PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU
TEST FOTOGRAFICKÉ PAMĚTI 1 (001)
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Efekty - 2 kontura, čočka, oříznutí, deformace, stín, rastry
od plánu po vyhodnocení
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
DOTAZOVÁNÍ c) formulace dotazů Kvalitativní dotazování
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Kvalitativní výzkum.
FANTASY ANEB PŘÍBĚHY PRO MALÉ I VELKÉ. Ve školním roce se žáci inspirovali v příbězích, pohádkách, bájích a legendách z historie,
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Testování obalu přednáška.
Výzkumné přístupy k marketingovému mixu
 Porozumění, pochopení NE měření, kvantifikace  Odpověď na otázku: „JAK? A PROČ?“ ne „Kolik?“  Emocionální explorace NE racionální stránky postojů.
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
ANALÝZA IMAGE časopisu Marketing & komunikace.
Marketingový výzkum.
Cíle pozorování, kategorie a jednotky pozorovaného chování
v pedagogické diagnostice
KVALITATIVNÍ VÝZKUM.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Základy pedagogické metodologie
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
- Pojmy - SPSS Statistické zpracování kvantitativních šetření.
Metody kvalitativního výzkumu 5. Metoda Focus Groups
Přehled výzkumných metod
KONFERENCE „VĚDA, MANAGEMENT A LIDSKÉ ZDROJE“ SENÁT PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY 1. PROSINCE 2011 HLAVNÍ SMĚRY PROJEKTU NAKI „ EFEKTIVNÍ METODIKY PODPORY.
Průzkum trhu.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Didaktika geografie.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné metody v psychologiI
Co je kognitivní psychologie?
Funkční gramotnost III. -obrázky a fotografie J. Poddaná.
HRAJME SI S DĚTMI! Martin BACH. ASOCIACE HERNÍHO PRŮMYSLU.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory Číslo DUM: III/2/VT/2/3/52 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Mgr. Vilibald Schlapák ZÁKLADY KÓTOVÁNÍ Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
Ochrana divoké přírody očima české veřejnosti 2015 Zpráva z reprezentativního výzkumu Jan Krajhanzl, Jan Skalík, Ondřej Špaček, Tomáš Chabada, Karel Čada,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_11_01_bankovky v ČR Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Výzkum veřejného mínění
VY_32_INOVACE_ČJ.3.18 AnotaceMateriál slouží k vyhledávání podstatných jmen a sloves v textu, vytváření jiných vět s těmito slovy AutorMgr. Ivana Venglářová.
KALIGRAMY Tematická oblast
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_04_07_mapy.
MY DAY Jazyk a řeč.
Marketingový plán, výzkum trhu
Značky.
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu

KVALITATIVNÍ VÝZKUM PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Koláže, planety, světy Asociace – volné, vázané či sukcesivní Test dokončování vět, příběhu, doplnění obrázků, bubble testy Technika třetí osoby, hraní rolí Personifikace Imaginace Epitaf, nekrolog, Marketing team game Využití: NAPŘ. V RÁMCI FOCUS GROUPS či individuálních rozhovorů Omezení aplikace: Výsledky víceznačné, nezobecnitelné Marketing team game: Instrukce – představte si, že jste brand manažer pro značku Jacobs. Vaším úkolem je značku nejen dobře prodávat, ale také ji přiblížit lidem co nejvíce. Co byste jako brand manažeři s touto značkou udělali? Modifikace – Představte si, že jste brand manažeři pro značku Jacobs. Vaším úkolem je zhodnotit, co se této značce momentálně moc nedaří a co by měla změnit. O čem byste pravděpodobně hovořili?

Projektivní techniky - klasifikace 1) Doplňování – doplnit asociační řetězec, větu nebo příběh slovní asociace (Jungův test), indukční slovo – následně osoba poví první, co se mu vybaví Dokončování vět Dokončování příběhů – ptáci na stromě Čínský portrét – abstraktní zobrazení osoby pomocí doplňování vět o sobě

Projektivní techniky - klasifikace 2) Interpretace – interpretovat příběh Roschachův test Test tematického osvojování si představ 3) Produkce – nakreslit, napsat, Test „nakresli osobu (dům, strom a osobu) Bubble testy Hraní rolí Technika třetí osoby

Použití v MAV Identifikovat asociaci mezi značkou (brand image) a pocity, které vyvolává Asociace Personifikace Planeta – jak by vypadala planeta, jak mimozemšťani, jak by nás uvítali, jak vypadá příroda/auto/zvíře Bubliny Koláže emoce, a výraz tváře (FaceTrace by Brain Juicer) – 7 typů emocí k vyjádření např. pocitu z reklamy, jak byste pocit pojmenovala, co se za ním skrývá Archetypy – může sloužit k analýze příležitostí, značek, segmentů osob - Needscope inspiroval se řeckou mytologií.

Adcepty/image karty V kvalitativním výzkumu , nejsou to inzeráty, ale vycházejí z sence značky a rozšiřují ho o nové možné směry a témy. Je nástroj po prohloubení 1. krok je hledání klíčových oblastí a témat 2. krok generování ilustrací 15 – 20 pro jednotlivé témata

Cases