KINANTROPOLOGIE Sport Sciences doc. PhDr. Blahoslav KOMEŠTÍK, CSc:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Standardy finanční gramotnosti. Program  užší a širší standard FG a návaznost na RVP  v kterých p ř edm ě tech u č it  materiály k výuce  co by si.
Advertisements

DOMOV A CENTRUM AKTIVITY, p.o.
Název projektu: U č ení pro ž ivot Reg. č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č íslo šablony: III / 2 Název sady A: Ve ř ejná správa – obecná č ást.
 Stát je institucí, která má moc vládnout, soudit a vytvá ř et zákony spole č nosti. Stát je vymezen Státní moc (výkonnou, zákonodárnou a soudní Stálým.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Pojetí a obsah pedagogiky sportu u nás a v zahraničí
Krou ž ky školní dru ž iny Výtvarný krou ž ek  Ve výtvarném krou ž ku d ě ti zkoušejí malovat r ů znými technikami  Uplat ň ují výtvarný talent  Pracují.
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Filip Chvátal ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR.
+ REPORT Z VÝZKUMU A ANALÝZY POT Ř EB LLP-2012-LV-KA4-KA4MP.
 Rybá ř  U č itelka  Policista  Zedník  Bankovní ú ř edník  ICT technik  Uklíze č ka  …
… jiné je tvé dít ě. Jiné ve svém duševním bohatství, jiné v rozvoji svých schopností, jiné ve vztazích ke sv ě tu, jiné ve svém jednání i po č ínání,
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
TROJNÁSOBNÝ OLYMPIJSKÝ VÍT Ě Z.   Mladá Boleslav, Č eskoslovensko  bývalý č eský atlet – ošt ě pa ř  pova ž ován za nejlepšího ošt ě pa.
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Celorepublikové sdružení uživatel ů psychiatrické pé č e.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Hlavním cílem DZ je možnost aktivního zapojení d ě tí a mládeže do zlepšování života ve m ě st ě Litom ěř ice a okolí. Dalšími p ř ínosy jsou: ZZázemí.
Partnerství m ě st Brno a Rennes. Partnerství m ě st Brno a Rennes : od r Prvotní motivace: „napravit Mnichov“ V letech 1990 – 2000 d ů raz kladen.
Je závislost na práci Workholismus je choroba typická p ř edevším pro yuppis.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_201_PŘÍPRAVA_NA_NÁSOBENÍ Téma: PŘÍPRAVA.
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychologie pro sportovní praxi
ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 12. Intervenční pohybové programy - atletika, plavání, gymnastika, hry, sporty v přírodě Tento projekt.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis pracovního postupu Název sady:Funkční styly pro 2.
Ú ř ad vlády Č R Tereza Kunertová 2013 Evropský rok občanů.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Vypracoval: TOMÁŠ ZBOŘIL SENZOMOTORICKÉ UČENÍ. U č ení je celo ž ivotní proces, který se neustále vyvíjí a zdokonaluje. Vyzna č uje se komplexností a.
Volba budoucího povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Dostupné z Metodického portálu
Popis výukového materiálu Název: Historie lyžování v Č echách a ve sv ě t ě Autor:Mgr. Luboš Veselý Datum: Obor:65-51-H/01 Kucha ř, kucha ř ka;
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1102_STAVEBNÍ SP. Téma: Pojem F. G._ Stavební spořitelny Číslo.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Organizační formy práce v tělesné výchově
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Plánování ve školní tělesné výchově
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
1. Vymezení a rysy sportovní edukace
Techniky práce s mentálně postiženými
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Didaktika sportovních činností
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Pohybové schopnosti a dovednosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ POJMY Historie - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti,
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
DIAKONIE CÍRKVE BRATRSKÉ
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
OSOBNOST.
Transkript prezentace:

KINANTROPOLOGIE Sport Sciences doc. PhDr. Blahoslav KOMEŠTÍK, CSc: DISKUSE O ZÁKLADNÍCH POJMECH Jan MURARIK Upraveno podle: KOMEŠTÍK Blahoslav © 2000 Těl. Vých. Šport, 9, 1999, 1

=> paranoia synonym Základní pojmy => paranoia synonym ...řada dalších pojmů... 2.Sportwissenschaft 4. Human movement 3.Kinesiology 5. Teorie TK (TV) 1.Sport Sciences

Some WRITINGS on the WALL

Nápisy na zdi „Je pojem T V zastaralý ?“ SAGE 1969 „K čemu potom je ?“ WRENN & LOVE „2001: stav je mrtev - byla to vražda nebo sebevražda ?“ BRESSAN 1979 „T. V.: dělený dům“ HARRIS 1981 „Specializace+fragmentace=zničení: recept k pomalému zániku výchovy“ HOFFMAN 1988 „T. V. a paranoia synonym“ THOMAS 1985 „Je T. V. disciplína ?“ ROSE 1986 „Jsme už na kusy nebo se právě rozpadáme?“ THOMAS 1957 „Specializace, fragmentace, integrace, disciplíny, profese: Co je skutečný výsledek?“ GRENDORFER 1987 dle RENSON (1990 )

Základní pojmy Kinantropologie analyzuje základní pojmy a problémy vědního oboru i předmětné společenské činnosti – tělesné kultury. Dokládá přínos vědecké práce tělovýchovné praxi. Vysvětluje studijní programy, cíle, obsahy a normy tělovýchovných studijních oborů a specializací. V rámci tělesné kultury rozlišujeme tři druhy tělesné aktivity: Tělesná výchova X Sport X Rekreace (tělocvičná) Tělesná výchova spadá do vážné sféry života, rekreace + sport patří do oblasti volného času. Pojetí TK: Renson × Haag

1 2 1 2 3 3 Základní pojmy Tělocvičná aktivita: Druhy aktivit v systému tělesné kultury. Systém TK obsahuje: Činnosti, potřeby, vztahy, zájmy, hodnoty a normy; personální, materiální, institucionální, vědecké, zdravotní,… zajištění. Upraveno podle DRDÁCKÁ (1979) HODAŇ (1992) Hlavním prostředkem činnosti jsou tělesná cvičení (vždy slouží jinému cíli): 1 2 3 pojmy 1 2 3 pojmy TV SPORT P.REKRE. Tělesná výchova Sport Tělocvičná rekreace ZÁKLADNÍ VZDĚLÁNÍ VRCHOLOVÝ VÝKON ODPOČINEK POVINNOST (trénink a závod) ZÁBAVA-FIT (škola – učitel) (sportovní klub – trenér) (výkon není cílem) Příklad:Lyžařský zájezd Lyžařský závod Anděl na horách ? doprava do školy (práce) na lyžích…?

Základní pojmy Tělesná výchova = základní, povinné, všeobecné vzdělání o tělesné kultuře (základní rozvoj obecných motorických schopností, osvojení základního fondu motorických dovedností a vědomostí, vytvoření základních hodnot a postojů k tělesné kultuře prostřednictvím tělesných cvičení) Sport = předvádění vrcholných výkonů v tělesných cvičeních (vrcholné rozvinutí a dotvoření specifických motorických předpokladů k maximálnímu výkonu absolutní nebo relativní hodnoty v tréninkovém procesu a ve veřejné závodní činnosti) Rekreace (tělocvičná) = obnovení dobrého tělesného stavu a zdraví (využitím tělesných cvičení jako prostředků dalšího rozvoje, osvojování a dotváření specifických motorických předpokladů k obnovení tělesné, psychické i sociální rovnováhy)