Presentation Title.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Bezpečnostní kultura a moderní přístup k bezpečnosti v letecké dopravě
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
6 Nejčastější neshody při uplatňování ISO 9001
Změny požadavků podle nové normy
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
ČSN EN ISO 19011:2003 Mezinárodní norma
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Systémy environmentálního managementu
Město Šlapanice průkopník moderního řízení ve veřejné správě 20. února Národní konference kvality ve veřejné správě.
Management kontinuity činností organizace
Sdružení poradců Požadavky ISO/DIS 14001:2014 Sdružení poradců
Management kvality Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Integrovaný systém managementu v Nemocnici Břeclav, p. o.
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Systémy managementu jakosti
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
SYSTÉMY MANAGEMENTU JAKOSTI Základní charakteristiky norem ISO ř. 9000
Environmentální management. Osnova přednášek: Úvod do předmětu. Environmentální politika a environmentální strategie. Trvale udržitelný rozvoj. Makroekonomické.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
MANAGEMENT BOZP ANEB JAK SE TO ŘÍDÍ ?.
Systém managementu jakosti
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Zásady řešení informační bezpečnosti
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
Požadavky ISO/DIS 9001:2014 a ISO/DIS 14001:2014
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
POŽADAVKY NA SYSTÉM MANAGEMENTU – VOLBA STANDARDŮ
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Ing. Vladimír Görner, CSc., MBA únor 2012
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
Systémy řízení EMS/QMS/SMS
Systém managementu jakosti 3
Procesní řízení (management)
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Presentation Title

SYSTÉMY ŘÍZENÍ Petr Marx Presentation Title

SYSTÉMY ŘÍZENÍ Co je to systém řízení? Procesně řízená organizace Popis procesů pomocí znaků, aspektů, rizik Plánování Řízení provozu a neshody Audit Přezkoumání vedením Mapa dokumentace Presentation Title

Standardy s kritérii pro systém řízení Systém řízení společnosti může zahrnovat požadavky více standardů: řízení jakosti podle ČSN EN ISO 9001ed.2:2010 řízení životního prostředí podle ISO 14001: 2005 řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci podle ČSN OHSAS 18001:2008 další standardy jakosti ČSN EN ISO 13485:2003, AQAP 2110 další standardy ČSN ISO 10006ed.2:2004 – jakost u projektových organizací, ČSN ISO/IEC 27001:2006 – management bezpečnosti informací ČSN EN 16001:2010 – systém managementu hospodaření s energií Presentation Title

Demingovo schéma Obecný model systému řízení P - Plan ………..Plánuj D - Do ...……….Dělej C - Check ……..Kontroluj A - Act …………Jednej P D C A v úrovni strategického řízení v úrovni výkonného řízení v úrovni řízení realizace Presentation Title

Model systému řízení jakosti dle ISO 9001ed.2:2010 Neustálé zlepšování systému managementu jakosti Odpovědnost vedení Management zdrojů Měření, analýza a zlepšování Realizace výrobku Zákazníc i (a jiné zainteres ované strany) Zákazníci (a jiné zainteresov ané strany) Požadavky Výrobek Spokoje- nost Výstup Vstup Presentation Title

Systém řízení jakosti Hlavní principy a) Zaměření na zákazníka b) Vůdcovství c) Zapojení pracovníků d) Procesní přístup e) Systémový přístup k managementu f)  Neustálé zlepšování g) Přístup k rozhodování zakládající se na faktech h) Vzájemně výhodné dodavatelské vztahy Presentation Title

Proces je činnost nebo souhrn činností, která Procesy Proces je činnost nebo souhrn činností, která využívá zdrojů přeměňuje vstupy na výstupy, vytváří nadhodnotu má svůj cíl/cíle (úkol/úkoly) Druhy procesů: řídící hlavní podpůrný Presentation Title

Presentation Title

Znaky jakosti Charakteristiky procesu z hlediska jakosti. Veličiny, které lze měřit nebo sledovat znaky jakosti výrobků - ukazují dodržení shody produktu znaky jakosti procesů - ukazují stabilitu procesu Presentation Title

Výkonnost procesů volba indikátorů výkonnosti systém odměn a motivací zodpovědnosti za proces, překryv procesů, interface Presentation Title

Požadavky normy ISO 9001 4.1 Všeobecné požadavky na systém managementu kvality 4.2 Požadavky na dokumentaci Příručka kvality Řízení dokumentů Řízení záznamů 5 Odpovědnost managementu Angažovanost managementu Zaměření na zákazníka Politika kvality Cíle kvality Plánování kvality Odpovědnost a pravomoc Představitel managementu Interní komunikace Přezkoumání Presentation Title

Požadavky normy ISO 9001 6 Management zdrojů Poskytování zdrojů Lidské zdroje Kompetence, výcvik a vědomí závažnosti Infrastruktura Pracovní prostředí 7 Realizace produktu Plánování realizace Procesy týkající se zákazníka Návrh a vývoj Nákup Řízení výroba a poskytování služeb Validace procesů Identifikace a sledovatelnost Majetek zákazníka Uchovávání produktu Metrologie Presentation Title

Požadavky normy ISO 9001 Měření, analýza, zlepšování Monitorování a měření Spokojenost zákazníka Interní audit Monitorování a měření procesů Monitorování a měření produktu Řízení neshodného produktu Analýza dat Neustálé zlepšování Nápravní a preventivní opatření Presentation Title

Model systému envir. managementu podle ISO 14001 Presentation Title

Systém environmentálního managementu Hlavní principy upřednostňuje prevenci v OŽP je založen na poznání environmentálních aspektů a jejich řízení zajišťuje neustálé zlepšování environmentálního profilu vyžaduje soulad s národní environmentální legislativou Presentation Title

Environmentální aspekty Charakteristiky procesu z hlediska ochrany životního prostředí. Veličiny, které lze řídit, a dále měřit nebo sledovat. Aspekt  prvek činnosti, který ovlivňuje nebo může ovlivňovat ŽP Dopad  jakákoliv změna v ŽP Identifikují se aspekty činností, služeb a výrobků. Identifikace za běžných i mimořádných stavů. Presentation Title

Řízení životního prostředí podle environmentálních aspektů Činnost Aspekt Dopad H2SO4 Presentation Title

Registr environmentálních aspektů Presentation Title

Systém environmentálního managementu Požadavky 4.1 Všeobecné požadavky 4.2 Environmentální politika 4.3 Plánování Environmentální aspekty Požadavky právních předpisů Cíle a programy 4.4 Zavedení a provoz Zdroje, úlohy, odpovědnost a pravomoc Odborná způsobilost, výcvik a povědomí Komunikace Dokumentace Presentation Title

Systém environmentálního managementu Požadavky 4.4 Zavedení a provoz pokračování Řízení dokumentů Řízení provozu Havarijní připravenost a reakce 4.5 Kontrola Monitorování a měření Hodnocení souladu Neshoda, opatření k nápravě a preventivní opatření Řízení záznamů Interní audit 4.6 Přezkoumání vedením, (env.profil ISO 14031) Presentation Title

Model systému managementu BOZP podle OHSAS 18001 Presentation Title

Systém managementu BOZP Hlavní principy upřednostňuje prevenci při zajišťování BOZP je založen na poznání nebezpečí, hodnocení a řízení rizik BOZP zajišťuje neustálé zlepšování výkonnosti systému BOZP vyžaduje soulad s národní legislativou BOZP Presentation Title

Systém managementu BOZP Požadavky 4.1 Všeobecné požadavky 4.2 Politika BOZP 4.3 Plánování Identifikace nebezpečí Požadavky právních předpisů Cíle a programy 4.4 Implementace a provoz Zdroje, úlohy, odpovědnost a pravomoc Odborná způsobilost, výcvik a povědomí Komunikace Dokumentace Presentation Title

Systém managementu BOZP Požadavky 4.4 Implementace a provoz pokračování Řízení dokumentů Řízení provozu Havarijní připravenost a reakce 4.5 Kontrola Monitorování a měření Hodnocení souladu Neshoda, opatření k nápravě a preventivní opatření Řízení záznamů Interní audit 4.6 Přezkoumání vedením Presentation Title

Řízení BOZP pomocí identifikovaných rizik Charakteristiky procesu z hlediska BOZP Veličiny, které lze měřit nebo sledovat Nebezpečí je zdroj nebo situace jež může způsobit zranění osob poškození zdraví škody na majetku škody na pracovním prostředí riziko  kombinace pravděpodobnosti a následku nebezpečné události Presentation Title

Integrovaný systém řízení Presentation Title

Integrované a specifické požadavky jednotlivých systémů Presentation Title

Popis hlavních procesů pomocí znaků jakosti environmentálních aspektů nebezpečí pro BOZP Presentation Title

Plánování v ISŘ Presentation Title

Řízení provozu a neshody Presentation Title

Interní (integrovaný) audit Audit je proces získávání a hodnocení informací s cílem stanovit shodu s kritérii auditu IA je audit prováděný v organizací vlastními vyškolenými pracovníky. Cílem je zjistit stupeň shody činností s požadavky ISŘ. Audit je nástroj zlepšování ISŘ. Presentation Title

IPR Mapa dokumentace ISŘ Záznamy ISŘ Integrovaná politika Cíle a programy Směrnice, příkazy ředitele Karty procesů Místní provozní předpisy a zvláštní dokumenty Záznamy ISŘ Presentation Title

Řízení dokumentů a záznamů identifikovatelnost dohledatelnost čitelnost Řízená dokumentace Presentation Title

Shrnutí Hlavní prvky systému řízení D C A procesní model řízení dokumentace a záznamů politika plánování popis a řízení procesů interní audit přezkoumání vedením Presentation Title

Děkuji za pozornost Presentation Title