ Kulatý stůlBrno
Ing.Martin Ludvík, Ovocnářská unie ČR
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Podnikatelské koncepce
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Bc. Petra Budílková Bc. Lukáš Eichler
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
TRH (tržní mechanismus)
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Co je to Teagasc? Teagasc - Úřad pro rozvoj zemědělství a potravinářství - je státní orgán poskytující integrované služby pro výzkum, poradenství a vzdělávání.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Právní subjekty v podnikání
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Jak získat peníze na zahájení podnikání na venkově ?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
3. kolo Programu rozvoje venkova 2014 – 2020
Přehled preferenčních kritérií
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na marketingu.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika organizací Cíle organizace.
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

Výrobna ovocných džemů Žaneta Stojaspalová

Obor podnikání živnostenské podnikání výroba ovocných džemů možný doplňkový produkt džusy výrobky bez přidaných látek bez náhražek výroba z ovoce místních farmářů z vlastních vypěstovaných zdrojů možnost více druhových džemů

Mikroprostředí podniku firemní prostředí vztahy mezi vedením a zaměstnanci, jimi navzájem vztahy mezi dodavateli a odběrateli určují ceny, způsoby dodání, platební podmínky … cíloví zákazníci spokojenost cílových zákazníků vztahy s veřejností dobré jméno podniku konkurence

Makroprostředí podnikání politické prostředí vydání norem zakazujících určitou látku či přikazujících ekonomické vlivy horší finanční situace rodin zhoršení kurzu koruny k euru v případě vývozu demografické vlivy změna počtu dětí pokles počtu obyvatel vzdělanost

Makroprostředí podnikání vliv technologií neočekáváme nové technologie přírodní vlivy mají vliv na produkci škůdci, klima … kulturní prostředí zpracovávání ovoce v minulosti důraz na kvalitní potraviny

Porterův model 5 sil stávající konkurence nová konkurence supermarkety (10 velkých a 116 menších na 1 milión obyvatel) hypermarkety (26 na 1 milión obyvatel) malé potraviny zdravá výživa nová konkurence snadné podnikání nevyžaduje velké náklady

Porterův model 5 sil vliv odběratelů (zákazníků) vliv dodavatelů ochota nakupovat kvalitnější potraviny (zvýšit ochotu) vliv dodavatelů možnost dodávání produktů od zemědělců 5 členů PRO-BIO produkující ovoce substituční produkty džemy jiných značek sýry, salámy, … jogurty, müsli

Vymezení trhu Ústecký kraj sídlo Ústí nad Labem výrobna – na okraji města či farmě zvážení spojení výroby s moštárnou (Ústí nad Labem – Habrovice)

Prodej výrobků přímo ve výrobně, na farmě ve městě malá prodejna zdravé výživy farmářské trhy

Objem prodeje rodina 2 dospělí a 2 děti celkový prodej za: cca 1 – 2 sklenice za měsíc celkový prodej za: měsíc 100 kusů rok 1 200 kusů

Vývoj trhu objem prodeje bude vzrůstat faktory ovlivňující růst lidi více zajímá co jí vyšší poptávka po kvalitních produktech výrobky bez přidaných látek a náhražek vyhledávání místních produktů efektivní reklama

Cílová skupina zákazníků rodiny s dětmi starší občané zvyklí na kvalitu potravin lidé vyhledávající přírodní produkty preferující místní výrobky

Existující konkurence Zámecké sady Chrámce zaměření na 4 druhy džemů (hrušky, jablka, třešně, višně) cena 45 – 55 Kč za 400 g Biovišňový extra džem oceněná regionální potravina zdravé výživy, ekologická centra, regionální biotrhy velké potravinové řetězce

Existující konkurence

Bariéry vstupu na trh ze strany EU – zákaz používání pojmu marmeláda dodavatelé ovoce ochota zákazníků kupovat produkt cenová dostupnost trvanlivost přítomnost substituentů důvěryhodnost

Náležitosti pro zahájení živnostenské oprávnění pro činnost "Výroba potravinářských a škrobárenských výrobků„ (volná živnost) schválení prostor stavebním úřadem pro daný typ podnikání závazné stanovisko hygienické stanice souhlas hasičského záchranného sboru příslušného kraje – z hlediska požární bezpečnosti provést oznámení na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci

Obchodní příležitosti

Příležitost na trhu v podnikání vzrůstající zájem o české/regionální produkty zákazníky více zajímá co konzumují přidávání látek do poteravin klamavá reklama (“kvalitní výrobky“)

Příležitost po zahájení pracovní příležitost podpora místního zemědělství možnost získání dotací po zaměstnání z úřadu práce dotace při zaměstnání lidí se zdravotním postižením sleva na dani z příjmu při zaměstnání postižených pro stát/obec příjem z placení daní zvýšení zaměstnanost

Zdroje http://poradna.podnikatel.cz/index.php?topic=5718.0 http://www.zameckesadychramce.com/sady-a-ekologie/ http://eagri.cz/public/web/regionalni-potraviny/regionalni-potraviny/ustecky-kraj/biovisnovy-extra-dzem-1.html http://ekonomika.idnes.cz/cesko-ma-ctvrtou-nejhustsi-sit-hypermarketu-v-evrope-pfe-/ekonomika.aspx?c=A120210_124959_ekonomika_spi http://pro-bio.cz/Mapa-clenu/ http://kariera.ihned.cz/c1-56593590-jake-benefity-nese-samotne-zamestnavani-zdravotne-postizenych-osob-ma-firma-vuci-lidem-se-zdravotnim-postizenim-nejake-povinnosti

Děkuji za pozornost